Re: Welk instrument bespeeld DF.
Andrew zei:
Jazz op de gitaar is leuk
QFT!
ookal ben ik een leek in jazz theorie en vind ik het vooral leuk om zoveel mogelijk jazz akkoorden in pop muziek te gebruiken
omdat toch iedereen het doet, en ik gewoon verliefd ben op mijn nieuwe gitaar, zal ik hem ook maar even posten

:
er komt zo'n heerlijk jangly 'byrds-achtig' geluid uit
en ook nog eens verantwoord, want kijk eens wie er vroeger op speelde (die van mij is echter een reissue, die wel te stemmen valt :P + goedkoper is

, beetje onzin om echt eentje te kopen die is gemaakt in de jaren 60, tenzij je verzamelaar bent ofso):
Toch zal ik de gitaar niet aanraden als je een gevarieerd geluid wilt, want je krijgt er alleen een ''puur'' gitaargeluid uit, dat wil zeggen; 60s geluid
Vind het goed dat dit soort gitaren (en bijvoorbeeld ook rickenbackers) weer een beetje terugkomen in de mode --> to hell met dat lelijke gescoopde geluid waar de mids worden weggedraaid en de treble en vooral bass een boost krijgen.
FFS: het gaat juist om de mids met gitaar spelen
ps. wbt jazz--> Ook naar de hel met fusion-jazz

Bah, notenpoepers die jazz-schema's leren en ze vervolgens verkrachten met een lelijke sound, synthesizers en ibanez gitaren (uitgezonderd de ibanez artcore)
en : leve Wes Montgomery!
1 van de tofste jazz ''liedjes''voor solo gitaar (en fokking moeilijk om te spelen

ik houd het persoonlijk maar bij mijn akkoordjes

):