welke drug lijkt kwa effect op xtc

ehvmikey

Newbie
e ff gouw vraagje, hoop dat hij hier goed staat.

welke drugs komt het meeste bij het effect van xtc ?

ik ben er namelijk gek op, maar elke week half jaar lang echt veel gebruike. heeft beetje zen tol geeist/
ben nu maand nuchter maar begint saai te worden:P

dus drm dacht ik welke drugs er een beetje op lijkt

en dan bedoel ik met name gevoel van euforie

Brasco

Experimenterende gebruiker
mmm... het enige wat ik kan bedenken is een goede spacecake in combinatie met een beetje alcohol en echt goede muziek.. maar dat is persoonlijk.. Met goede muziek en alcohol kom je ook een heel eind.. En als ik de verhalen mag geloven is LSD voor velen ook erg euforie opwekkend :wink:

lazybones

Niet een drug volgens mij. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Xtc is tamelijk uniek. Alleen als je t vaak gebruikt, en dan bedoel ik elke week, ben je dat echte xtc gevoel snel kwijt. Dan werkt t nog als 'n gewone amfetamine (speed). En dat is zonde. Mij kan je d'r ook voor wakker maken, maar ik wacht liever een paar weken / maanden voor het echte xtc efekt weer terug is.

Imke

Badass junkie
Jammer dat ze hier coke en speed aanraden, want het is net zo ongezond als xtc.
Kan je niet gewoon wat minder xtc gebruiken, bijvoorbeeld 2 keer in een maand ofzo.. dan blijft het leuk als je het neemt. Anders weet ik ook geen drugs die dat kunnen vervangen..

minn

Badass junkie
Probeer dan eens ephedra, of ga eens langs de smartshop, daar kunnen ze je vast wel wat 'gezondere' dingetjes aanbevelen,

Bal0n

Badass junkie
MDA
MDE
Methylone en analogen (ethylone, propylone en ik dacht butylone nog)
4-fl-amph

Een aantal piperazines, wat was het ook alweer, cMMP?

matthijs

Badass junkie
Bal0n zei:
MDA
MDE
Methylone en analogen (ethylone, propylone en ik dacht butylone nog)
4-fl-amph

Een aantal piperazines, wat was het ook alweer, cMMP?

Ja maar dat krijg je niet zomaar bij de lokale pillenboer.

berbe

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Kan je niet gewoon wat minder xtc gebruiken, bijvoorbeeld 2 keer in een maand ofzo.. dan blijft het leuk als je het neemt. Anders weet ik ook geen drugs die dat kunnen vervangen..

zou iknog niet zo zegge
al is speed in tegestelling tot coke 100% chemisch
het is minder giftig voor je hersens dan coke
en xct maakt gate in je hersenen

Intoxicated

Wijs gebruiker
berbe zei:
Saivy zei:

zou iknog niet zo zegge
al is speed in tegestelling tot coke 100% chemisch
het is minder giftig voor je hersens dan coke

:rolleyes:

Marklar

Belezen gebruiker
berbe zei:

:wave:

Doe is wat onderzoek ofzo voordat je met dat soort opmerkingen komt :(
Mensen die dit (en heel veel andere "feitjes") aan nemen voor waarheid en het als maar blijven herhalen naar andere toe, zijn de reden dat er zo wordt neer gekeken op drugs gebruik. Positieve onderzoeken worden nooit gezien, onderzoeken gebaseerd op leugens worden gezien als heilig, en het weer woord gaat altijd ergens verloren..

http://thedea.org/neurotoxicity.html#holes
http://www.erowid.org/chemicals/mdm...cience_1/2002_ricaurte_science_1_review.shtml

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
disaster zei:
Explosion, werd verkocht als luchtvervrisser, lijkt echt bijna op XTC !!

Als luchtverfrisser? lol, zit je zo te schijten, denk je wat stinkt het, eerst maar eens de boel verfrissen! PSSSCCHHHT!

..

snif, snif.. snuf..

..

:openmouth:

Jeller

Badass junkie
Marklar zei:
berbe zei:

Mensen die dit (en heel veel andere "feitjes") aan nemen voor waarheid en het als maar blijven herhalen naar andere toe, zijn de reden dat er zo wordt neer gekeken op drugs gebruik. Positieve onderzoeken worden nooit gezien, onderzoeken gebaseerd op leugens worden gezien als heilig, en het weer woord gaat altijd ergens verloren..

http://www.erowid.org/chemicals/mdm...cience_1/2002_ricaurte_science_1_review.shtml
hmm echt ver van zit hij er niet van hoor, een verre kennis heeft een zwarte vlek op haar hersenen door te veel mdma te gebruiken

Marklar

Belezen gebruiker
Jeller zei:
hmm echt ver van zit hij er niet van hoor, een verre kennis heeft een zwarte vlek op haar hersenen door te veel mdma te gebruiken

Ik ga niet zeggen dat ik je niet geloof, maar ik vertrouw dat soort informatie pas als het wetenschappelijk onderbouwd is. Heb je mischien meer info hier over?

paddoski

Newbie
Je moet niet ver gaan zoeken hé, zoek gewoon iemand die meerdere malen per week gebruikt, probeer een conversatie met hem aan te gaan, wedden dat dit niet vlotjes verloopt?
200% effect op je brains. They rot.

nexus

Marklar zei:
berbe zei:

Thanks for the link, was een goed artikel. Alleen ook weer niet objectief.

Dat van die vlek staat trouwens gedeeltelijk uitgelegd in dat eerste artikel. Als je een scan neemt vlak na gebruik kan je afwijkende resultaten te zien krijgen maar het is niet zeker dat die effecten blijvend zijn.

Wat betreft een conversatie aanknopen met iemand die meermaals per week gebruikt. De kans is klein dat die persoon dan op het moment van conversatie volledig nuchter is of geen MDMA-kater heeft dus dat wilt op zich ook niks zeggen.

Volgens mij moet je gewoon nergens te fanatiek mee zijn. Zelfs van weed "rotten"' je hersenen als je maar genoeg paft

Jeller

Badass junkie
Marklar zei:
Jeller zei:

Ik ga niet zeggen dat ik je niet geloof, maar ik vertrouw dat soort informatie pas als het wetenschappelijk onderbouwd is. Heb je mischien meer info hier over?
was niet alleen xtc trouwens hoor..
ook veel speed en redelijk wat coke dacht ik, maar dat meiske gebruikte echt bijna dagelijks vanalles..
ik zelf ken ze alleen maar van zien, maar mijn beste maat is er een tijdje mee geweest.. ze was dus naar de dokter geweest en die had een hersenscan gemaakt en blijkbaar had ze een zwarte vlek op haar hersenen

echt wetenschappelijke ondersteuning kan ik je niet geven, maar kweet wel dat het zeker waar is :wave:

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Inderdaad 2-cb kan een goede vervanger zijn. Mix tussen lsd en mdma.
Wil het zelf graag een keer proberen maar het is vrij lastig te verkrijgen in tegenstelling tot een pilletje :tongueout:
En explosion is inderdaad ook een zelfde soort euforie gevoel maar werkt op dezelfde stoffen in je hersenen dus net zo slecht als een pilletje.
De top duurt iets langer dan een pilletje 1,5 uur ofzo en heeft daarna vrij weinig afbouw en is gelijk weg. Het is een stuk duurder en het schijnt echt heeel smerig te zijn. hehe :tongueout: maar goed succes! :wave:

disaster

Bewuste gebruiker
Inga zei:
disaster zei:
Inga zei:
disaster zei:
smirnoff + joint = XTC

amai wat steekte gij in uwen joint ????/

wat denk je van wiet :wink:

Wiet ? ....als ik 1 joint opsmoor dan lig ik strike en wil ik slapen of begin ik van die vreetbuien te krijgen,
Nu ni echt te vergelijken met XTC he :)

Probeer het eens uit zou ik zeggen :wink: , zuip eerst wat smirnoff na binnen en rook daarna een joint.
Ken mensen die dezelfde ervaring als mij hebben!

Inga

disaster zei:
Inga zei:
disaster zei:
Inga zei:
disaster zei:
smirnoff + joint = XTC

amai wat steekte gij in uwen joint ????/

wat denk je van wiet :wink:

Wiet ? ....als ik 1 joint opsmoor dan lig ik strike en wil ik slapen of begin ik van die vreetbuien te krijgen,
Nu ni echt te vergelijken met XTC he :)

Probeer het eens uit zou ik zeggen :wink: , zuip eerst wat smirnoff na binnen en rook daarna een joint.
Ken mensen die dezelfde ervaring als mij hebben!

we proberen het uit... maar kan me er niet veel bij voorstellen :wave:

Dags

Bewuste gebruiker
jah alcohol kan wel een klein beetje euforie geven en een space in je lichaam maar ik denk dat de joint er weinig mee te maken heeft, ik vind wiet echt het tegenovergestelde van xtc qua energie,passiviteit/activiteit, euforie. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat met wiet je muziek heel intens kan beleven en met xtc ook.

wicket

ongeloflelijk wat voor effect jonko (WIET) bij sommige mensen heeft. vroeger werd ik ook egt super super vaag maar na een paar keer smoke is dat tog wel weg?

Qocaïne

Badass junkie
minn zei:
Probeer dan eens ephedra, of ga eens langs de smartshop, daar kunnen ze je vast wel wat 'gezondere' dingetjes aanbevelen,

Ephedra? Nee daar krijg ik absoluut geen euforisch gevoel van :)

Ik krijg een euforisch gevoel van Methylone!
Maar dat is logisch.. aangezien de samenstelling bijna hetzelfde. Één zuurstof atoom is het verschil.

Verder 2-cb zoals psychonout'86 al aangeeft. Geeft ook een euforisch gevoel... alleen ligt de nadruk meer op hallucinaties.

TeQ

Bewuste gebruiker
Methylone is fantastisch spul :grin: Jammer dat het illegaal is geworden. Het is nu blijkbaar niet interessant genoeg om nog gewoon te verkopen voor dealers ofzo.

Bovenaan