Welke drugs in vriezer?

J0rrit

Badass junkie
Vind dit nergens, vandaar.

Welke drugs kunnen het beste in de vriezer, om goed, lang te bewaren? Welke drugs absoluut niet? ( gaan ze kapot of wat dan ook ). Nou mijn eigen vraag:

Kan ik 2cb en dmt in de vriezer bewaren ( overleven die lage temperatuur? ) ? En zo ja, zodra ik het eruit haal kan ik het dan meteen consumeren?

Angramar Temenos

Badass junkie
2c-b weet ik niet, DMT komt uit de vriezer als het is gemaakt (Aan het einde van de extractie heb je de DMT in ether of octaan, dat doe je in de vriezer zodat je goede kristalvorming krijgt.)

Martijn.

Belezen gebruiker
Even puur scheikundig redenerend lijkt 't mij in eerste instantie vrij logisch dat je alle drugs gewoon in de vriezer kunt leggen zonder dat er mysterieuze ontledingsreacties plaatsvinden ofzo. Reacties waarbij moleculen op een dergelijke manier dissociëren zijn meestal exotherm en hebben een vrij hoge activatie-energie (bijvoorbeeld verbranding: je moet iets eerst aansteken wil het in de fik vliegen). Ook ken ik geen drugs waarbij standaard een dynamisch evenwicht optreedt met een endo- en exotherme kant, dus het lijkt me ook niet dat je drugs er in kwaliteit op achteruit zullen gaan ofzo. Maar goed, ik zou 't mis kunnen hebben, correct me if I wrong.

Het enige waar je misschien rekening mee moet houden is dat een vriezer erg vochtig is, met alle gevolgen voor je drugs van dien. :wink:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
er zijn 1 of 2 uitzonderingen die juist in vriestemperatuur onstabiel worden.. welke dat zijn zou ik echt niet meer weten.niets reguliers iig

Finesse*

Belezen gebruiker
Martijn. zei:
Even puur scheikundig redenerend lijkt 't mij in eerste instantie vrij logisch dat je alle drugs gewoon in de vriezer kunt leggen zonder dat er mysterieuze ontledingsreacties plaatsvinden ofzo. Reacties waarbij moleculen op een dergelijke manier dissociëren zijn meestal exotherm en hebben een vrij hoge activatie-energie (bijvoorbeeld verbranding: je moet iets eerst aansteken wil het in de fik vliegen). Ook ken ik geen drugs waarbij standaard een dynamisch evenwicht optreedt met een endo- en exotherme kant, dus het lijkt me ook niet dat je drugs er in kwaliteit op achteruit zullen gaan ofzo. Maar goed, ik zou 't mis kunnen hebben, correct me if I wrong.

Het enige waar je misschien rekening mee moet houden is dat een vriezer erg vochtig is, met alle gevolgen voor je drugs van dien. :wink:
Wat hij zei. :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik doe zelf niks in de vriezer, heb geen eigen vriezer maar die van m'n pa, en daar kunnen natuurlijk geen drugs in.. Ik gebruik eigenlijk alleen met enige regelmaat LSD en MDMA nu, en die zijn prima in m'n bureaula te bewaren (LSD wel met folie eromheen, en in een gripzakje). De RC's die ik wel eens wil doen zijn meestal eenmalig om het te proberen etc. Verder is het in de zomer weer tijd voor de stoeltjes, maar die doe ik in de natuur dus dat duurt nog een tijdje.

J0rrit

Badass junkie
Ok, maar het lijkt me natuurlijk altoijd beter om het in de vriezer te leggen. Hoelang zijn 2cb en dmt dan te bewaren ongeveer ( op kamertemperatuur ), ben namelijk geen groot gebruiker.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
KurikintonFox zei:
Jagermeister kan je in de vriezer bewaren
(Ja, alcohol is ook drugs)

Krachtig statement ! Bier zou ik dan weer niet in de vriezer bewaren.

Verder ben ik wel benieuwd naar die uitzonderingen die onstabiel zouden worden bij lagere temperaturen, ik had een andere scheikundestudent op dit forum al over zo'n stof gehoord, maar dat was een explosief, geen drug. En over het algemeen zijn dat twee verschillende dingen, of je moet een geweldige kick uit ethersnuiven halen.

Voor de mensen die ouders hebben die het niet zo waarderen om louche kristalletjes uit de diepvriesspinazie te moeten plukken, koelboxen for life. Wel netjes elke dag de koelelementen vervangen :wink:

Martijn.

Belezen gebruiker
RSW zei:
Verder ben ik wel benieuwd naar die uitzonderingen die onstabiel zouden worden bij lagere temperaturen, ik had een andere scheikundestudent op dit forum al over zo'n stof gehoord, maar dat was een explosief, geen drug. En over het algemeen zijn dat twee verschillende dingen, of je moet een geweldige kick uit ethersnuiven halen.
Ik ben ook wel benieuwd wat die uitzonderingen zijn ja.

Dat explosief zou wel'ns picrinezuur kunnen zijn, een vrij onschuldige gele vloeistof. Maar als het sublimeert, kan de Explosieven Opruimings Dienst optrommelen om het potje weg te halen. :mrgreen: En een lage temperatuur kan dat sublimeren wel'ns in de hand werken... :rolleyes:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee, het ging om RDX. Me nooit echt verdiept in de expolsieven, terwijl het stiekem wel een razend interessant stukje chemie is. Hier op de faculteit lopen ook een aantal mensen rond die hele interessante shows weggeven met nieuwjaar hehe...

Martijn.

Belezen gebruiker
RSW zei:
Nee, het ging om RDX. Me nooit echt verdiept in de expolsieven, terwijl het stiekem wel een razend interessant stukje chemie is. Hier op de faculteit lopen ook een aantal mensen rond die hele interessante shows weggeven met nieuwjaar hehe...
Hm... die kende ik niet. :P
Maar inderdaad, explosieven is een van de extra interessante stukjes chemie. Een ander stukje is natuurlijk drugs, in combinatie met wat biochemie eventueel. :P

Maar goed, laten we teruggaan naar drugs in de vriezer in plaats van explosieven in de vriezer. :wink:

Bovenaan