Welke Kortwerkende benzo ?

Hansklok

Bewuste gebruiker
Ik vind veel RC benzo’s die een hele lange halfwaarde hebben. Ik rij nog wel is auto dus zou graag een benzo willen die geen lange halfwaarde heeft. Zodat ik daarmee rekening kan houden omdat ik dan niet wil autorijden voor de veiligheid.

Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur.
(Pyrazolam al geprobeerd)

Iemand tips voor een kortwerkende benzo die bij mij evt bij mij zou kunnen passen? Liefst een RC benzo die je legaal kunt krijgen. Farmaceutische aanraders zijn ook welkom.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Niet sederend genoeg denk ik, riek. Of je moet hoge doseringen gaan nemen. Ik zou qua farma benzo dan denk ik eerder nog aan Lorazepam denken
Oh ok
reageerde eigenlijk hierop
Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur.
Dacht daardoor dat alprazolam tog wel een all rounder was.

Tis denk ik voor een ieder anders ,net zoals lorazepam bij mij weer meer richting in slaper gaat.

Vind antwoorden op benzo vragen best moeilijk eigenlijk mede omdat je ook niet weet wat de tolerantie is hoe frequent ts slikt heeft iemand lichte angst problemen etc etc.

Maar inderdaad Lorazepam was mijn eerste benzo die ik voorgeschreven kreeg en was toen extreem lekker ....al moest ik voor dat effect 1x2 mg van start tog 3x2 mg slikken binnen een week na gebruik voor het zelfde effect.
Deed dit 3 maal daags trouwens .

Dus oppassen/voorzichtigheid is hier ook zeker van toepassing.
.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Met Temazepam kon ik volgens de buisluiter na 8 uur na inname weer autorijden. Je zou ook eens kunnen kijken naar Midazolam, dat werkt heel kort.

Dat dacht ik ook toen ik ze van de huisarts kreeg. Zelfs de huisarts hield die 8 uren aan, internet ook. Maar de halfwaardetijd is 10-40 uur. Ik ben met mijn neus op de feiten gedrukt door @Neo-Shulginist .
Het klopt van geen kant die 8 uren. Doe maar eens verder onderzoek en dan zie je het zelf. Vanaf dat ik het wist heb ik niet meer autogereden de volgende dag.
Als je een drugstest krijgt de volgende ochtend ben je gewoon de Sjaak… Ik gebruik ze nog wel eens (op recept) maar nooit meer de avond voordat ik moet werken of iets.

Hansklok

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties.

temazepam ook paar x geprobeerd helaas slaat deze benzo niet goed op in me lichaam.

flubromazepam gehad gister nou geen aanrader. Gister zitten worstelen met hele nare gedachtes met een donkere wolk om me heen. Alleen maar op en af geslapen afgelopen 24 uur. Voel me nu ook nog misselijkMerkbare Effecten zijn nu wel zga weg alleen nog wat slaperig en merk dat me emoties snel omslaan van chagrijnig naar iets vlak tot zelfs geiriteerd naar boos. Vind het maar niks. Heb liever voor een langwerkende rc benzo norflurazepam veel frisser. Maarja halfwaarde ook mega lang dus,
doe mij maar af en toe een pyrazolam voor bij het slapen.
Door de ervaring met die flubromazepam blijf ik zeker van de langwerkende benzo’s. Wou bromazolam nog is proberen als me ritme nog steeds zo omgedraait blijft. Dat zie ik nu eingelijk ook niet meer zo zitten.
die benzo’s laten we even links liggen.

/ zie bijlage

Zo te zien heb k iets te veel geëxperimenteerd.
kan ik nu nog wel cold turkey stoppen of moet ik afbouwen ?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
/ zie bijlage

Zo te zien heb k iets te veel geëxperimenteerd.
kan ik nu nog wel cold turkey stoppen of moet ik afbouwen ?
7 nachten in twee weken zou geen probleem moeten zijn. Misschien dat je je 1 a 2 dagen een beetje weird voelt maar daar zou het ook bij moeten blijven. Als je het niet vertrouwt kun je de Pyrazolam in 3 a 4 dagen afbouwen.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Zeker!

Ambiën ook wel genoemd in Amerika.

ding is dat het best heftige bijwerkingen kan geven bij sommige personen.

Black outs, lucide dromen en soms zelfs waanbeelden.

Die z-drugs zijn nog erger dan rc benzo's vind ik.
Doeme …en ik ben nog wel op raad van leden in topic verleden jaar, weet niet meer welke juist, Zolpidem gaan vragen aan huisarts ipv Lormetazepam. Gelukkig niks vd bijwerkingen die gij vermeld……
wat is nu waar ? doeme toch…..

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Doeme …en ik ben nog wel op raad van leden in topic verleden jaar, weet niet meer welke juist, Zolpidem gaan vragen aan huisarts ipv Lormetazepam. Gelukkig niks vd bijwerkingen die gij vermeld……
wat is nu waar ? doeme toch…..
geen z drug .
benzos zijn er nodig
welke leden raden je z drug aan?
dat is als koffie zonder suiker

Nihilist88

Badass junkie
Zolpidem, geen benzo maar een goed kortwerkend slaapmiddel.
Haha geen aanrader, heel snel rollerante en kreeg er uiteindelijk fckdup blackouts van.
Ook een vriendin die dit nam op voorschrift, had sneller als mij rare effecten ervan en wou hier ook eerder vanaf...dus ook wordt dit als 'braaf' benzo alternatief aangeboden...werkt even verslavend en er mn eerste n ergste blackouts mee gehad.

CuriousExplorer

DF-koning
Haha geen aanrader, heel snel rollerante en kreeg er uiteindelijk fckdup blackouts van.
Ook een vriendin die dit nam op voorschrift, had sneller als mij rare effecten ervan en wou hier ook eerder vanaf...dus ook wordt dit als 'braaf' benzo alternatief aangeboden...werkt even verslavend en er mn eerste n ergste blackouts mee gehad.
Hoezo dan?
Ik gebruik het al jaren aan een stuk.
Nog steeds 10mg, en niks blackouts.

De verhalen over blackouts met Zolpidem zijn meestal degene die hoger gaan doseren dan voorgeschreven.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb ook slechte ervaringen met zolpidem. Zonder excessief gebruik. De meest vreemde dingen gedaan op dat spul. Slaapwandelen, midden in de nacht autorijden. Etc. Etc. Was niet mijn middel zullen we maar zeggen haha
Heb ik wel met 20mg of meer.
Maar zelfs met 10? 😱😱

Nihilist88

Badass junkie
Zeker!

Ambiën ook wel genoemd in Amerika.

ding is dat het best heftige bijwerkingen kan geven bij sommige personen.

Black outs, lucide dromen en soms zelfs waanbeelden.

Die z-drugs zijn nog erger dan rc benzo's vind ik.
Volledig mee eens, uit eigen ervaring en die van vriendin... Vriendin reageerde hier vaak voos op, über realistische dromen en nachtmerries, hallucinaties,...ik pas na jaren gebruik, ook giga tollerante had opgebouwd en het zn doeltreffendheid als echt slaapmiddel ook verdween n ik er op wakker bleef, chill, wat zorgeloos...maar als slaapmiddel totaal nutteloos was geworden...uiteindelijk na ik ze bijna dagelijks, verdubbelde de dosis v 10mg nr 20mg en uiteindelijk zélfs 30-40mg en bezorgde ze mij giga blackouts, zelfs zo fucked up, dat de simpelste dingen me zoek bleven, voorwerpen op plaatsen, van wtf hoe komt dat hier...

CuriousExplorer

DF-koning
Volledig mee eens, uit eigen ervaring en die van vriendin... Vriendin reageerde hier vaak voos op, über realistische dromen en nachtmerries, hallucinaties,...ik pas na jaren gebruik, ook giga tollerante had opgebouwd en het zn doeltreffendheid als echt slaapmiddel ook verdween n ik er op wakker bleef, chill, wat zorgeloos...maar als slaapmiddel totaal nutteloos was geworden...uiteindelijk na ik ze bijna dagelijks, verdubbelde de dosis v 10mg nr 20mg en uiteindelijk zélfs 30-40mg en bezorgde ze mij giga blackouts, zelfs zo fucked up, dat de simpelste dingen me zoek bleven, voorwerpen op plaatsen, van wtf hoe komt dat hier...
Hier bevestig je dus wat ik zei. 😝

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Iedereen is altijd anti benzo hier .
Maar iedereen gebruikt benzos na hun stim acties of als bad trip killers.
en z drug zijn nog erger in mijn ogen

maar goed
heeft het je geholpen?
of ben je nog zoekende?
Zolpidem of zopiclone zijn t zelfde ? Ja zeg , ik slaap er goed door in maar ben na 4 u weer wakker. Neem dus halve Zolpidem en dan rond vijf uur s nachts de andere helft. Als ik niks stress heb dan slaap ik in zonder. Dokter wat nu , waarom ooit eraan begonnen…..😟

Nihilist88

Badass junkie
Hoezo dan?
Ik gebruik het al jaren aan een stuk.
Nog steeds 10mg, en niks blackouts.

De verhalen over blackouts met Zolpidem zijn meestal degene die hoger gaan doseren dan voorgeschreven.
Top dat het vr jou al jaren wel goed werkt.

Voor mij werkte het eerst ook perfect, ook max 2-3 dagen achter elkaar, dan 2-3 dagen geen...eerste maanden tot 2j , ik sliep er goed op, maar nam dit jaren samen met mirtazapine, seroquel en cymbalta, dus misschien ist op dat punt al complexer en gans ander verhaal. Maar als ik het bekijk op de ganse periode dat ik Zolpidem nam, 8j (kan er jaar naastzitten) zie, werkte het zeker na 2j al pak minder, ik bleef er te makkelijk op wakker, mr op chille manier, uiteindelijk bijna dagelijks gaan nemen en indd mn dosissen zaten opt eind op 30-40mg, met de giga blackouts, dus ligt aan mijn persoonlijkheid.

Maar ook vriendin die nooit meer dan 10mg nam, had hier über realistische dromen en nachtmerries op, lucide dromen, ze vond da echt geen fijn slaapmiddel.

Maar het blijft uiteindelijk subjectief en wat elk individu exact nodig heeft.

Bovenaan