Welke pil heb ik genomen?

Cava

Newbie
Hallo,
Laatst was ik aan het feesten en er komt een man naar me toe met de vraag of ik een pilletje wil.
Ik had het nog nooit gedaan maar wel al wat andere drugs dus ik dacht waarom niet. Ik dacht ik doe rustig aan en ik neem een kwartje. Eerst voel ik me echt heerlijk de muziek is pravchtig en iedereen is geweldig maar ineens slaat mijn hele stemming om ik zie alles in dubbel en vreemd gekleurd en het voelt alsof mijn huid in brand staat. Ik dacht shit ik raak over verhit dus ik drink heel veel water en eet wat suiker. Ik voel me nog steeds niet goed en besluit naar huis te gaan waar het braken begint. Ik bel een vriendin van me en ze komt naar me toe en ik voel me meteen stukken beter. Zodra ik mijn ogen dicht doe ben ik letterlijk in een soort Alice in Wonderland.

De volgende dag voel ik me helemaal beter maar aangezien het een best nare gebeurtenis was aangezien ik alleen woon raak ik heel vaak in paniek en lijkt het alsof ik weer in de trip zit.

Het was een roze pilletje en ik ben zo hard gegeaan op een kwartje. Elke keer aks iemand over xtc praat word ik weer angstig. Weet iemand welke pil ik heb genomen en hoe kom ik over die angst heen kom
 

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Meestal nemen mensen XTC op feesten, de kans dat het XTC was is dus het grootst. Jouw beschrijving zou ook 2-CB kunnen zijn maar dat kunnen wij alleen maar gokken.

Ik hoop dat je er van leert en nooit meer zomaar een pilletje neemt zonder te weten wat het is en je voor te bereiden. Op deze manier gebeuren er ongelukken...

Je mag blij zijn dat je er goed vanaf bent gekomen. Heel veel water drinken is levensgevaarlijk, je kunt er een watervergiftiging van krijgen en dat is dodelijk. Gelukkig voel je je nu weer goed.

De angst kan nog wel even aanhouden. XTC kan dat veroorzaken als je te veel neemt of als je het als heel heftig ervaart. Waarschijnlijk komt het bij jou omdat het effect veel harder was dan verwacht. Het kan nog wel een poosje aanhouden, maar het wordt vanzelf beter. Mocht het nou langer aanhouden dan kun je altijd even roepen, dan kunnen we je verder voor hulp verwijzen, maar in de meeste gevallen gaat het vanzelf over.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb hem even verplaatst aangezien dit geen tripreport is, maar gewoon een vraag.

We kunnen alleen maar speculeren over de drug die je op hebt. Adhv je beschrijving zou ik in eerste instantie 2C-B zeggen, maar 2C-B pillen zijn over het algemeen helemaal niet sterk gedoseerd en het zou dus nogal apart zijn als je zo hard gaat op een kwartje. XTC daarentegen is vaak sterk gedoseerd en zou dus makkelijker een heftige ervaring kunnen geven op een kwartje. Maar het is eigenlijk niet gebruikelijk dat je veel ziet met je ogen dicht aan de XTC.

Het kan ook een of andere designer drug geweest zijn, je zult het nooit weten. Als je drugs wilt doen raad ik je echt aan om het van te voren te kopen en te laten testen. Dan weet je precies welke drug je hebt en hoeveel er in je pil zit.
 

MeejheM

Badass junkie
Mijn ervaring is dat 2-cb niet zo heftig is voor iemand die vaker tripmiddelen gebruikt heeft. ik weet natuurlijk niet of jij daarbij hoort.

Een andere factor is dat het belangrijk is dat je weet wat je gebruikt, dus als je niet weet wat er in je pilletje zit kun je ook vanalles eromheen gaan fantaseren, en dan kun je en flinke paniekaanval niet uitsluiten.

eigenlijk zou ik als onderschrift moeten zetten dat je moet laten testen voordat je iets gebruikt. het is gratis, anoniem en het kost je maar wat schraapsel van een tabletje.
 

Medic

Belezen gebruiker
Misschien zat er iets in wat lijkt op MDMA of MDA.

Er waren ooit roze pilletjes met een vraagteken in omloop met in meen mCCP erin, gingen een hele hoop mensen fout op, zelfs van minder dan een kwart pil.
 

SirErick

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Als je drugs wilt doen raad ik je echt aan om het van te voren te kopen en te laten testen. Dan weet je precies welke drug je hebt en hoeveel er in je pil zit.
Dit dus.
 

Bobsacamano

Badass junkie
Helemaal niet handig inderdaad. Ik moest ook denken aan 2CB maar wat hierboven al gezegd is klopt. 2CB is nooit echt in een flinke dosis dus een kwartje doet niet zo gek veel. De zwaarste pillen die ik inmiddels heb gevonden zijn 18mg
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beetje jammer die lage doseringen van 2C-B pillen. Ik had toch echt een dikke 20mg nodig om een beetje een trip te hebben. De pillen liggen gebruikelijk wat tussen de 12 en 18mg geloof ik, wat mij in ieder geval een enorm irritant net-niet gevoel gaf. Dit hoor en lees ik van meerdere mensen. Dan moet je weer moeilijk doen met pillen door de helft (niet handig bij die nijntjes...).
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Beetje jammer die lage doseringen van 2C-B pillen. Ik had toch echt een dikke 20mg nodig om een beetje een trip te hebben. De pillen liggen gebruikelijk wat tussen de 12 en 18mg geloof ik, wat mij in ieder geval een enorm irritant net-niet gevoel gaf. Dit hoor en lees ik van meerdere mensen. Dan moet je weer moeilijk doen met pillen door de helft (niet handig bij die nijntjes...).
Het zijn echt net niet doseringen met die 2c-b pillen inderdaad. Ik heb gelukkig poeder, dus dan ik gewoon zelf afwegen hoeveel ik wil innemen.
 

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Medic zei:
Misschien zat er iets in wat lijkt op MDMA of MDA.

Er waren ooit roze pilletjes met een vraagteken in omloop met in meen mCCP erin, gingen een hele hoop mensen fout op, zelfs van minder dan een kwart pil.

Hier dacht ik ook aan, of misschien PMMA?
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Beetje trage reactie maar rond die tijd is er een waarschuwing afgegeven voor roze supermannen waar PMMA in zit/zat waar ook volk aan overleden is.
 

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
XTC daarentegen is vaak sterk gedoseerd en zou dus makkelijker een heftige ervaring kunnen geven op een kwartje. Maar het is eigenlijk niet gebruikelijk dat je veel ziet met je ogen dicht aan de XTC.


Nou, ik trip 'm soms nog heftiger op MDMA qua hallucinaties. (Closed eye, and open eye)
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Onder de 70-80mg merk je vrijwel niets, lijkt me zeer sterk dat het een kwartje mdma was.
 

Bobsacamano

Badass junkie
CEV's van XTC heb ik echt nooit gehad. Dus ik geloof niet dat het XTC is. Maar zoals al benoemd hierboven 2CB is neit sterk dus een kwartje is ook beetje wierd dat je daar zo sterk op reageerd. Ik krijg geen CEV's van 2CB tot 10mg. Als je al een sterke pil 2CB had gehad van 40mg (die volgens mij niet bestaan) dan had je nog niet zo hard moeten gaan op een kwartje.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb wel eens CEV van MDMA gehad, maar dat ging om een hoeveelheid MDMA die je niet in een kwartje zou terug vinden. Het is toen ook alleen bij die ene keer gebleven, normaal gesproken komen CEV volgens mij gewoon amper voor met MDMA.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het heeft er misschien ook mee te maken of iemand moe begint te worden/het later op de avond is (donker buiten). Zelf heb ik als ik gewoon nuchter ben en echt moe begin te worden (vooral als ik al in bed lig) vaak echt intense CEV's van het niveau lichte paddo trip. Misschien heeft dit met melatonine te maken? Met xtc heb ik volgens mij elke keer CEV's gehad (elke keer normale dosis van rond de 100 mg).
 

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik heb wel eens CEV van MDMA gehad, maar dat ging om een hoeveelheid MDMA die je niet in een kwartje zou terug vinden. Het is toen ook alleen bij die ene keer gebleven, normaal gesproken komen CEV volgens mij gewoon amper voor met MDMA.


Komen bij mij altijd voor.

Dit bij een dosis van minimum 220mg MDMA.
Vanaf 300 krijg ik constant Open Eye visuals, the realistic one's.

De CEV's die je krijgt van MDMA zijn ook uniek.. Kan het gewoon niet uitleggen.

Iedereen zijn fantasie is anders, dus lijkt me logisch dat deze CEV's bij iedereen verschillend is.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De omstandigheden maken zeker uit, maar kan me niet voorstellen dat iemand zelfs in de juiste omstandigheden hele duidelijk CEV's krijgt van maar een kwart pil. Veel meer dan 50mg MDMA zal er niet in een kwartje zitten.

Dan is het veel aannemelijker dat er iets van mCPP of P(M)MA in die pillen heeft gezeten.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
De omstandigheden maken zeker uit, maar kan me niet voorstellen dat iemand zelfs in de juiste omstandigheden hele duidelijk CEV's krijgt van maar een kwart pil. Veel meer dan 50mg MDMA zal er niet in een kwartje zitten.

Dan is het veel aannemelijker dat er iets van mCPP of P(M)MA in die pillen heeft gezeten.
Maar als iemand nuchter al intense CEV's kan hebben, dan kan het ook zo zijn dat mdma dat kan triggeren toch? Je komt er immers sowieso al van in een staat met veel minder gedachten, waardoor je aandacht in plaats van gedachten naar andere dingen gaat. Dingen die er misschien altijd zijn, maar veel subtieler dan de normale schreeuwerige aandacht eisende gedachten. :wink: Op dezelfde manier dat visuals bij een afwezigheid van daglicht veel meer gaan opvallen.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Psychedelibee zei:
De omstandigheden maken zeker uit, maar kan me niet voorstellen dat iemand zelfs in de juiste omstandigheden hele duidelijk CEV's krijgt van maar een kwart pil. Veel meer dan 50mg MDMA zal er niet in een kwartje zitten.

Dan is het veel aannemelijker dat er iets van mCPP of P(M)MA in die pillen heeft gezeten.
Maar als iemand nuchter al intense CEV's kan hebben, dan kan het ook zo zijn dat mdma dat kan triggeren toch? Je komt er immers sowieso al van in een staat met veel minder gedachten, waardoor je aandacht in plaats van gedachten naar andere dingen gaat. Dingen die er misschien altijd zijn, maar veel subtieler dan de normale schreeuwerige aandacht eisende gedachten. :wink: Op dezelfde manier dat visuals bij een afwezigheid van daglicht veel meer gaan opvallen.
Daar heb je zeker een punt. Maar gezien het feit dat de TS zelf zo extreem verbaast is over de visuele effecten, vind ik het niet aannemelijk dat de TS dit nuchter ook al snel heeft. En bovendien reageerde de TS los van de visuele effecten al extreem heftig op een kwartje waardoor ik me gewoon niet kan voorstellen dat het hier echt om MDMA ging.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ah daar kun je gelijk in hebben. Ik sprak meer in het algemeen ja. :)
 

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Psychedelibee zei:
De omstandigheden maken zeker uit, maar kan me niet voorstellen dat iemand zelfs in de juiste omstandigheden hele duidelijk CEV's krijgt van maar een kwart pil. Veel meer dan 50mg MDMA zal er niet in een kwartje zitten.

Dan is het veel aannemelijker dat er iets van mCPP of P(M)MA in die pillen heeft gezeten.
Maar als iemand nuchter al intense CEV's kan hebben, dan kan het ook zo zijn dat mdma dat kan triggeren toch? Je komt er immers sowieso al van in een staat met veel minder gedachten, waardoor je aandacht in plaats van gedachten naar andere dingen gaat. Dingen die er misschien altijd zijn, maar veel subtieler dan de normale schreeuwerige aandacht eisende gedachten. :wink: Op dezelfde manier dat visuals bij een afwezigheid van daglicht veel meer gaan opvallen.
Daar heb je zeker een punt. Maar gezien het feit dat de TS zelf zo extreem verbaast is over de visuele effecten, vind ik het niet aannemelijk dat de TS dit nuchter ook al snel heeft. En bovendien reageerde de TS los van de visuele effecten al extreem heftig op een kwartje waardoor ik me gewoon niet kan voorstellen dat het hier echt om MDMA ging.


Hmm, sommige pillen zijn soms gewoon EXTREEM gedoseerd.

Zo had ik eens een pil met 600mg actieve stof.
De grootte van de pil was ook 3x groter dan normaal.
Maar als dit mijn eerst keer was, zou ik niet denken van dat die pil te groot is.
Ik heb toen de pil ook in 3 delen gesplits.
1 deel voor mij, de 2de deel 3 uurtjes later bijgenomen en de 3de weggegeven.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
JMThomas zei:
Onder de 70-80mg merk je vrijwel niets, lijkt me zeer sterk dat het een kwartje mdma was.


Ben ik het niet mee eens. Zeker niet als je niet bekend bent met de drugs. Ik ken mensen (waarvan ik er eentje ben) die bij de eerste x XTC, een halve van een pil getest op 120mg, toch echt gruwelijk hard ging hoor. Althans, zo heb ik dat ervaren. Strak staan, knarsen, niet makkelijk kunnen plassen en heeeeeerlijk wappie en verliefd op alles! En dat was dus op 60 mg....
 

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Dunnetjess33 zei:
JMThomas zei:
Onder de 70-80mg merk je vrijwel niets, lijkt me zeer sterk dat het een kwartje mdma was.


Ben ik het niet mee eens. Zeker niet als je niet bekend bent met de drugs. Ik ken mensen (waarvan ik er eentje ben) die bij de eerste x XTC, een halve van een pil getest op 120mg, toch echt gruwelijk hard ging hoor. Althans, zo heb ik dat ervaren. Strak staan, knarsen, niet makkelijk kunnen plassen en heeeeeerlijk wappie en verliefd op alles! En dat was dus op 60 mg....


Lichaamsgewicht en leeftijd spelen hierin een grote rol.
De meeste mensen voelen pas iets ze minimaal *(GEWICHT IN KG) maal 1 doen, en dan voelen ze niet eens veel.)
De perfecte dosis is maal 1,5. Je kan altijd hoger gaan zoals mij en rond de 250 tot 300 mg MDMA slikken om er op te trippen.

Ook zal het feit dat het de eerste keer was een grote rol hebben gespeeld.

Ik herinner mijn eerste keer nog.
één hele naar binnen gegooid, helemaal NIKS gevoeld. Dag erna ook niet.. Had ook niet meer energie ofzo, en de dag erna ook niks.
Dus die dag besloot ik opnieuw te proberen, ik had me niet ingelezen en had dus gewoon een hele weer genomen, ik wist toen niet dat het een half uur tot uur kon duren voordat hij begon te
werken, plus ik had 10 minuten van te voren één grote kebab naar binnen gewerkt. Na 30 minuten voelde ik nog niks, en dacht ik gewoon dat deze pillen KEI laag gedoseerd zijn en ik gewoon meer moest nemen, dus ik de 2de bij gedropt.
Nog geen 10 minuten later slaat nr 1 in. HEERLIJK, 20 minuten later slaat de 2de in, en ik kan je verzekeren dat ik één van de heftigste trips heb gehad de eerste keer. 6 uur duurde het voordat de euforie weg was. 2de keer toen ik pillen ging halen, dezelfde, heb ik ze laten testen omdat ik na die keer mij had ingelezen op dit forum, voor de afkick enzo. deze waren 150mg per stuk.
Nog redelijk laag gedoseerd aangezien de pillen waar ik nu aan kan komen soms 365mg mdma bevatten. Wat bleek nu, 3 dagen later kwam ik een kameraad tegen, die ik de avond van toen het pilletje niet werkte een dafalgan heb gegeven, hij deed gelukkig vaker xtc en kon er wel om lachen.. ik had dus de dafalgan met de XTC pil verwisseld. :P
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik kan toch zeggen uit eigen ervaring dat een dosis van 50 - 70 mg effectief een gevoel kan geven. Straks staan en HET MDMA gevoel word vaak verward met elkaar. Verwacht niet dat een lage dosis je laat kaakschaatsen en strak staan als een speer. Appreciatie van muziek, empathie en een lichte euforie ervaar ik vanaf 50 mg base mdma en zelf gaat mijn gewicht meestal rond 72 / 75 kg...
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Als je onderzoek van Alexander Shulgin er op na leest geeft hij aan dat 50mg de threshold waarde is, dus wat je minimaal nodig hebt om überhaupt iets te merken van de mdma. Vanaf 50mg werd er soms een gevoel ervaren dat men 'licht strak stond'. De minimale hoeveelheid nodig om de emphatogene effecten te kunnen waarnemen werd geschat op 80mg.

Het overgrote deel van de pillen bevat niet meer dan 200mg dus de kans is zeer groot dat dat kwartje niet meer dan 50mg bevatte.

Als de persoon in kwestie schizofrene aanleg heeft o.i.d. of een klein meisje is van 50kg verandert dat natuurlijk wel het een en het ander.

Maar realistisch bekeken lijkt het me nog steeds zeer sterk dat het mdma had kunnen wezen.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tekzor668 zei:
Ik kan toch zeggen uit eigen ervaring dat een dosis van 50 - 70 mg effectief een gevoel kan geven. Straks staan en HET MDMA gevoel word vaak verward met elkaar. Verwacht niet dat een lage dosis je laat kaakschaatsen en strak staan als een speer. Appreciatie van muziek, empathie en een lichte euforie ervaar ik vanaf 50 mg base mdma en zelf gaat mijn gewicht meestal rond 72 / 75 kg...


Ik denk dat je daar een punt hebt. Er zijn denk ik vele mensen die misschien begonnen zijn met een hogere dosis dan is aanbevolen. Daarom denken zij misschien dat dat echte strak staan en mega hypere erbij bij hoort. Maar mijn eerste keer was met een lage dosis, net minder dan 1 mg per kg lichaamsgewicht. En ik stond wel wat strak, zoals iets moeilijker plassen en soms hield ik mijn kaken even op elkaar. Maar verder een heerlijk warm, gelukkig en zalig gevoel. De muziek was geweldig en ik heb heerlijk gedanst. Dus de energie was er prima maar niet overdreven. Ik denk dat zo voor een eerste x dat beter is, een lage dosis. Althans, voor de juiste xtc beleving.
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad, in mijn beginjaren heb ik het vaak misbruikt. Na een jarenlange pauze was de schade hersteld. Toen ik een kwartje van een 180-200mg geteste pil genomen heb kan ik je zeggen dat ik daar aardig goed op ging. Vele jaren daarvoor nam ik 3 pillen van 100 mg op mijn eerste avond. Verrassend maar waar, op dat moment vond ik die ervaring met een kwartje leuker dan alle andere ervaringen voordien..
 
Bovenaan