Welke weeschaal gebruik jij?

Hoi Salvation,
Ziet er goed uit; ik ben juist op zoek naar een weegschaal die mg nauwkeurig kan afwegen :wink:
Prijs past mij ook wel. Laat ff weten hoe die in de praktijk is.
Groetjes........
:wave:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik heb diezelfde, hou rekening met een afwijking van een paar miligram, maar als je boven de 10 mg bent is dat niet zo erg. Ook piept ie en staat ie niet helemaal stabiel, een papiertje onder een hoek helpt, bij mij. Ook is die niet geschikt voor grotere hoeveelheden, een gram wiet is al lastig. Maar voor dosissen af te wegen is ie perfect :mrgreen: en lekker goedkoop.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Was toevallig vorige week in een chemisch bedrijf die aan het verhuizen waren en hun apparatuur goedkoop wegdeden.

Digitale microbalans op de kop getikt voor 50 euro, gaat tot 0,1 milligram nauwkeurig :grin:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
had meerdere heb nu zo n kleine digitale {net een mobieltje} met een mooi leren hoesje erbij

maar heb ook nog de oude strepen weger met een klemmetje eraan .

Judas

Wijs gebruiker

Onder het ons komen we hie toch nooit uit dus deze voldoet perfect :grin:

3970

Wijs gebruiker
Ik heb op Ebay een wwegschaaltje gekocht, dat op 0.001 gr nauwkeurig zou zijn. Ik heb op mijn werk ijkgewichtjes gemaakt, mbv van een professionele weegschaal die elk jaar geijkt wordt. Als ik deze thuis gebruik, heb ik nooit meer afwijking dan 0.001 gr. De manier waarop je weegt is echter heel belangrijk;

je nult je weegschaal, en plaatst dan de te wegen hoeveelheid ineens op de weegschaal. Aflezen, en dan weer eraf halen om meer of minder erop te plaatsen. Niet bijvullen op de weegschaal zelf, dan krijg je een grotere afwijking.

salvation

Belezen gebruiker
bedankt voor de tip, wist ik niet!

maar waar haal ik een ijkgewicht om mijn milligram weegschaal te controleren?

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
Ik gebruik altijd de weegschaal in de supermarkt die ze voor groente gebruiken. ik kan zo precies mijn grammetje coke uitrekenen. mensen kijken wel raar op

Bovenaan