'vroegah' werd 500ug als een 'standaard' dosering beschouwd. 1000 ug was dan een 'dubbele dosis'. Omdat dat niet altijd goed ging, is de 'standaard' dosering flink omlaag geschroefd. Ik zou zeggen dat tegenwoordig 100-150 ug als standaard wordt beschouwd.
Wat er gezegd wordt dat erop zit qua hoeveelheid, zit er vaak niet echt op. De ondergrens zit rond de 10-15 ug, dus als je van 1/2 of 1/4 trip helemaal niks meer voelt, dan weet je dat je op de ondergrens zit. Aangezien LSD in microgrammen gaat, is het inderdaad niet te proeven in die hoeveelheden.
Dus, tja, wat is echt? 'Echt' is aan de ene kant dus zorgen dat je echt LSD hebt en niet een of andere rc. Als je wilt weten of het echt LSD is, moet je gewoon laten testen. Of heel veel ervaring hebben en een betrouwbare dealer. Daarnaast is 'echt' zorgen dat je zeker weet wat de dosering is. Ik koop meestal een kleine batch van iemand die ik ken en vertrouw. Dan leer ik die sterkte kennen, dus wat doet een halve, een hele. Dan weet je voorlopig goed wat je moet slikken voor het gewenste effect. Als je dan een 'echte' trip wilt hebben zoals ze die in de jaren 60 hadden, moet je dus zorgen dat je 500 ug binnen krijgt. En dan niet op basis van dat iemand roept dat er wel 340 ug op die zegel zit, maar omdat je het hebt getest, of omdat je het hebt teruggedoseerd tot de ondergrens en dan weet dat het niet meer werkt.