XTC - De tijd gaat veeel te snel

j.dries

Newbie
Goedenavond,

Sinds het begin van dit jaar gebruik ik af en toe XTC op feesten / festivals. Hartstikke mooi! Helaas kleeft er 1 groot nadeel aan XTC en dat is het idiote tijdsbesef. De avond vliegt voorbij, het lijkt of je binnen een paar minuten weer buiten staat.

Ik ben benieuwd of jullie mij een drug / combi van drugs kunnen aanraden welke de positieve effecten van XTC heeft, maar waarbij je wel besef van tijd blijft houden.

Naar mijn mening de beste effecten van XTC:
(in volgorde van beste tot 'slechtste' effect)

- Love effect
- Niet stil kunnen staan
- Vrolijk
- Eventueel in lichte mate hallucinaties

Ik hoor graag tips!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
j.dries zei:
Ik ben benieuwd of jullie mij een drug / combi van drugs kunnen aanraden welke de positieve effecten van XTC heeft, maar waarbij je wel besef van tijd blijft houden.

Tja, dat is een lastige vraag. Het tijdsbesef verliezen hoort nou eenmaal bij XTC gebruik. Al heb ik er zelf minder last van. Het probleem is dat het 'love' gevoel kenmerkend is aan XTC, niet veel andere drugs hebben dat zelfde effect. Als je op zo'n feestje staat lijkt de tijd inderdaad sneller te gaan, misschien moet je het eens proberen in een thuissetting?

Ik ken zelf geen combinatie die dat doet, het love gevoel van XTC en toch een tijdsbesef houden. Het enige wat er een beetje dichtbij kwam, waar ik dan ervaring mee heb, is 4-FA. Maar het echte love gevoel kreeg ik er niet van. Ik was wel vrolijk en me bewust van de tijd, had veel energie en was niet helemaal waus. Maar het is niet hetzelfde.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook met 4-FMP vind ik de tijd snel gaan. Ze zeggen altijd dat de tijd vliegt als je het leuk hebt en tsja, als je jezelf onder invloed brengt van wat dan ook, gebeurt dat altijd...

Ga je geen oplossing voor vinden vriend! Accepteren! :grin:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Ook met 4-FMP vind ik de tijd snel gaan. Ze zeggen altijd dat de tijd vliegt als je het leuk hebt en tsja, als je jezelf onder invloed brengt van wat dan ook, gebeurt dat altijd...

Ik heb wel meer een tijdsbesef bij 4-FA, in vergelijking met XTC. Maar de tijd gaat inderdaad snel, doe je weinig aan.

Wat ik altijd doe is constant, letterlijk constant, ieder moment dat het even kan op je mobiel naar de tijd kijken.
Werkt voor mij best goed maar als je even vergeet te kijken lijkt de tijd al weer te vliegen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat probeer ik juist ten alle tijden te voorkomen, ik laat m'n mobiel vaak gewoon thuis als ik naar feesten ga. Ik heb het gevoel dat ik alles mis als ik constant op mijn mobiel kijk

SmartieAndMe zei:
Dat probeer ik juist ten alle tijden te voorkomen, ik laat m'n mobiel vaak gewoon thuis als ik naar feesten ga. Ik heb het gevoel dat ik alles mis als ik constant op mijn mobiel kijk
Haha dat kan ook. Constant is ook niet wat ik bedoelde maar als je om de 10 minuten even kijkt krijg in ieder geval ik wel weer dat langzamere tijdsbesef terug :tongueout:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik denk er meestal niet eens aan op mn telefoon te kijken.
En als ik dan even kijk kan ik het echt niet scherp stellen dus doe ik hem weer weg :grin:

Fool

Badass junkie
Dat lijkt me echt doodzonde, geniet je niet veel minder als je non-stop op de tijd loopt te letten?

Ik check alleen mijn klok om een redose oid te timen, maar ik blijf er echt niet obsessief mee bezig.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
En anders is dit nog een optie:

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik vind het altijd wel fijn om te weten hoe laat het is. Zeker als je van stage moet wisselen voor bepaalde artiesten of ivm bijdoseren.

Verder erger ik me wel aan de 50% die vooraan staat bij een optreden/set en met hun mobiel de intro/outro gaan filmen :confused:
Het is uiteindelijk slechte kwaliteit en je vergeet te genieten.

HoneyC

Belezen gebruiker
Helemaal mee eens ! Dat vind ik dus ook zo jammer
En het liefst wil je dat mooie gevoel heel lang meemaken en ervaren, maar het gaat niet anders..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Interessante vraag echter neem ik het niet meer / zelden eigenlijk 1x per jaar is veel, maar de tijd gaat inderdaad verdacht snel vaak, Als ik het in house setting doe met vriend/vriendin namen we vaak wat grapefruits soms wel 3-4 ieder.. een uur voordat we de mdma poeder gingen nemen. MOA-remmers die ook in grapefruits zitten zorgen ervoor dat de afbraak van chemische stoffen in je brein minder snel afbreken. En het daardoor langer of sterker effect geeft.
Grapefruits zijn dan nog onschuldig te noemen , maar omkeerbare MAO remmers e.d zijn off limit natuurlijk... wees voorzichtig met experimenteren. MAO remmers kunnen zelfs normaal voedsel giftig maken in extreem misbruik!
Monoamino-oxidaseremmers, oftewel MAO-remmers, blokkeren de werking van monoamino-oxidase (MAO). Monoamino-oxidase is een verzamelnaam voor een groep enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van monoaminen in het lichaam. Mono-aminen, zoals (nor)adrenaline, serotonine en dopamine spelen een belangrijke rol in het lichaam, onder meer bij de regeling van de bloeddruk, de stemming en beweging.

Dat werkte wel Grapefruits als MAO remmer info icm wiet leek het soms heerlijk lang te duren en je op een gegeven moment ook denkt; het is mooi geweest word laat of vroeg even chillmode / semi slapen nu :hearteyes:
Ik slaap trouwens bijzonder goed na het is uitgewerkt, soms na 3-4 uur is het klaar en mooi geweest eet ik wat lichts drink wat juice en val dan echt als een blok in slaap ook als het nog werkt voel me dan zo thuis of iets weet er geen woorden voor. Geen idee of dat ligt aan het feit dat het 74% puur was getest maar heerlijk slapen zonder spanningen of onaangename dingen alles was goed geregeld :)
Krijg er weer zin in hoe meer ik erover type.

Ik stop maar blijf maar doorgaan zo.

Greets

wgsnoep

Newbie
Tja, het hoort er nu eenmaal bij en het is de ene keer erger dan de andere keer. Ik zou zeggen dat als je de high leuk vindt je vooral gewoon met de flow mee moet gaan om er wel van te genieten. Toen ik het er met mijn vrienden over had kwamen we tot de conclusie dat het zou kunnen komen door het feit dat wij een slecht korte termijn geheugen krijgen als we aan de xtc zitten. We hadden het eenmaal zo erg dat we een nieuw nummer aanvroegen aan degene die de muziek beheerde en dat we allemaal telkens vergaten welk nummer we hadden bedacht nadat het nummer voorbij was. De avond was zo voorbij maar omdat we er gewoon om moesten lachen was het desalniettemin een fantastische avond!

fgamer

Belezen gebruiker
Ik heb een horloge om, ik heb een biepje die om de 15 minuten afgaat om een dipje water te drinken. (Ik heb echt problemen omtrent dit, als ik niet om de 15 minuten een dipje drink, droog ik uit en ga ik slecht, als ik te veel drink, moet ik overgeven. Deze bieps helpen mij wel. Aangezien ik verlang naar water, is het wachten voor de biep tijdrovend, het duurt echt lang in mijn hoofd.. en dan te vertellen dat ik zo een 20 bieps op een avond heb.)
Ik drink af en toe wel eens extra, als ik echt aanvoel van ik moet water drinken.
Roken kan je ook beter laten, je sigaretten zijn in 5 minuten op, en geloof me, ik had 10 sigi's op na elkaar, en dacht dat we 10 minuten verder zaten, bleek het een uur te zijn.

Testbericht

Experimenterende gebruiker
Ik vind het ook erg jammer bij gebruik van :xtc: dat de tijd zo snel voorbij gaat, maar als ik dronken ben vliegt de tijd ook. Je komt om een uur of 12/1 de lokale kroeg in, en voor je het weet hoor je het afscheids liedje alweer.
Maar het komt ook meerendeels denk ik dan dat je weinig aan de tijd zelf denkt.
Stel je zit op school, in het lokaal luisterend naar een leraar. Dan kijk je bijna om de 5 minuten wel naar de klok. Al sta je midden op de dansvloer bij een House feest, dan zit je zo in die gezellige sfeer en in de muziek dat tijd niet meer bestaat!

Wiewere

Newbie
Er is een rede waarom een after party bestaat :grin:

Pandan zei:
j.dries zei:

Tja, dat is een lastige vraag. Het tijdsbesef verliezen hoort nou eenmaal bij XTC gebruik. Al heb ik er zelf minder last van. Het probleem is dat het 'love' gevoel kenmerkend is aan XTC, niet veel andere drugs hebben dat zelfde effect. Als je op zo'n feestje staat lijkt de tijd inderdaad sneller te gaan, misschien moet je het eens proberen in een thuissetting?

Ik ken zelf geen combinatie die dat doet, het love gevoel van XTC en toch een tijdsbesef houden. Het enige wat er een beetje dichtbij kwam, waar ik dan ervaring mee heb, is 4-FA. Maar het echte love gevoel kreeg ik er niet van. Ik was wel vrolijk en me bewust van de tijd, had veel energie en was niet helemaal waus. Maar het is niet hetzelfde.

Ik vind ook dat op 4-FA de tijd een stuk langzamer gaat alleen trekt het love gevoel snel weg of is soms nauwelijks aanwezig. Helaas!

Bovenaan