(z)onder invloed aangehouden.

labradoor

Belezen gebruiker
ik ben pas aangehouden door politie in burger.
ik had mijn moeder een dagje mee uit en toen we naar mijn zieke broer gingen dacht ik ff een paar trekjes onderweg in de auto te nemen van een blowtje want mijn moeder weet niet dat ik dat doe.ik rook vaker wiet en zat er helemaal door heen.had nog niet de kans gekregen om stiekem een paar trekjes te nemen dus deed ik het in de auto.autoraampje open en mijn gezicht naar links dan merkt mijn moeder niets en we waren bijna bij mijn broer dus....
wat denk je dat er gebeurd?recherche man en vrouw naast me aan de linkerkant terwijl ik hem aansteek zie ik dat ze naar me keek en voelde ik al nattigheid en verborg hem in mijn hand en dat vond ze niet leuk blijkbaar maar het was al te laat.ik was de ....
gelijk bordje met volgen politie,moeder in paniek wat een pech.ik hield me natuurlijk van de domme maar dat had ik beter niet kunnen doen,ze werd pissig daarom. .
krijg ik nog een opvlieger(zweetaanval)ik moest mee om bloed af te laten nemen.
ik was niet eens onder invloed maar moest wel mijn rijbewijs gelijk inleveren.
ik vraag me nu af hoe bepaald word wanneer iemand onder invloed is of niet.
ik heb die avond daarvoor wiet gerookt.maar niet veel.
waar ik me wel zorgen over maak is dat ik die avond ervoor oxazepam om te slapen heb ingenomen en methadon slik als medisch opiaatbehandeling.
weet iemand hoe dat zit?testen ze je op meerdere middelen?
hoe word bepaald of je onder invloed ben als stoffen dagen in je bloed blijven zitten.
wat kan ik verwachten?kan ik mijn rijbewijs kwijtraken?
kan hevige zweetaanvallen door opvlieger het verwerkingsproces versnellen?

Arizona

Bewuste gebruiker
ff een vraag: vind je het verantwoord om te blowen tijdens het rijden?

nog en vraag: vind je dat alcohol en verkeer goed samengaan?

Liesette

Bewuste gebruiker
beetje niet op gelet he stonie !!

rijden met methadon zal al een probleem zijn lijkt mij.

U ARE FUCKED !!!

Liesette

Bewuste gebruiker
Resultaat voor 'Methadon drank FNA'

autorijden?
Sommige medicijnen hebben invloed op het reactievermogen. Het is dan strafbaar om aan het verkeer deel te nemen. Als u bij een ongeval betrokken raakt terwijl uw rijvaardigheid is beïnvloed, bent u wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen. Of dit medicijn de rijvaardigheid beïnvloedt, leest u hieronder.

Of u mag autorijden, is niet alleen afhankelijk van het medicijn maar ook van uw aandoening. Bij bepaalde aandoeningen mag u niet autorijden. Overleg met uw arts of u met uw medicijn en/of aandoening mag autorijden.

Dit medicijn kan bepaalde bijwerkingen veroorzaken en deze kunnen uw rijvaardigheid verminderen. Deze bijwerkingen zijn sufheid, verwardheid en duizeligheid. Door deze bijwerkingen is de invloed van dit medicijn op uw rijvaardigheid in de eerste twee weken van gebruik groter dan na het drinken van twee standaardglazen alcoholische drank. Het drinken van meer dan twee glazen alcoholische drank veroorzaakt een hoeveelheid alcohol in het bloed groter dan 0.5 promille (‰). Bij meer dan 0.5‰ mag u volgens de wet niet meer autorijden. Na gebruik gedurende twee weken, raken de meeste mensen gewend aan deze bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Rijd daarom geen auto gedurende de eerste twee weken dat u dit medicijn gebruikt. Beoordeel na twee weken hoeveel last u van de bijwerkingen heeft. Rijd geen auto als u last van bijwerkingen heeft.

Tips voor als u wilt autorijden na twee weken gebruik

*

* Meent u dat u kunt autorijden, vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan dan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geïrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.
* Rijd niet als u onscherp ziet.
* Rijd niet als u suf, verward of duizelig bent, moeite heeft u te concentreren of  wakker te blijven of als u niet weet langs welke route u naar een bestemming bent gereden.
* Rijd niet als u alcohol heeft gebruikt. Alcohol versterkt de versuffende bijwerking van dit medicijn in belangrijke mate.
* Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
* Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer.

Rijd geen auto als u dit medicijn gebruikt in combinatie met andere medicijnen die uw rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.

alcohol drinken?
Alcohol versterkt het versuffende effect van dit middel. Ook als u hier niets meer van merkt, omdat u gewend bent geraakt aan methadon, kunt u door het gebruik van alcohol erg suf worden. Beperk daarom het gebruik van alcohol en drink het liever niet.

alles eten?
U mag alles eten.
beschrijving medicijn:

Methadondrank FNA
De werkzame stof in Methadon drank FNA is methadon.

logo KNMP
Klik hier voor informatie over Methadon drank FNA.
Klik hier voor informatie over methadon.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Arizona zei:

1. Erg slim is het niet, maar er zijn ergere dingen in het leven, toch?

2. Het hangt af van hoeveel alcohol je binnen hebt hoor...

Volgin

Experimenterende gebruiker
Het is natuurlijk een nogal particularistisch geval, maar ik zou er toch vanuit gaan dat je je rijbewijs voorlopig niet terug ziet. In principe kunnen ze hem al afpakken voor "blowen in het verkeer", nu hebben ze jou "op heterdaad", en je was óók nog eens onder invloed van ander spul.
Ik wil de dingen niet dramatiseren, maar ik zou zeggen dat het er niet goed uit ziet voor je :openmouth:
Een vriend van me is wel 'ns gepakt met blowen (heeft het zelf toegegeven met z'n stomme hoofd, maar goed). Hij was één jaar z'n rijbewijs kwijt en moest verplicht een cursus van €800 volgen.

Oom Klaas

Badass junkie
Amateurtje zei:
Arizona zei:

Jep, aangereden worden door een bestuurder die onder invloed is lijkt me vervelender.

Arizona

Bewuste gebruiker
Amateurtje zei:
Arizona zei:

ja idd iemand die al blowend je kind aanrijdt :angry:

labradoor

Belezen gebruiker
ik was fout en moet de consequenties dragen.
ik realiseer me nu de ernst en ben gestopt met blowen.
ik ben van deze situatie erg geschrokken.
maar nu ik de verklaring lees en zie dat ze over mijn rijgedrag liegen om me zwaarder te straffen.
ik heb wat verkeerds gezegd over de politie nml dat ik 2 weken geleden op het bureau was voor aangifte van een beroving van mijn laptop door 2 n-afrikaanse jongens die nog vrij rondlopen en een volgend slachtoffer maken en of ze niets beters te doen hebben.
dat had ik dus niet moeten zeggen.

nou is mijn vraag eigenlijk of iemand weet of ik iemand mee kan nemen als getuige bij die onderzoek door een psychiater.

Amateurtje

Wijs gebruiker
labradoor zei:
nou is mijn vraag eigenlijk of iemand weet of ik iemand mee kan nemen als getuige bij die onderzoek door een psychiater.

Onderzoek door psychiater? Dat is ook vreemd?
Maargoed veel zal het niet uitmaken die 'getuige' een psychiater ziet zo wel wat er scheelt moest dat het geval zijn.

labradoor

Belezen gebruiker
ja vreemd he?vind ik ook.
helemaal als ik achteraf een aangetekende brief moet ophalen op postkantoor waarin ze zeggen dat ik te langzaam reed en nog wat leugens over mijn rijgedrag.
vandaar dat ik het niet vertrouw.die vrouwlijke agent gedroeg zich onprofessioneel omdat ze haar mannelijke colega moest overtuigen,ze wil me rijbewijs koste wat kost afnemen.
puur door een paar opmerkingen die ik maakte.
omdat ik om de situatie tranen in mijn ogen kreeg vind ze me onstabiel om een auto te besturen.
belachelijk,alsof ik een of andere crimineel ben.

trippelh

Bewuste gebruiker
labradoor zei:
ja vreemd he?vind ik ook.
helemaal als ik achteraf een aangetekende brief moet ophalen op postkantoor waarin ze zeggen dat ik te langzaam reed en nog wat leugens over mijn rijgedrag.
vandaar dat ik het niet vertrouw.die vrouwlijke agent gedroeg zich onprofessioneel omdat ze haar mannelijke colega moest overtuigen,ze wil me rijbewijs koste wat kost afnemen.
puur door een paar opmerkingen die ik maakte.
omdat ik om de situatie tranen in mijn ogen kreeg vind ze me onstabiel om een auto te besturen.
belachelijk,alsof ik een of andere crimineel ben.

Waarom stap je niet naar een goede advocaat die kan je bijstaan in het hele proces en als je niet veel geld hebt of verdient dan kost de advocaat je haast niks

Liesette

Bewuste gebruiker
Die agente mag denken wat ze wil, zij mag alle rijbewijzen in beslag nemen ...
Ze mag jou instabiel noemen en jij haar knetter dom vinden.
Maar het is de rechter die het rijbewijs weer terug geeft, het is de rechter die het bepaalt niet een stomme agente. En het is een dokter die bepaalt of jij instabiel bent en het CBR bepaalt of jij de rijvaardigheid wel genoeg beheerst voor de weg. Familie mag nooit getuigen volgens mij, wie wou je oproepen ?

Beleefd blijven helpt wel, kruipen is onnodig.

:hearteyes:

Altijd meteen het dienstnummer opschrijven en hun namen, altijd meteen eisen dat de identificatie klopt. En wijs ze er meteen op dat je het wetboek behoorlijk goed kent.
Psychiater is volgens mij bangmakerij, het CBR wordt je echte probleem.
Probeer bij het CBR de duidelijke regels nog is terug te lezen.

Liesje

labradoor

Belezen gebruiker
heb een afspraak.hij moet eerst de stukken zien.

ik ben betrapt toen ik een blowtje opstak.dat is fout en daar moet ik de consequenties van dragen.
maar dat geeft de politie niet het recht om te liegen over mijn rijgedrag.

weyoun22

Bewuste gebruiker
ik was fout en moet de consequenties dragen.
ik realiseer me nu de ernst en ben gestopt met blowen.
ik ben van deze situatie erg geschrokken.

Ik snap niet hoe jij tot deze conclusie komt na de situatie die je zelf schetst. Er was niets aan de hand, je was niet onder invloed genoeg om niet te kunnen rijden en je wordt even genaaid door een of andere stagaire agente. Waarschijnlijk ben je je rijbewijs voor een tijdje kwijt terwijl zo'n sanctie absoluut niet past bij deze situatie. En vervolgens gaan de agenten hun foute beslissing goedpraten met leugens.

Ik zou walgen van de dubieuze wetgeving en de padvinder agenten die jou staande hielden.
Het enige wat je fout deed was een joint opsteken in de auto en daar zou je deze consequenties NIET voor hoeven te dragen.
Waarom zou je hierdoor stoppen met blowen? Het uiterst wat je zou moeten doen is zorgen dat je geen wiet meenemeent in de auto.
Je zou moeten schrikken van de overtrokken reacties op de situatie en moeten lachen om wat er nou eigenlijk (niet) aan de hand is.

labradoor

Belezen gebruiker
ik , maak me druk omdat ik ook methadon gebruik,dat heb ik al 30 jaar.
vandaar een onderzoek naar mijn rijbewijs geschiktheid.
ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en weet dus niet wat me te wachten staat,

kiekert

Bewuste gebruiker
Amateurtje zei:
Arizona zei:

Man, donder op idioot.

Alcohol drugs en verkeer gaan niet samen. Mensen die dat wel vinden zijn echt te dom om te poepen.

Elohtibbar

Badass junkie
kiekert zei:
Amateurtje zei:
Arizona zei:

Man, donder op idioot.

Alcohol drugs en verkeer gaan niet samen. Mensen die dat wel vinden zijn echt te dom om te poepen.

Elohtibbar

Badass junkie
Vigilante zei:
Ik leg de grens bij autorijden. Fietsen onder invloed kan mij echt geen bal schelen.

Vind ik ook wel ja, al vind ik alsnog niet dat je je kachellam in het verkeer moet begeven. Maar een paar drankjes op gaat vaak nog wel. Het wordt een ander verhaal als jij een voertuig bestuurt waar je andere mensen/dieren mee kunt doodrijden. Dan schaad je er andere mensen mee, en dat is echt onaanvaardbaar.

labradoor

Belezen gebruiker
al met al heb ik 2 maanden niet meer geblowd en na 9 weken niet rijden heeft mijn advocaat de stukken opgevraagd en nergens is er wat te vinden over die bloedtest,ook die blow staat nergens wat over in.alles is gebaseerd op vermoeden.we hebben bezwaar aangetekent want zonder uitslag hebben ze geen bewijs.ik had verder geen verkeers overtredingen,buiten dat lulverhaal over te langzaam rijden.
ze moeten die uitslag toch hebben? 9 weken!

Bovenaan