zaadje doen ontkiemen

v4n

Newbie
hoi, ben net in nederland (terneuzen) naar de smart shop gegaan en heb er original californian orange skunk(orange bud) zaadjes meegedaan!!! yeah finally!!!
en nu gewoon mijn zaadje gewoon op een watje (dat in bakje ligt) goed nat maken en wachten tot het lipje uit het zaadje kruipt en dan in ongeveer 1cm in gewoon potaarde brengen en laten groeien ofzo?het staat wel in mijn kamer en heeft genoeg zonlicht en een temp van ongeveer 20°

of is het beter het zaadje meteen een 1à2cm meteen in de potaarde,bevochtigen en dan plastic erboven?

gelieve mij wat vooruit te helpen zodat ik mijn schatjes kan doen bloeien
thx
:wave:

teebo

Bewuste gebruiker
best in watjes denk ik
ik denk dat het belangrijkste is dat ze donker staan, anders komen ze niet uit
Na verloop van tijd worden ze zwarter en breken ze open, dan wacht je best niet te lang met ze in een ZO GROOT MOGELIJKE pot te steken.

veel succes

pepito

Bewuste gebruiker
Onmiddelijk stoppen nu!! en zeker geen gedoe met voorkiemen op watjes, kost je kostbaar zaad. De zon heeft nu nog niet voldoende kracht (lumen) om te beginnen. Beter is april. Gewoon in potgrond, en als je proces positief wilt sturen zet er dan een lamp boven (iedere lamp doet t) zodat deze licht de potgrond verwarmt. Zeker met 3 dagen resultaat. Aarde nat houden mag niet uitdrogen met lamp. Maar nu gewoon nog even wachtennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

trippykees

Belezen gebruiker
pak 2 schaaltjes zo-ondiep mogelijk en 2 watjes, je maakt de watjes vochtig(dus niet kledder nat) je legt eerst 1 watje in het schaaltje dan leg je het zaad op het watje daarna leg je het tweede watje er op dan leg je het 2e schaaltje er op zodat het lichtdicht is. dan zet je het in een plastic zak dan blijft het mooi vochtig tussen de schaaltjes en donker
en dan wachten :grin: en als ze uitgekomen zijn zet je de uitgekomen zaadjes in kleine potjes met aarde(de eerste tijd zijn 1 liter potjes wel voldoende) dan voor de voorgroei is het beste gewoon een tl lamp kleur 33/coolwhite.

grzz

v4n

Newbie
trippykees zei:
pak 2 schaaltjes zo-ondiep mogelijk en 2 watjes, je maakt de watjes vochtig(dus niet kledder nat) je legt eerst 1 watje in het schaaltje dan leg je het zaad op het watje daarna leg je het tweede watje er op dan leg je het 2e schaaltje er op zodat het lichtdicht is. dan zet je het in een plastic zak dan blijft het mooi vochtig tussen de schaaltjes en donker
en dan wachten :grin: en als ze uitgekomen zijn zet je de uitgekomen zaadjes in kleine potjes met aarde(de eerste tijd zijn 1 liter potjes wel voldoende) dan voor de voorgroei is het beste gewoon een tl lamp kleur 33/coolwhite.

grzz
thx dude hopelijk lukt het thx voor de info en nog ander tips zijn welkom....xxxx love you all haha

v4n

Newbie
ja bjeestig
mmmmmmm it's growing...
ik zie ze al zo graag hé tis niet normaal wi
zeg is het normaal dat het wit vanboven wat geel, bruin uitslaat?
thx

Bovenaan