Zwarte soort weed (Black Widow?)

Pammer

Bewuste gebruiker
Hallo allen, ik koop graag verschillende soortjes en vergelijk ze graag qua effect.
Doch koop ik soms de 'gewone wiet', zo noemt het hier in België. Ik kocht voor 25 euries "gewone" en wat kreeg ik, ongeveer 5 gram. Dat is best veel voor 25 euro dus ik dacht, het zal wel
zelfkweek zijn hé.

Toen wou ik het testen met 'n paar vrienden. Ik en een andere trokken en toen hadden we enorm effect. Echt een super-high gevoel en ik had moeite om wakker te blijven, ik wou echt zo graag gaan slapen maar ik moest doorbijten, want ik was ver van huis.

Wat ik me nu afvraag? Weet iemand welke soort dit zou zijn? Het is zoals gewone groene weed met gewone bruine sliertjes in (zoals alle andere) maar ook zwarte kanten. Ik zal binnekort een foto toevoegen. Kan dit "Black Widow" zijn?

Mvg,
Pammer.

Pammer

Bewuste gebruiker
Foto's toegevoegd. Spijtig genoeg suckt men digitale camera qua close-ups.

Als je goed ziet zie je er zwarte delen in...

Oom Klaas

Badass junkie
Schaduw heet dat :P
De zwarte delen kan ik niet echt zien, kan ook gewoon toprot zijn en dan heb je dus verrotte wiet :tearsofjoy:

Black widow ziet er zeer gezond uit en kan je niet eens inkopen voor 5 euro de gram, als je kwaliteit wilt.

mercury.31

Experimenterende gebruiker
aan die foto's kan ik niet zoveel zien, probeer van een wat grotere afstand in te zoomen op de wiet in plaats van de camera heel dicht bij de wiet te houden, word de foto wat scherper van vaak.

Verder ben ik niet bekend met een "zwarte" wietsoort. Het lijkt me ook geen goed teken dat het spul zwart ( of deels ) zwart is. Hier in de buurt word de wiet die geen haze is of iets anders speciaals is wel "wit" genoemd, maar dit zegt niks over de kleur, eerder over de soort. Daar komt nog bij dat de naam van de wiet bar weinig over de kwaliteit of het gevoel zegt, het ligt er maar net aan hoe de oogst is gegaan en of ze juiste voeding dergelijke heeft gehad. Daar komt nog bij dat iemand die wiet verkoopt het eerder een bekende naam zal geven, dan verkoopt het beter.

Ik zou me niet te veel zorgen maken over de naam en de kleur van de wiet, je werd er aardig stoned van tegen een goeie prijs, dat is precies wat je wil toch? (al is 5 gram voor 25 euro in Belgie spotgoedkoop dacht ik)

Pammer

Bewuste gebruiker
mercury.31 zei:
aan die foto's kan ik niet zoveel zien, probeer van een wat grotere afstand in te zoomen op de wiet in plaats van de camera heel dicht bij de wiet te houden, word de foto wat scherper van vaak.

Verder ben ik niet bekend met een "zwarte" wietsoort. Het lijkt me ook geen goed teken dat het spul zwart ( of deels ) zwart is. Hier in de buurt word de wiet die geen haze is of iets anders speciaals is wel "wit" genoemd, maar dit zegt niks over de kleur, eerder over de soort. Daar komt nog bij dat de naam van de wiet bar weinig over de kwaliteit of het gevoel zegt, het ligt er maar net aan hoe de oogst is gegaan en of ze juiste voeding dergelijke heeft gehad. Daar komt nog bij dat iemand die wiet verkoopt het eerder een bekende naam zal geven, dan verkoopt het beter.

Ik zou me niet te veel zorgen maken over de naam en de kleur van de wiet, je werd er aardig stoned van tegen een goeie prijs, dat is precies wat je wil toch? (al is 5 gram voor 25 euro in Belgie spotgoedkoop dacht ik)

Het is inderdaad extreem goedkoop en ik vond het raar dat het zo goed was voor zo'n prijs. Ik zal nieuwe foto's proberen te maken. De delen zijn echt zwart-zwart en niet donkerbruin zoals toprot.

Oom Klaas

Badass junkie
Een plant die normaal gesproken groen/bruin is hoort gewoon niet zwart te worden, dat gaat tegen alles in wat een gezonde plant definieert. Is er niet gewoon verf opgespoten om het speciaal te laten lijken ofzo? :P

Pammer

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Een plant die normaal gesproken groen/bruin is hoort gewoon niet zwart te worden, dat gaat tegen alles in wat een gezonde plant definieert. Is er niet gewoon verf opgespoten om het speciaal te laten lijken ofzo? :P
Dat zou ik wel zonden vinden. Het lukt niet om scherpe foto's te maken =(. Het effect is echt het sterkste dat ik ooit heb gehad...
Misschien is het shit? Vermengd met iets anders :/?

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Maar toprot, dat slaat toch zwart uit dacht ik?

nee, het wordt een beetje bruinig.
en als je wiet met toprot erin laat drogen,dus droge verrotte wiet, dan verpulvert het al als je er aan ruikt of naar kijkt....

zou die wiet niet gewoon slecht gedroogde purple-haze kunnen zijn want als je wiet te snel droogt dan blijft het ook altijd wat donkerder, of thai.....,thai is toch ook heel donker van kleur??

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Op die tweede foto zie ik toch duidelijk paarse vlekken.

Zit wat purple door heen dus.
Maar geluk toch, dat je zo goedkoop zulke kwaliteit kunt kopen?

Pammer zei:
Dat is best veel voor 25 euro dus ik dacht, het zal wel
zelfkweek zijn hé.

Hoezo zelfkweek?
Ik denk dat de meeste zelf kweek beter is dan de wat commerciëlere teelt.
Of bedoelen jullie bij zelfkweek balkon wiet ed.? Zelf gekweekte buiten wiet?

Binnen kun je kleinschalig veel meer en betere zorg bieden aan je plantjes, en dus betere wiet oogsten.

Pammer

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Op die tweede foto zie ik toch duidelijk paarse vlekken.

Zit wat purple door heen dus.
Maar geluk toch, dat je zo goedkoop zulke kwaliteit kunt kopen?

Pammer zei:
Dat is best veel voor 25 euro dus ik dacht, het zal wel
zelfkweek zijn hé.

Hoezo zelfkweek?
Ik denk dat de meeste zelf kweek beter is dan de wat commerciëlere teelt.
Of bedoelen jullie bij zelfkweek balkon wiet ed.? Zelf gekweekte buiten wiet?

Binnen kun je kleinschalig veel meer en betere zorg bieden aan je plantjes, en dus betere wiet oogsten.

Hier in België onderscheiden we het in soorten.
Zo hebben we de 'zelfkweek' (buiten of binnekweek) of de Hollandse weed.
De zelfkweek komt uit België en de Hollandse is meestal merknaam (bv White Widow, Purple Haze) terwijl zelfkweek gewoon als wiet verkocht wordt. Uit ervaring vind ik de Hollandse beter als ze algemene Belgische gekweekte.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Intoxication zei:
ja en dan heb je gewoon een sterke wiet, proficiat!!
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

WTF had je hier op?
Of ben ik nu zo vaag dat ik je post niet snap, want dit is een van de weinige posts van jou die gewoon nergens op slaat?

Edit: Het staat wel vrolijk, zo als die handjes:)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
endor zei:
High van wiet?
Van wiet word je stoned hoor , van hasj word je high. :P

bs,

Van THC word je high, van nicotine(in combi met THC),CBD en verscheidene andere cannabisoïden word je stoned.

Hasj heeft een andere verhouding in de werkzame stoffen, waardoor het effect anders bestempeld word. De een zal er dan misschien high van worden, ik zelf merk vrij weinig van hasj ( ook in grote hoeveelheden niet).

Zalmpy

Belezen gebruiker
ik had twee jaar geleden ook een eigen kweekje gekocht die zwart was. de verkoper noemde het gewoon zwarte wiet. het was echt goed spul. en hij verkocht het voor 3 euro.

waarschijnlijk dus gewoon een onbekende zwarte soort. maar het is iig niet gebruikelijk :)

KoxBox

Badass junkie
StonerSmile zei:
ik had twee jaar geleden ook een eigen kweekje gekocht die zwart was. de verkoper noemde het gewoon zwarte wiet. het was echt goed spul. en hij verkocht het voor 3 euro.

waarschijnlijk dus gewoon een onbekende zwarte soort. maar het is iig niet gebruikelijk :)
Goed spul en 3 euro passen meestal niet zo goed samen in één zin.

henkdevries

Belezen gebruiker
In nederland betaal je al gouw 20 euro voor 5 gram en dan heb je goedkope wiet.
Ik zie wel dat de prop dicht op elkaar zit. Hoe stoned je wordt hangt samen met of de wiet goed kweekt en gedroogt is. Het verschilt ook per soort maar je kan een sterke soort nog steeds slecht kweken.

Zalmpy

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
StonerSmile zei:

ja, maar had het gelijk van de kweker. en dat is een vriend van me :rock:

KoxBox

Badass junkie
StonerSmile zei:
KoxBox zei:
StonerSmile zei:

ja, maar had het gelijk van de kweker. en dat is een vriend van me :rock:
Vandaar de meestal. :grin:

Bovenaan