Werkt het wel net zo lang als 'echte' LSD? En is het net zo potent als LSD?@MDMAZING
Zoals je weet is LSD bij wet verboden, vanaf ergens in de jaren 60 dacht ik. 1p-LSD is een stof die chemisch heel erg veel lijkt op LSD maar dus niet identiek is aan LSD, en dus legaal is.
Aangezien 1p-LSD een relatief nieuwe stof is is er nauwelijks onderzoek naar gedaan, maar aangenomen wordt dat 1p-LSD een 'prodrug' is van LSD, wat betekent dat als je 1p-LSD neemt het door je lichaam omgezet wordt naar LSD (net zoals bijvoorbeeld GBL een prodrug is van GHB)
Deze theorie komt mede voort uit het feit dat gebruikers van 1p-LSD en LSD geen verschil merken, en ik kan dat zelf beamen.
150mcg is een beetje treshold voor visuals en wat ik meestal suggereer voor een eerste keer. 200mcg is wellicht al iets te stevig voor een eerste keer. Als je het vrij spannend vindt zul je 100mcg wel overleven in ieder geval.Dus mijn vraag, wat is een goeie dosis 1p-lsd als je het voor het eerst neemt, en nog nooit LSD gedaan hebt?
Is het bij 1P-LSD en bij ALD-52 niet zo dat de moleculen net iets zwaarder zijn en waarschijnlijk per molecuul even effectief? Ik ben er zelf altijd van uitgegaan dat ALD-52 circa 13% minder potent is dan LSD vanwege dit gewichtsverschil.Ja, werkingsduur en potentie is inderdaad hetzelfde.
Typisch voor elke psychedelica toch? Of ben ik gek haha..@MDMAZING
Ja, werkingsduur en potentie is inderdaad hetzelfde.
@GoldenGrow
Typisch voor lysergamides, eenzelfde hoeveelheid kan nogal verschillen in uitwerking per keer.
ja eigelijk welTypisch voor elke psychedelica toch? Of ben ik gek haha..
Oeiiii 150mg aanraden vind ik link. Ik had echt heel veel visuals op 125ug, waarschijnlijk nog underdosed ook. Vriend van mij had de helft, en had ook visuals. LSD kan vanaf 12ug al effecten hebben, en ik vond 125ug echt een intense visuele en mindfuck trip.1P-LSD heeft op zichzelf psychoactieve werking maar wordt in het lichaam vrijwel direct volledig omgezet omgezet naar LSD. Vergelijkbaar met ALD-52 wat in contact met water letterlijk in LSD verandert maar wat in tegenstelling tot LSD ook legaal is. 1P-LSD kan echter goedkoper en makkelijker gesynthetiseerd worden omdat het geen LSD als tussenstap in het syntheseproces bevat.
Van de zo'n 100 1P-LSD ervaringen die ik voorbij heb zien komen stellen ze vrijwel allemaal dat 1P-LSD identiek aanvoelt qua effecten. Er zijn ook wel redenen te noemen om aan te nemen dat 1P-LSD zo goed als identiek zou moeten aanvoelen aan LSD. Ik heb echter ook wel genoemd zien worden dat 1P-LSD een iets grotere moleculaire massa heeft dan LSD waardoor 1P-LSD net iets minder potent in gewicht zou moeten wezen. Maar ook dat verschil is dermate klein dat deze verwaarloosbaar is, het valt subjectief niet te merken in ieder geval.
Uitzonderlijk kun je voorbij zien komen dat iemand beweerd dat het andere effecten geeft maar dit zijn naar mijn indruk mensen die zich niet zo realiseren dat eenzelfde psychedelica twee verschillende ervaringen kan faciliteren.
150mcg is een beetje treshold voor visuals en wat ik meestal suggereer voor een eerste keer. 200mcg is wellicht al iets te stevig voor een eerste keer. Als je het vrij spannend vindt zul je 100mcg wel overleven in ieder geval.
150 ug zou ik ook niet aanraden aan een beginner nee. Eerder 70 tot max 100 ofzo. Waarop je trouwens ook best al visuals kunt ervaren, maar dat verschilt p.p.
Ja precies dit, ik zie de term "visuals" als elke visuele verandering mogelijk, dus ook hele kleine. Heb op dit moment al 6 maanden lang visuele verstoringen, gevalletje HPPD misschien, al is het niet vervelend, en dat is een critirium.Nogal off-topic maar je kunt zelfs al op microdoseringen milde ‘visuals’ ervaren als je er gevoelig voor bent. Het was mijn eerste MD, afgelopen jaar, ik ging die dag naar een wetenschappelijk congres met collega’s (dat is nu ook niet al te snugger geef ik toe, maar goed, ik dacht kan wel). Net iets teveel genomen, schat een ug of 14. Ik stond in de ochtendspits ergens in een overvolle treincoupé temidden van de grumpy op-weg-naar-werk-meute als een gare aardappel voor me uit te staren, was die hele MD eigenlijk alweer vergeten, en zag plotseling de vloer lichtjes golven. Ik dacht: verrek, die LSD, dit ga je me toch niet vertellen hè, maar wel dus. De hele dag op dat congres een wat dromerig hoofd en visuele verstoringen gehad, het zal anderen niet opgevallen zijn maar het kon eigenlijk echt niet. :’) Sindsdien probeer ik altijd rond de 11-12 te gaan zitten en dat ervaar ik als precies goed, geen opvallende visuele verandering en niet dat bizarre randje, en ik ga er ook nooit meer mee naar m’n werk.
De vraag is natuurlijk wat je precies onder visuals verstaat, misschien niet wat ik hierboven beschrijf. Maar voor mij zijn op 70-100 ug dosis al duidelijke complexere visuals mogelijk denk ik. Ik merk wel dat wanneer ik met anderen trip en meer afleiding heb, trips de neiging hebben veel minder visueel te worden (wat ik persoonlijk als een pluspunt ervaar, meer aandacht voor het mentale).
70-100 ug vind ik een goede kennismaker, als iemand al behoorlijk wat ervaring met andere tripmiddelen heeft zou ik eerder 100 zeggen, voor een totale leek misschien 70.
I know, bij mij was alleen wiet de trigger... elke keer dat ik iets gebruik veranderd het / versterkt het, en dan bouwt het weer langzaam af. Toen ik LSD deed had ik dit nog niet, pas paar maandjes erna.@Stonologie
Ik zou wel rekening houden met het volgend feit, LSD kan HPPD triggeren (komt niet zo heel vaak voor, maar het gebeurt dus wel). Als je al visuele verstoringen hebt zou het wellicht mogelijk zijn dat LSD die kunnen versterken.
Ik denk, ik zeg het maar even.
TS (Topicstarter) gaf in ieder geval aan al meerdere tripjes 2C-B te hebben ervaren en dit weinig aan te vinden.7mg 2CB flink wat visuals, met regenboog bomen en bewegende gezichten en al.
Dat kan. Wanneer iemand een LSD tripje plant ga ik er vanuit dat deze persoon dit doet omdat deze zich fysiek en mentaal stabiel voelt op dat moment. Wanneer iemand psychedelica gebruikt ga ik er ook vanuit dat er geen sprake is van inmengen door andere drugs voorafgaand of tijdens de trip. Mocht iemand niet geheel stabiel wezen of mocht er sprake zijn van directe of indirecte invloed van andere drugs op de trip hoort die persoon simpelweg geen psychedelica te gebruiken.Oeiiii 150mg aanraden vind ik link.
4-AcO-DMT, 4-Ho-MET of 2C-B. Truffels zijn wat onvoorspelbaar en 1P-LSD sleept wat te lang na voor een beginnersdrug. Maar mits met beleid toegepast kunnen Truffels of 1P-LSD ook prima instap psychedelica wezen.Wat raden jullie aan?
Klinkt als iets dat ik sporadisch nuchter waarneem sinds jongs af aan. Maar ik heb mij er nooit druk om kunnen maken.Zijn er hier meer die dit ervaren?
Tijdens psychologie hoorcolleges krijgen we wel eens lesstof en oefeningen mee dat ging over blinde hoeken in onze ogen en dat de hersens vrijwel constant aan het invullen zijn wat wij niet kunnen zien. Ook hebben mensen trillende pupillen omdat mensen anders (zoals kikkers) geen stilstaande objecten kunnen waarnemen. Vandaar ook de trillende pupillen bij mensen die teveel drugs hebben genomen. En dan heb je natuurlijk het feit dat de hersens constant bezig zijn om van twee beelden een geheel te maken zodat wij diepte (3D) kunnen waarnemen. Aspecten waar we normaal nauwelijks bij stilstaan totdat we drugs/psychedelica gebruiken.HPPD en herbelevingen vind ik een fascinerend verschijnsel, effecten die blijven terugkomen ondanks dat een stof is uitgewerkt.
4-AcO-DMT, 4-Ho-MET of 2C-B. Truffels zijn wat onvoorspelbaar en 1P-LSD sleept wat te lang na voor een beginnersdrug.
Tijdens psychologie hoorcolleges krijgen we wel eens lesstof en oefeningen mee dat ging over blinde hoeken in onze ogen en dat de hersens vrijwel constant aan het invullen zijn wat wij niet kunnen zien. Ook hebben mensen trillende pupillen omdat mensen anders (zoals kikkers) geen stilstaande objecten kunnen waarnemen. Vandaar ook de trillende pupillen bij mensen die teveel drugs hebben genomen. En dan heb je natuurlijk het feit dat de hersens constant bezig zijn om van twee beelden een geheel te maken zodat wij diepte (3D) kunnen waarnemen. Aspecten waar we normaal nauwelijks bij stilstaan totdat we drugs/psychedelica gebruiken.
Wat wellicht ook interessant is is het onderzoek naar de corpus callosum of de hersenbalk. Vroeger was men waarschijnlijk wat minder met ethiek bezig maar blijkbaar ook in verband met epilepsie werd de hersenbalk die de linker en rechter hersenhelft verbinden wel eens doorgesneden. Dit resulteerde in absurde verschijnselen zoals twee persoonlijkheden in één lichaam. Maar ook sommige mensen met een pen en elke hand tegelijkertijd twee verschillende verhalen kon schrijven. Zogenaamde 'kameleon visie' waarbij iemand tegelijkertijd in verschillende richtingen kon kijken werd hierdoor eveneens mogelijk.
Ken je het boek 'de man die zijn vrouw voor een hoed aanzag'? Dat vind je denk ik ook wel leuk. Staan allemaal van die biazarre casussen in.Zeker waar. Ik vond dit soort bizarre wetenswaardigheden (wij kregen dit toen ik studeerde vooral tijdens vakken als Functieleer) het allerleukste van de studie Psychologie. Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.
Wat ik ook super boeiend vond tijdens college en wat even zo in mij op komt: het syndroom (ofwel de waan) van Capgras. Wordt ook zeldzaam beschreven als iets wat kan voorkomen na dissociatievengebruik.
Deze term is gereserveerd voor de monothematische waan waarin een bedrieger zich voordoet als een (intieme) bekende van de patiënt. Hoewel patiënt duidelijk de gelaatstrekken van zijn of haar dierbare herkent, bestaat de overtuiging dat de persoon in kwestie een dubbelganger is.
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/TvP12-12_p1011-1017.pdf
Psilocybine / 4-PO-DMT is wat je terug vindt in truffels en paddo's. Psilocybine / 4-PO-DMT wordt in het lichaam omgezet in Psilocine, ook wel 4-Ho-Tryptamine genoemd.Thanks zal mij eens verdiepen in 4-Ho-MET las al ergens dat dat oppepender is dan 4-AcO-DMT.
Ja, een van de meer intrigerende aspecten hiervan vind ik ook dat dit suggereert dat ieder mens meervoudig bewust is, van nature meerdere persoonlijkheden heeft en de mens deze verschillende aspecten van zichzelf met een gezamenlijk doel koppelt en/of afwisselt.Corpus callosum 'cases' zijn mij ook bijgebleven, leidt soms tot zeer intrigerende verschijnselen.
Ik had er nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk psychose samengaand met paranoia. We kregen ook filmfragmenten van de BBC te zien van een man die zich alle aspecten van familie kon herinneren, zijn dochter en vrouw stonden hem perfect bij. Zijn visueel zicht was ook volledig in orde. Maar hij was door een zeer specifiek hersendefect niet meer in staat de twee te koppelen. Dus als zijn vrouw of dochter voor hem stond wist hij niet of het een vreemde was of zijn vrouw of dochter ondanks dat hij deze persoon perfect kon waarnemen. De naam van de aandoening is mij natuurlijk ontgaan.syndroom (ofwel de waan) van Capgras
Ik vind het zeer zeker wel stimulerend, en niet zo'n beetje ook. Ik heb gedealed, sigaretten aan mensen gevraagt, in een auto met collegas gestapt etc. Dit had ik op truffels niet durven doen. Het verschil is er echt. Ook visueel (wel heel erg gelijk, niet als het verschil tussen LSD en truffels ofzo). Mijn spieren gingen strakker staan, ik ging malen en wou op onderzoek uit. Alle keren dat ik truffels deed wou ik zitten en niks doen, ook mijn spieren waren meer ontspannen.Psilocybine / 4-PO-DMT is wat je terug vindt in truffels en paddo's. Psilocybine / 4-PO-DMT wordt in het lichaam omgezet in Psilocine, ook wel 4-Ho-Tryptamine genoemd.
Bij psilocine zit de hydroxy groep op de 4 positie waar de hydroxy groep bij serotonine de 5 positie van de tryptamine structuur zit. Serotonine wordt dus ook wel 5-Ho-Tryptamine of 5-Hydroxy-Tryptamine genoemd.
Psilocine is dus 4-Ho-Tryptamine waar serotonine 5-Ho-Tryptamine is. Psilocine maakt hierdoor een net andere verbinding met de serotonine receptoren waardoor er in tegenstelling tot serotonine psychedelische effecten ontstaan.
Nu vraag je je waarschijnlijk af wat dit met 4-Ho-MET te maken heeft. 4-Ho-MET is bijna identiek aan Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Het enige verschil is dat 4-Ho-MET een Ethylgroep in plaats van Methylgroep aan de staart heeft. De effecten zijn vrijwel identiek aan die van Psilocibine / 4-Ho-Tryptamine. 4-Ho-MET wordt soms als mentaal wat lichter beschreven maar het verschil is vrij nihil.
Als je bijvoorbeeld Truffels neemt is het hoofdbestanddeel voor de wenselijke effecten Psilocybine wat zich in het lichaam omzet naar Psilocine / 4-Ho-Tryptamine. Nu is er echter een groot verschil met Truffels en Paddo's. Truffels en Paddo's bevatten namelijk zo'n 50 verschillende psychoactieve stoffen die ook wel alkaloïden worden genoemd. Deze 50 verschillende psychoactieve stoffen die in Truffels en Paddo's zitten hebben wenselijke en minder wenselijke werkingen.
Truffels kun je vrij niet doseren, ze zijn niet lang houdbaar, je weet niet welke actieve stoffen ze precies bevatten, ze veroorzaken meer misselijkheid, etc. Dat 4-Ho-MET als oppeppend wordt beschreven klopt niet. 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT zullen meer zuiver en minder stimulerend aanvoelen dat Truffels of Paddo's.
Het enige waarin tryptamines zoals 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT tekort schieten is naamsbekendheid. Ik kan ze zeker aanraden, ook voor een kennismaking met. Een 1mg nauwkeurig weegschaal blijft een pre net als met alle drugs natuurlijk. Mocht je nog een fatsoenlijk 0.001g weegschaaltje zoeken help ik eventueel graag.
Ja, een van de meer intrigerende aspecten hiervan vind ik ook dat dit suggereert dat ieder mens meervoudig bewust is, van nature meerdere persoonlijkheden heeft en de mens deze verschillende aspecten van zichzelf met een gezamenlijk doel koppelt en/of afwisselt.
Ik had er nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk psychose samengaand met paranoia. We kregen ook filmfragmenten van de BBC te zien van een man die zich alle aspecten van familie kon herinneren, zijn dochter en vrouw stonden hem perfect bij. Zijn visueel zicht was ook volledig in orde. Maar hij was door een zeer specifiek hersendefect niet meer in staat de twee te koppelen. Dus als zijn vrouw of dochter voor hem stond wist hij niet of het een vreemde was of zijn vrouw of dochter ondanks dat hij deze persoon perfect kon waarnemen. De naam van de aandoening is mij natuurlijk ontgaan.
Wat mij ook bij staat is dissociatieve identiteitsstoornis. Filmpjes/verhalen van mensen die die bijvoorbeeld van de een op de andere dag vergeten wie ze zijn en vervolgens opnieuw een leven opbouwen terwijl ze elders een goede baan, gezin en weet ik wat allemaal hadden.
Maakt niet uit behalve dat poeder altijd goedkoper is dan pillen.Of maakt het eigenlijk niet uit?
"User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects. Notable effects include geometric visual hallucinations, time distortion, enhanced introspection, and ego loss." - PNWPNW geeft dit ook aan
Kijk bij de subjectieve effecten, daar staat het. Bij "stimulation".Maakt niet uit behalve dat poeder altijd goedkoper is dan pillen.
"User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects. Notable effects include geometric visual hallucinations, time distortion, enhanced introspection, and ego loss." - PNW
Ik zie het niet staan op PNW, ik kan mij ook niet vinden in dat 4-Ho-MET stimulerend zou wezen. 4-Ho-MET is inderdaad minder bedwelmend en meer helder door afwezigheid van de grote hoeveelheden psychoactieve alkaloïden die truffels en paddo's wel bevatten.