3cmc en speekseltest

Hi allen, vraagje.

Heb binnenkort een feestje en ga persoonlijk wel lekker op 3cmc.

Nu is het zo dat ik de volgende dag sochtends vroeg op pad moet met de auto. Stel ik word tijdens een controle aan de kant gezet kan er door middel van een speekseltest 3cmc worden aangetoond?🧐

Thanks😄

_shikantaza

Badass junkie
logt eraan hoe veel je gebruikt. Hou je het bij één dosis vroeg op de avond, waarschijnlijk niet. Werk je een gram weg dan waarschijnlijk wel.

@HappyMind

Er zit een aanzienlijke tijd tussen, feest stopt om 12, ga gewoon naar huis om te slapen etc. Volgende ochtend 7 uur moet ik vertrekken.

En de drug in kwestie heeft een werkingsduur van een uur.

HappyMind

Badass junkie
@HappyMind

Er zit een aanzienlijke tijd tussen, feest stopt om 12, ga gewoon naar huis om te slapen etc. Volgende ochtend 7 uur moet ik vertrekken.

De na-effecten duren volgens TripSit 3 tot 6 uur als je het snuift. En dat zal je nachtrust ongetwijfeld beïnvloeden. Bij een orale dosis zijn de na-effecten nog veel langer.

Veel plezier alvast en maak een veilige keuze :)

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Het antwoord volgens ChatGPT:

«

Ik ben geen expert op het gebied van drugsdetectietests, maar ik kan je wat algemene informatie geven. 3-CMC (3-Chloromethcathinone) is een stimulerend middel dat chemisch verwant is aan cathinon en amfetamine. In sommige landen en regio's kan het als een illegale drug worden beschouwd, terwijl het in andere plaatsen mogelijk legaal of gereguleerd is.
Speekseltests kunnen over het algemeen verschillende soorten drugs detecteren, waaronder amfetaminen. Het is echter moeilijk om precies te zeggen hoelang 3-CMC detecteerbaar blijft in speeksel na gebruik, aangezien dit kan variëren afhankelijk van factoren zoals dosis, frequentie van gebruik, individuele metabolisme en het type test dat wordt gebruikt.
Over het algemeen worden speekseltests meestal gebruikt om recent drugsgebruik aan te tonen. De meeste speekseltests zijn gevoelig voor de aanwezigheid van drugs gedurende een periode van enkele uren tot maximaal enkele dagen na gebruik. Het is mogelijk dat 3-CMC gedurende deze tijdsspanne detecteerbaar is in speeksel, maar het is belangrijk op te merken dat dit afhangt van verschillende factoren.
Als je je zorgen maakt over het risico om positief te testen op 3-CMC, is de meest verstandige en verantwoordelijke keuze om de drug niet te gebruiken voordat je gaat autorijden. Het is altijd beter om de veiligheid op de weg te waarborgen en mogelijke risico's te vermijden. Raadpleeg indien nodig een expert op het gebied van drugsdetectietests of een medisch professional voor meer specifieke informatie over de detectieperiode van 3-CMC in speeksel. »

Nihilist88

Badass junkie
@HappyMind

Ik zou dit gewoon afraden en verknald toch enigszins de relaxe aanloop en verloop vh feestje n de 3-CMC? Met veel drugs, zeker stims, psychedelica, ferme disso's,...heb je toch juist graag vrije dag erna, laat staan extra vroeg op moeten staan n de baan op met de wagen.
Één uur, euhm dat lijkt me wel bitter weinig en gewoon foutief. Ik weet niet exact of je snuift of slikt, maar bij 3cmc oraal, heb je toch totale werkingsduur van ca 4-6u, after effects meegerekend. Peak bij oraal is 2-3u, bij snuiven werkt in het algemeen elke drug sneller, met kortere werkingsduur, dus zal bij 3cmc ook eerder ca 1-1.5u duren, maar ook hier heb je nog de offset (1-2u) en after effects (1-1.5u).

Dus het totale plaatje van jouw zicht er op, is enerzijds verre van ideaal (wat mij betreft onverantwoord) mbt tijd tussen inname en het besturen van een wagen en anderzijds totaal verkeerde info mbt werkingsduur.

Hier staat een eventuele politiecontrole en speekseltest los van, omdat je het gewoon niet moet riskeren. Een speekseltest vd politie test niet op 3-CMC, maar aangezien het een entactogene stim rc is, uit de cathinone-klasse, verwant aant 'coke' en 'MDMA', zou ik het lot niet tarten.
Maar vooral, stel je geraakt betrokken bij een accident en die 3-CMC zit hoogstwaarschijnlijk nog in je bloed, da's dan pas ellende. Met dat in je achterhoofd, zou je dat risico, hoe klein ook, nooit moeten nemen. En net door de korte tijdspanne tussen je inname 3cmc en mogelijks té weinig slaap, vergroot je het risico juist.

Echt, mijn leuze is, bij de minste twijfel en onzekerheid over de ingenomen drug/rc en zn effect en risico's, bij deelname aan het verkeer, een dikke NEEN. Ik snap niet dat mensen dat extra risico willen nemen, jezelf opzadelen met die extra nervositeit en angst om niet gepakt te worden en hopen dat er niets gebeurd v accidenten fzo.

caninus

Bewuste gebruiker
En niet alleen dat, maar ook dat het 1,5 week na gebruik nog steeds aantoonbaar als amfetamine in urine is. 😳
En hoe ben je daarachter gekomen, want lijkt me nagenoeg onmogelijk in urine. Dus ben je daadwerkelijk positief getest op amfetamine 1.5 week nadat je cmc had gebruikt?

De Zandman

DF-koning
Hoe vaak moet het nog herhaald worden.....
Niet gaan rijden als je onder invloed bent van welke stof dan ook, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden!!!

Bovenaan