@HappyMind
Er zit een aanzienlijke tijd tussen, feest stopt om 12, ga gewoon naar huis om te slapen etc. Volgende ochtend 7 uur moet ik vertrekken.
Ik zou dit gewoon afraden en verknald toch enigszins de relaxe aanloop en verloop vh feestje n de 3-CMC? Met veel drugs, zeker stims, psychedelica, ferme disso's,...heb je toch juist graag vrije dag erna, laat staan extra vroeg op moeten staan n de baan op met de wagen.
En de drug in kwestie heeft een werkingsduur van een uur.
Één uur, euhm dat lijkt me wel bitter weinig en gewoon foutief. Ik weet niet exact of je snuift of slikt, maar bij 3cmc oraal, heb je toch totale werkingsduur van ca 4-6u, after effects meegerekend. Peak bij oraal is 2-3u, bij snuiven werkt in het algemeen elke drug sneller, met kortere werkingsduur, dus zal bij 3cmc ook eerder ca 1-1.5u duren, maar ook hier heb je nog de offset (1-2u) en after effects (1-1.5u).
Dus het totale plaatje van jouw zicht er op, is enerzijds verre van ideaal (wat mij betreft onverantwoord) mbt tijd tussen inname en het besturen van een wagen en anderzijds totaal verkeerde info mbt werkingsduur.
Hier staat een eventuele politiecontrole en speekseltest los van, omdat je het gewoon niet moet riskeren. Een speekseltest vd politie test niet op 3-CMC, maar aangezien het een entactogene stim rc is, uit de cathinone-klasse, verwant aant 'coke' en 'MDMA', zou ik het lot niet tarten.
Maar vooral, stel je geraakt betrokken bij een accident en die 3-CMC zit hoogstwaarschijnlijk nog in je bloed, da's dan pas ellende. Met dat in je achterhoofd, zou je dat risico, hoe klein ook, nooit moeten nemen. En net door de korte tijdspanne tussen je inname 3cmc en mogelijks té weinig slaap, vergroot je het risico juist.
Echt, mijn leuze is, bij de minste twijfel en onzekerheid over de ingenomen drug/rc en zn effect en risico's, bij deelname aan het verkeer, een dikke NEEN. Ik snap niet dat mensen dat extra risico willen nemen, jezelf opzadelen met die extra nervositeit en angst om niet gepakt te worden en hopen dat er niets gebeurd v accidenten fzo.