Niet eten na 20:00 is slim, maar niet eten vóór 12:00 is dom want daarmee sla je de belangrijkste maaltijd van de dag over: ontbijt.Daar is geen middel voor nodig, denk ik.
Door minder suiker te eten, neemt je interesse in suiker automatisch af.
Momenteel doe ik aan intermittent fasting (niet eten tussen 20:00 en 12:00) waardoor ik in het tijdvak waarin ik wel "mag eten" minder interesse in eten heb.
Was daar niet discussie over of dat nou echt zo is? Ik zelf merk in ieder geval dat als ik in de ochtend eet, ik de hele dag veel meer honger heb. Tegenwoordig eet ik ook pas later op de dag en dan eet ik over de hele dag gezien een stuk minder, ook bij de latere maaltijden.Niet eten na 20:00 is slim, maar niet eten vóór 12:00 is dom want daarmee sla je de belangrijkste maaltijd van de dag over: ontbijt.
Daar was zeker discussie over en ik ga je het goede antwoord geven zodra ik ben begonnen met mijn thuisstudie NTI voeding en diëtetiek, maar tot zover moet ik het doen met anecdotes van mijzelf. Ik MOET ontbijt hebben. Hoe gezonder, hoe beter. Mijn ontbijt bepaalt hoe de rest van de dag eruit ziet. Als ik ontbijt op een grimmig toastje met pindakaas wordt het een zure dag, maar als ik een full on uitsmijter naar binnen schuif, mét verse bladpinazie, dan loopt de rest van de dag op rolletjes. Dan hoef ik eigenlijk de rest van de dag niet veel meer te eten op het avondeten na.Was daar niet discussie over of dat nou echt zo is? Ik zelf merk in ieder geval dat als ik in de ochtend eet, ik de hele dag veel meer honger heb. Tegenwoordig eet ik ook pas later op de dag en dan eet ik over de hele dag gezien een stuk minder, ook bij de latere maaltijden.
Niet eten na 20:00 is slim, maar niet eten vóór 12:00 is dom want daarmee sla je de belangrijkste maaltijd van de dag over: ontbijt.
Ik zeg ook niet dat ik beweer het bij het bij het juiste eind te hebben, ik zeg alleen wat ik denk dat het meest logische is.Er zijn bij voedsel altijd tientallen onderzoeken die het ene beweren en tientallen die het tegenovergestelde beweren...
Soms drink ik ook koffie in de ochtend. Een goede bak zwarte sterke koffie maakt je inderdaad alerter, minder moe, scherper, maar het is een drug, laten we niet afdwalen het ging over dieet.Koffie bij het opstaan is zat!
Jouw huisarts kan je doorverwijzen naar een diëtist, en bij morbide obesitas kan de HA wel iets voorschrijven. Maar ga het erest maar eens zelf proberen. Geen suiker in je koffie of thee, geen frisdrank en niet snoepen. Kom je al een aardig eind mee. Beetje lichaamsbeweging erbij en wat geduld en je zult gewicht verliezen.Hallo mede forumgebruikers.
Ik wil een vraagje in de groep gooien
Heeft iemand een suggestie mbt Chemicals die er voor zorgen dat eetbehoefte (suiker / koolhydraten) verminderen.
Belangrijk is wel dat ik functioneel blijf.
Ik ben heel benieuwd.
Groet
Een goede bak zwarte sterke koffie maakt je inderdaad alerter, minder moe, scherper, maar het is een drug, laten we niet afdwalen het ging over dieet.
Oh dit ken ik heel goed, van meer dan 10 jaar geleden toen ik nog rookte. Ik rookte eerst de eerste sigaret na mijn ontbijt, maar na verloop van tijd was dat het eerste wat ik deed. Nog voordat ik mijzelf opfriste, douchte, aankleedde, stond ik daar met een gedraaid shaggie, in mijn pyamabroek, die eerste puf... walgelijk... dat ik ooit heb gedacht dat ik dat nodig had. Bizar.Het lijkt bij mij op minderen met roken (toen ik dat nog deed): Als ik na het opstaan 1 sigaret rookte, moest de kachel blijven branden,
maar als ik die eerste sigaret niet opstak, kon ik makkelijk tot 12:00 overleven zonder te roken voordat het knagende gevoel ontstond.
Als je begonnen met je studie bent, ben ik ook wel nieuwsgierig naar KETO. Mij kan je namelijk niet wijs maken dat een gebakken ei met kaas spek en mayonaise gezonder is dan een banaan of appel. Mijn moeder deed dat een paar jaar geleden en was wel 7kg afgevallen binnen 1,5 week dus ik weet niet wat ik moet geloven😂Daar was zeker discussie over en ik ga je het goede antwoord geven zodra ik ben begonnen met mijn thuisstudie NTI voeding en diëtetiek, maar tot zover moet ik het doen met anecdotes van mijzelf. Ik MOET ontbijt hebben. Hoe gezonder, hoe beter. Mijn ontbijt bepaalt hoe de rest van de dag eruit ziet. Als ik ontbijt op een grimmig toastje met pindakaas wordt het een zure dag, maar als ik een full on uitsmijter naar binnen schuif, mét verse bladpinazie, dan loopt de rest van de dag op rolletjes. Dan hoef ik eigenlijk de rest van de dag niet veel meer te eten op het avondeten na.
Dat is hoe ik leef. Een goed ontbijt, wat tussendoortjes, en een stevige avondmaaltijd. Die tussendoortjes zijn het minst belangrijk en vergen ook de minste aandacht. En met tussendoortjes bedoel ik geen chips, koeken, chocola, zoutjes etc. dat is uberhaupt slecht wanneer je het ook eet.
Exact dit. Skip ik de ochtend dan vreet ik niet de hele dag door. Tevens begint t bij mij al met brood: koolhydraten = honger naar meer.Was daar niet discussie over of dat nou echt zo is? Ik zelf merk in ieder geval dat als ik in de ochtend eet, ik de hele dag veel meer honger heb. Tegenwoordig eet ik ook pas later op de dag en dan eet ik over de hele dag gezien een stuk minder, ook bij de latere maaltijden.
Dit is key!Als je je eigen overtollige energiereserve aan wilt spreken, zul je je lichaam de tijd moeten geven om om te schakelen.
Niet waar.Niet eten na 20:00 is slim, maar niet eten vóór 12:00 is dom want daarmee sla je de belangrijkste maaltijd van de dag over: ontbijt.
Zeker niet! Onthoud dat inname van 1 calorie uit suiker niet te vergelijken is met 1 calorie uit vet. Inname van 1 calorie uit glucose heeft al hele andere effecten dan 1 uit fructose, beide suikers.dan uiteindelijk gaat het om het aantal kcal die hij binnen haalt en verbrandt.
Ja hartelijk bedankt. Hier was ik natuurlijk zelf nooit opgekomen.Jouw huisarts kan je doorverwijzen naar een diëtist, en bij morbide obesitas kan de HA wel iets voorschrijven. Maar ga het erest maar eens zelf proberen. Geen suiker in je koffie of thee, geen frisdrank en niet snoepen. Kom je al een aardig eind mee. Beetje lichaamsbeweging erbij en wat geduld en je zult gewicht verliezen.
Ja hartelijk bedankt. Hier was ik natuurlijk zelf nooit opgekomen.
Jammer dat zulk hoog gekwalificeerd commentaar niet gefilterd word.
Fijn dat je de tijd neemt om een seroloeuze vraag in het belachelijke te trekken.
Raad je aan om eerst even de film 'requiem for a dream' te gaan kijken, denk dat je dan wel inziet dat dit geen gezonde manier van afvallen is en hopelijk schrikt het je ook af.
Toch? @De Apotheker
Voor afvallen maakt voor je lijf helemaal niets uit of jij je 1400kcal om af te vallen uit 3 reepjes chocolade krijgt of van 2 plakjes brood met kaas, yoghurt, Ceasar salade en zo.Zeker niet! Onthoud dat inname van 1 calorie uit suiker niet te vergelijken is met 1 calorie uit vet. Inname van 1 calorie uit glucose heeft al hele andere effecten dan 1 uit fructose, beide suikers.
Jouw serieuze vraag?Fijn dat je de tijd neemt om een seroloeuze vraag in het belachelijke te trekken.
dat een gebakken ei met kaas spek en mayonaise gezonder is dan een banaan of appel. Mijn moeder deed dat een paar jaar geleden en was wel 7kg afgevallen binnen 1,5 week dus ik weet niet wat ik moet geloven😂
Afvallen is in de kern heel makkelijk: meer calorieën verbranden dan je tot je neemt.
In praktijk betekent dit uitzoeken hoe veel je verbrandt tijdens je rust metabolisme en bijhouden wat je extra doet qua sport en bewegen. Daar kun je vervolgens je maaltijden op afstemmen.
Let wel: afvallen is niet dieeten maar lifestyle veranderen. Je kan niet meer terug daarna want dan ga je weer aankomen.
Meten is weten in dit geval. Plus zoveel hoef je niet uit te zoeken. Met een paar simpele Google zoekopdrachten kan je een aardige schatting maken.Je hebt 100% gelijk, maar het kan "kerniger":
Niet eten tussen 20:00 en 12:00
Volwaardig voedsel + beweging
Uitzoeken is gedoe, dat heeft mij geremd.
Aww da’s lief 😘@dupont is een gerespecteerd lid, zou fijn zijn als jij hem ook met respect behandelt.
Hij geeft juist een heel goed inhoudelijk antwoord, wat ook de beste en meest gezonde optie is voor jou.
@XTsee44 ik weet niet of je dit nog leest maar hier bedoel ik eigenlijk ook mee dat het geen zin heeft om drugs te gebruiken om af te vallen. Zoiets werkt tijdelijk, zodra je stopt met gebruiken ga je alleen maar sneller aankomen omdat je lichaam in survival stand heeft gestaan. En daarnaast is om deze reden drugs gebruiken natuurlijk een recept voor een boel ellende zoals afhankelijkheid, verslaving en hersenschade.Afvallen is in de kern heel makkelijk: meer calorieën verbranden dan je tot je neemt.
In praktijk betekent dit uitzoeken hoe veel je verbrandt tijdens je rust metabolisme en bijhouden wat je extra doet qua sport en bewegen. Daar kun je vervolgens je maaltijden op afstemmen.
Let wel: afvallen is niet dieeten maar lifestyle veranderen. Je kan niet meer terug daarna want dan ga je weer aankomen.
Absoluut, wat een film!
Of kijk op zijn minst deze samenvatting:
Er komt meer bij kijken dan dat!Voor afvallen maakt voor je lijf helemaal niets uit of jij je 1400kcal om af te vallen uit 3 reepjes chocolade krijgt of van 2 plakjes brood met kaas, yoghurt, Ceasar salade en zo.
Als je maar deficit van kcal creëert .
Dat 2 reepjes chocolade zijn minder gezond ivm de suikerspiegel, trek , te kort aan bepaalde mineralen en vitaminen is een andere verhaal
Dit is wel een beetje kort door de bocht. Als je minder calorieën gaat eten is het juist belangrijk dat je voedzamer gaat eten. Helemaal als je ook nog eens meer gaat bewegen.Voor afvallen maakt voor je lijf helemaal niets uit of jij je 1400kcal om af te vallen uit 3 reepjes chocolade krijgt of van 2 plakjes brood met kaas, yoghurt, Ceasar salade en zo.
Als je maar deficit van kcal creëert .
Dat 2 reepjes chocolade zijn minder gezond ivm de suikerspiegel, trek , te kort aan bepaalde mineralen en vitaminen is een andere verhaal
Aminorex (Menocil, Apiquel, aminoxaphen, aminoxafen, McN-742) is a weight loss (anorectic) stimulant drug. It was withdrawn from the market after it was found to cause pulmonary hypertension.[1] In the U.S., it is an illegal Schedule I drug, meaning it has high abuse potential, no accepted medical use, and a poor safety profile.aminorex analogen
Dit is wel een beetje kort door de bocht. Als je minder calorieën gaat eten is het juist belangrijk dat je voedzamer gaat eten. Helemaal als je ook nog eens meer gaat bewegen.
*Ik heb veel teveel gegeten! Shit shiiit shiiiiiiit shiiiit shiiit shiiit shiiiit ...Ik heb veel teveel gegeten! Shit
Tja.... Dat krijg je nou van al die hete saus hè*Ik heb veel teveel gegeten! Shit shiiit shiiiiiiit shiiiit shiiit shiiit shiiiit ...