Crack: Waarom zou je?!

Deranged

Badass junkie
Beetje hetzelfde verhaal als bij heroine. Waarom begin je in godsnaam aan deze troep? Heb je die junkies nooit gezien op tv? Ik ben zelf altijd gefascineerd geweest door snuifcoke. De hele entourage eromheen, de decadentie. Het coke effect zelf is voor mij eigenlijk altijd bijna bijzaak geweest. Ik snap mensen gewoon niet die crack proberen, het zijn van die dingen waar je de grens moet trekken. Het junkie-gehalte is gewoon te hoog, deze drug wordt niet recreatief gebruikt maar door kansloze junkies op straat. Probeer niemand de les te lezen maar ben gewoon benieuwd WAAROM je ooit begonnen bent met het basen van coke. Had je gewoon zoiets van, kan mij toch niks gebeuren?

Mac...

Badass junkie
Ik denk dat veel mensen het proberen uit nieuwsgierigheid. Ik heb 2 vrienden die zowel crack als bruin hebben geprobeerd, het heel lekker vonden en er niet mee zijn doorgegaan, dus er is een (kleine) kans dat je er niet aan verslaafd raakt.

Ik vind wel dat jij een heel aparte reden hebt om drugs te gebruiken, in principe gebruik je dus om te gebruiken en niet voor het effect van de drugs.

Deranged

Badass junkie
Nee ik bedoel te zeggen dat ik snuifcoke gewoon geweldig vindt om te gebruiken. Van het lijntjes leggen tot de smaak en uiteindelijk natuurlijk het zalige effect. Als je op je coke hoogtepunt zit zal je zien dat het zelfs beter is dan tikkels. En ook vind ik coke een sjieke drug en geeft het een gevoel van decadentie vergelijkbaar met dure champagne. Als je crack rookt gaan al deze charmes eruit en hou je alleen het effect over. Ik snuif veel liever mijn longen hebben het zoiezo al zwaar genoeg te verduren. En tuurlijk zijn er gevallen bij die het echt bij een keer weten te houden maar die zijn zo ZELDZAAM dat het risico gewoon onacceptabel is en je eigenlijk van deze shit weg zou moeten blijven. Toen ik voor de eerste keer coke snoof was ik ook zo goed als verslaafd, volgende dag wilde ik niks liever dan nieuwe scoren. Probleem: ik was 13 en had geen rooie rotcent, laat dat nu net mijn redding zijn geweest. Ik weet hoe verslaving werkt het grijpt je voordat je er zelf erg in heb. Recreatief gebruiken moet kunnen maar troep als heroine en crack hebben daar gewoon niks mee te maken.

Mac...

Badass junkie
Hmm, je hebt in mijn ogen toch een vreemde kijk op coke, maar je hebt gelijk wat betreft het risico. Ik doe het ook niet omdat er te veel risico's aan kleven. Maar ben ook wel nieuwsgierig erna.

Deranged

Badass junkie
Ik vind behalve het effect dat coke geeft de hele entourage eromheen ook gewoon geweldig, weet zeker dat ik niet de enige ben. Er zijn zoiezo meer mensen die net zo'n kick krijgen van lijntjes choppen als ik. En coke is gewoon heerlijk om te snuiven ben nog altijd weg van die rare smaak en het verdoofd lekker.

Mac...

Badass junkie
Dat je de hele entourage ook zo geweldig vind en dat je vind dat het stijl heeft etc etc. Heb je nu al zeker 5 keer gezegd :smoke:

Deranged

Badass junkie
Toch heb ik dit weekend gekozen voor speed in plaats van coke. Scheelt toch enorm in de portomonnee. Met coke heb ik dan misschien geen kater de volgende dag ik ben wel altijd ziek van de grote uitgave.

Kim

Wijs gebruiker
Op een of andere manier voel ik me aangesproken
het is mischien ene junkie drug maar ik vind het toch lekker
en het crack ritueel dr om heen ook Maar ja ik vul zo mooi ff een pijpje

Deranged

Badass junkie
Waarom heb je het ooit voor de eerste keer gedaan? Natuurlijk was je nieuwsgierig maar had je niet zoiets van dit gaat te ver?

crazyfool_girl

Experimenterende gebruiker
hoe kan je een drug nou JUNKIEDRUG noemen..?
Als je verslaafd word blijf ik er bij dat dat gewoon aan je karakter ligt en niet aan de coke zelf.
je ben gewoon slap en geeft makkelijk toe.
Ik zelf het vaak zat gedaan de ene maand doe ik het bv elk weekend, en nu heb ik het 3 maanden niet gedaan,en ik mis het ook niet! oke missg. een btje maar ik ben sterk gnoeg om er niet aan toetegeven.

Deranged

Badass junkie
Ik merk dat er om mij heen steeds vaker de basepijp tevoorschijn wordt gehaald om ff voor de lol een beetje crack te gaan zitten roken. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt en dat zal ook zo blijven. Maar is het niet zo dat die troep maar een paar minuten werkt en je vervolgens in een crash terechtkomt die je je ergste vijand nog niet toewenst? Lijkt mij niet echt de moeite.

Deranged

Badass junkie
Heb vannacht toch nog een paar uurtjes kunnen slapen. Maar ben nu nog steeds behoorlijk duf. Moest vanmiddag ook van de ene naar de andere kamer verhuizen dus ben eigenlijk de hele tijd druk aan de slag geweest met mn gare speedkop. :smoke:

Jeller

Badass junkie
crack=basen..

basen is met gewone coke

crack is met een harde basecoke, dat minder verspilt..

Kim

Wijs gebruiker
De Gezonde Snuiver zei:
Waarom heb je het ooit voor de eerste keer gedaan? Natuurlijk was je nieuwsgierig maar had je niet zoiets van dit gaat te ver?

ik heb t gewoon af en toe nodig om te functioneren ik weet ool wel dat ik verslaaft ben hoor als ik wakker word wel meestal ook gelijk me pijp pakken en nu ook ik kan dr mee leven

Deranged

Badass junkie
Jeller zei:
crack=basen..

basen is met gewone coke

crack is met een harde basecoke, dat minder verspilt..
Elke idioot weet dat snuifcoke roken op vrijwel niks uitdraait. Toch weet ik dat er genoeg mensen zijn die het doen, weer zoiets waar ik gewoon nooit met mn verstand bij zal kunnen.

michielxboxer

Belezen gebruiker
haha ik doe zowieso niets illegaals man, dat is niet gecontroleerd door de staat en het is dus ook niet zeker dat de drug de drug is die ik denk dat hij is. (Je koopt xtc blijkt koeien-pijnstillers te zijn je kent de verhalen) lutz

GabberFreak17

Belezen gebruiker
wat een discussies over basen..zoals iedereen mij heeft wijsgemaakt... ieder zijn smaak en zijn liefhebbende drugs... iedereen komt er vroeg of laat togzelf wel achter..hoe een troep t is als j t nie gebruikt met verstand? zelf ook al mogen ondervinden daar neit van?

Deranged

Badass junkie
Als je je een beetje verdiept in crack weet je dat het bijna niet met verstand te gebruiken is. En dat het risico dat je heel je leven ermee naar de klote helpt gewoon te groot is.

Kim

Wijs gebruiker
De Gezonde Snuiver zei:
Als je je een beetje verdiept in crack weet je dat het bijna niet met verstand te gebruiken is. En dat het risico dat je heel je leven ermee naar de klote helpt gewoon te groot is.

jaja....... dat weet ik nou wel dat zeggen dr meer
laat mij lekker basen . je weet dat het geen zin heb om tegen verslaafe te praten alsc ze zelf niet willen

(ja ik ben nuchter :openmouth: )

Bal0n

Badass junkie
Kim zei:
De Gezonde Snuiver zei:

laat mij lekker basen . je weet dat het geen zin heb om tegen verslaafe te praten alsc ze zelf niet willen

Waarom ben je hier dan lid geworden?

Kim

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Kim zei:
De Gezonde Snuiver zei:

Waarom ben je hier dan lid geworden?

film kijken is ook saai en tv ook savonds
maar ben niet nuchter meer hoor :openmouth:

Kim

Wijs gebruiker
ja das niet vaak ik heb eigelijk aleen intresee voor me base :grin:
maar high zijn en typen is ook leuk en tv kijken ook
aleen eht intreseert me allemaal niet echt zo veel

dus ga ik me verslaving maar weer te lijf

spacekonijn

Badass junkie
je zit duidelijk vast in een cirkel waar je op eigen kracht niet uitkomt..

toch weet je van binnen dat je gelukkiger bent als je afkickt.

2 stappen om te maken

1 hulp zoeken
2 afzien

en daarna ben je jezelf dankbaar

Kim

Wijs gebruiker
Ja is beter zonder
maar ik kan dat niet ik word al gek na een half uur
en een trekje brengt die gelukzaligheid weer

Deranged

Badass junkie
Het is een gevecht dat wel eens jaren zou kunnen duren. Je zal dan misschien niet meer gebruiken het verlangen kan jarenlang blijven. Wil niet lullig zijn ofzo maar geloof me het wordt een hel. Ik weet wat snuifcoke met je kan doen, kan me slechts een kleine voorstelling maken van hoe het met crack zal zijn.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
ach crack is gewoon cocaïne maar dan zuiverder en kan je het roken

ook gewoon snuiven

heb het enkele tientallen keren gedaan, naast heroïne

was er toen mee begonnen omdat ik het verschil tussen gewone cocaïne niet echt wist, dacht alleen dat het de rookbare vorm was. IS ook zo, maar daardoor is het wel ontzettend veel schadelijker

nooit moeite gehad ermee te stoppen, ik hou er helemaal niet van en ik had altijd een afkeer ervan op een hele vreemde manier: als ik t pijpje in mn mond had en de aansteker aanklikte had ik altijd zo iets, hoe wasted ik ook was van de bruin, "gvd dit is ECHT slecht!", en ik wist niet waarom, pas later hoorde ik hoe schadelijk het was.

nee daarom voel ik er echt niks meer voor, een lijntje coke of pep heb ik dan weer wel zin in soms, maar dat is dan meer om te werken dan om me lekker te voelen, of ideale combinatie natuurlijk als ik me kut voel en wil werken dan heb ik een goed excuus :rolleyes: :P
maar ach ik doe t gewoon niet meer t is te gevaarlijk voor mij gewoon

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Kim ben je weleens bij verslavingszorg langsgeweest?

dat zijn professionele, begripvolle mensen die begrijpen hoe lekker het voelt maar tegelijk ook de nadelen ervan weten

dan moet je zelf wel een beeetje WILLEN stoppen, als je het echt niet wil kan niemand wat doen (ja ze kunnen je in de cel gooien)

jacey

Experimenterende gebruiker
Heb zelf ook weleens crack gerookt. We wilden eigenlijk gaan snuiven maar een vriend van ons ging het halen en zei dat ze alleen maar crack hadden. In een pijpje gedaan en gerookt zonder te weten dat het veel erger is dan het snuiven. Weet nog dat er een vriend van mij bijstond en die zei steeds tegen mijn vriend dat die mij die troep niet moest geven omdat ik nog maar een groentje was. Later begreep ik het dus!

Ik kan me niet meer precies herinneren hoe dat was maar ik weet dat een van onze vrienden die er die dag bij was (die de crack was gaan halen dus), op dit moment erg verslaafd is. Thuis steelt die telefoons, parfums, drank, alles maar dan ook alles waar die zijn handen op kan leggen om naar zijn dealer te gaan. Hij loopt bij een psycholoog maar dat helpt geen fuck. Soms verdwijnt die 3 a 4 dagen lang en komt als een lijk terug. Vandaar dat ik het Kim soms zo moeilijk maak en opmerkingen heb over haar gebruik. Je leven is geen grap!

Kim

Wijs gebruiker
Nee maar basen is wel lekker en als je eenmaal wat rookt dan denk je dr niet meer aan aleen aan je volgende shot
maar ik steel ook geen geld of iets anders

Bovenaan