De term " High " , wat is dit eigenlijk

J0rrit

Badass junkie
wat is high zijn eigenlijk?? veel mensen zeggen van wiet en hash wordt je high, en andere mensen zeggen weer nee high is wat je noemt als je onder invloed bent van harddrugs.

Weer een andere omschrijving is het euforische ( = gelukkige ) gevoel je krijgt van het gebruiken van drugs, hetgeen je trouwens ook van alcohol krijgt, maar dit zoui betekenen dat je van alcohol ook high wordt, alleen heb k nog nooit gehoord : " ik ben zo high " , kheb net een hele fles wodka op gezope.

Ook vraag k me af waarom alcohol niet tot de drugs gerekend wordt, want het geeft je net zoals wiet en coce een gelukkig gevoel??

matthijs

Badass junkie
Alcohol wordt wel tot drugs gerekend hoor.
En high, dat wordt door veel mensen wel anders opgevat geloof ik. Als je high wilt worden van hasj of wiet moet je gewoon een bong roken met pure wiet erin of een blunt roken met pure wiet. Het gaat erom dat je geen shagg rookt. Dat maakt je stoned. Vraag maar aan ben, die weet er alles van :P

J0rrit

Badass junkie
maar als ik gewoon een shaggie van lange vloei rook wordt k egt nie stoned en als k een waterpijp rook ook wel. Maar dan nog steeds mijn vraag, wat is de term high precies en waarom geldt deze voor alcohol niet?

matthijs

Badass junkie
Maar als je een joint met shagg en wiet rookt wordt je wel stoned, het is gewoon de combinatie.....
En waarom high niet wordt gebruikt voor alcohol..Er was al een term voor de alcohol roes, voordat de term "high" bekend werd. En van alcohol wordt je sowieso niet high...high wordt je van pure wiet in een waterpijp....

Emo

Bewuste gebruiker
dat is tenminste de uitleg die dr meeste dr aan geven
vind ik opzich zelf wel een goeie :grin:

BacingsPen

Badass junkie
Jup, als je high bent voel je jezelf gewoon goed en sterk (mentaal) Net zoals het gevoel dat je krijg wanneer je jezelf hebt overwonnen!

Mac...

Badass junkie
als je high bent ben je meer zweverig en je voelt je licht.
stoned betekend idd gewoon versteend, je voelt je zwaar, moe en gaar.

Emo

Bewuste gebruiker
ja maar dat gevoel kun je ook wel gewoon na andere drugs hebben
en soms ook gewoon nuchter
alleen wss minder sterk :wink:

cunt

Wijs gebruiker
als ik sos op heb dan voel ik me ook vaak wel behoorlijk het mannetje hoor :wink:
dan voel ik me soms echt geniaal ..

toch jammer dat je dan in je achterhoofd nog steeds weet dat het gewoon niet zo is en dat je onzin aan het praten bent :P

Emo

Bewuste gebruiker
ik heb ook als ik goed in me vel zit niet echt het king of the world gevoel
maar dan voelt het wel alsof niks me wat kan maken :)
dus wel in de richting van dat gevoel
heb ik geen drugs voor nodig :)

cunt

Wijs gebruiker
Emo zei:
ik heb ook als ik goed in me vel zit niet echt het king of the world gevoel
maar dan voelt het wel alsof niks me wat kan maken :)
dus wel in de richting van dat gevoel
heb ik geen drugs voor nodig :)
ja heb ik ook hoor :)
maar gebeurd helaas niet zo heeeeeeel vaak

Jeller

Badass junkie
idd alles si zo wat gezegd.. maar stoned is niet per se vree loom, je kan ook heel harde lachkiks hebben als ge stoned zijt :)

DrumnBass

Newbie
Alcohol wordt wel tot drugs gerekend, het is zelfs harddrugs :P..

Alleen de rede dat het zeg maar legaal is enzo en dat je het al mag komen als je 16 bent is omdat je pas naar een bepaalde hoeveelheid alcohol zat word, en na een nog grotere hoeveelheid pas je hersens en lever worden aangetast. En bij bijv. coke ofzo, dat is veel schadelijker dan alcohol voor je lichaam.

En ook omdat alcohol door de jaren heen zoals Tabak gewoon geaccepteerd is in onze maatschappij, ze kunnen het nu moeilijk nog illegaal gaan maken ofzo.

Bovenaan