DMT: angst voor een breakthrough

spacelord

Wijs gebruiker
Ik heb nu al enkele dmt trips achter de kiezen, doseringen tussen de 20-40 mg. Deze ervaringen vind ik echt woooooooot :openmouth: maar ongelofelijk vet. De laatste keren had ik spijt dat ik niet meer nam en heb ik er telkens een paar patronen lachgas bij gedaan. Het hoogtepunt wat je kan bereiken is natuurlijk een breakthrough, toch heb ik er een zekere angst voor. Ik las al dat de meeste mensen de volledige ervaring leuker vinden dan zo half en half, hoe denk jij hierover. Ik heb vooral angst dat ik ga panikeren wegens het tijdsbesef dat drastisch vertraagd en hierdoor je denkt dat je ademhaling en hartslag gestopt zijn. Maar dan las ik weer dat je tijdens een breakthrough niet meer bewust bent van je lichaam.

Wat raden jullie aan? Is de breakthrough niet eng, en kan er ook niets misgaan of is het toch een riskante onderneming?

greetz :wave:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik doorbrook wist ik eigenlijk totaal niets van de trip, werd wakker na een zwart gat. Er tegenaan zitten is het leukste, dan krijg je nog wat mee.

spacelord

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Als ik doorbrook wist ik eigenlijk totaal niets van de trip, werd wakker na een zwart gat. Er tegenaan zitten is het leukste, dan krijg je nog wat mee.

Meestal heb je geen zwart gat geloof ik :tongueout: als je er tegenaan zit (zoals ik meestal) heb je toch altijd dat 'fuck, net niet!' gevoel

cheiron

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
Wat raden jullie aan? Is de breakthrough niet eng, en kan er ook niets misgaan of is het toch een riskante onderneming?

Fysiek is het in ieder geval allemaal niet zo'n probleem. McKenna zegt op zijn uniek grappige manier:

People have asked me about DMT, 'is it dangerous?' And the real answer is: only if you fear death by astonishment...You know, and you deliver that line and then people laugh... except the people who have done DMT don't laugh...Because they understand that death by astonishment is no remote possibility

Ik heb nooit DMT gerookt, wel Daime gedronken (waar DMT inzit). Dan duurt een breakthrough 3 uur. Ik heb met roken zoiets van: het duurt maar een kwartier, hoe erg kan dat zijn? Maar goed, zoals gezegd, niet vanuit eigen ervaring :)

spacelord

Wijs gebruiker
cheiron zei:
spacelord zei:

Fysiek is het in ieder geval allemaal niet zo'n probleem. McKenna zegt op zijn uniek grappige manier:

People have asked me about DMT, 'is it dangerous?' And the real answer is: only if you fear death by astonishment...You know, and you deliver that line and then people laugh... except the people who have done DMT don't laugh...Because they understand that death by astonishment is no remote possibility

Ik heb nooit DMT gerookt, wel Daime gedronken (waar DMT inzit). Dan duurt een breakthrough 3 uur. Ik heb met roken zoiets van: het duurt maar een kwartier, hoe erg kan dat zijn? Maar goed, zoals gezegd, niet vanuit eigen ervaring :)

Zover mijn kennis reikt, is het roken en het drinken heeel erg anders. Je spreekt niet echt over een breakthrough bij drinken denk ik, bij ayahuasca is het een heel erg zware trip maar bij pure DMT roken schrik je telkens weer van die enorm snelle opkomst. Mijn maat die wel doorbrak beschrijft het als: lanceren, het breken van glas, oplossen in een nieuwe ruimte met vreemde vormen en andere wezens, verlies van het ego en bovenal: met geen enkel ander ding te vergelijken :grin:

Tripper

Wijs gebruiker
Je bent pas een kerel als je een 2e keer een breakthrough aan durft.

De eerste keer weet je nog niks, dan ga je ervoor, maar dan...

En tja 20-40 is weinig.

cheiron

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
Je spreekt niet echt over een breakthrough bij drinken denk ik
Ik heb wel degelijk ervaringen die zich laten omschrijven als breakthrough.

lanceren, het breken van glas, oplossen in een nieuwe ruimte met vreemde vormen en andere wezens, verlies van het ego en bovenal: met geen enkel ander ding te vergelijken

Ik ga ook wel degelijk een andere wereld in. Die overgang is vrij heftig, alsof je los wordt geweekt uit je lijf en een soort van drempel overgaat. Er is een duidelijk verschil tussen 'hier' en 'daar'. Ook met Daime kun je het gevoel hebben: ik ben er nog niet doorheen. En dan komt de drempel, als je daar doorheen kunt dan ben je 'daar' waar het bevolkt is en waar nieuwe / andere natuurwetten gelden.

bij pure DMT roken schrik je telkens weer van die enorm snelle opkomst.
Ik vermoed dat de snelheid het grote verschil is. Doordat het in 3 kwartier opbouwt, kan ik me innerlijk voorbereiden op de breakthrough. Je voelt: ooh, het komt, het komt, bijna, ja, steeds dichterbij... Dan voel ik de angst, de worsteling om vast te houden aan de mij bekende realiteit, en dan, erdoorheen. Dit proces in 2 minuten doormaken is natuurlijk veel intenser en heftiger. Wat ik veel mensen hoor zeggen, het is zo intens dat je nauwelijks de tijd hebt om te beseffen wat er gebeurt. Tegelijkertijd lijkt juist dat aspect voor veel mensen de reden om makkelijker DMT te roken dan Daime te drinken: ik ken bijna niemand die zo gek is om thuis, recreatief, Daime te drinken. DMT roken gebeurt natuurlijk vrij veel thuis en ook wel recreatief, hoewel recreatief met psychedelica natuurlijk altijd relatief is...

spacelord

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Je bent pas een kerel als je een 2e keer een breakthrough aan durft.

De eerste keer weet je nog niks, dan ga je ervoor, maar dan...

En tja 20-40 is weinig.

Dankje voor de steun, nu durf ik het al helemaal niet meer :(

W.F.L.

Badass junkie
Haha ik durfde ook nooit te K-holen.. We'll cross that bridge when we get to it :grin: Alleen wil breakthrough niet lukken :P Binnenkort maar eens een vaporizer halen zodat ik het niet met een puurpijp/glas moet roken :rolleyes:

Bovenaan