Drugs + Agressie

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik hoor vaak verhalen om mij heen van niet gebruikers dat drugs
vaak zou zorgen voor agressie op bijv feestjes enzo....
Ik zelf ben het er niet mee eens,maar ik weet wel dat er drugs zijn
die je overmoedig maken zoals coke,maar agressief of vervelend?

Van welke drugs word je nou echt opgefokt vraag ik me af

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
alcohol :)

hangt ervan af denk ik, iedereen reageert anders op drugs
als sommige mensen agressief worden van alcohol, kan ik me goed voorstellen dat sommigen agressief worden van speed/coke of dergelijke pepmiddelen...

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Agressie komt nooit van de drugs, maar uit de persoonlijk van de dude die het gebruikt. Drugs versterken je persoonlijkheid, dus dat kan ook agressie zijn.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Ik kan je vertellen en dan ben ik eerlijk... dat ik besst aggresief kan zijn... maar dat voornamelijk met woorden.. Mindere eigenschap en niet altijd even makkelijk om dat onder controle te houden.

Met drugs op en dan bedoel ik wiet / alcohol / paddo's.. dan heb ik echt GEEN behoefte aan agressie.

Heb een keer zinloos geweld meegemaakt met een dronken dude, ik gooide voor de grap een bier doppie op 'm, hij sliep! staat ineens op rent naar me toe en voor ik het wist ( ik was faaaar away :wink: ) voelde ik iets hards op me achter hoofd... en de volgende dag doet ie alsof er niks gebeurt is... fuck al die mensen die gaan slaan wanneer jezelf onder invloed bent... en dan een excuus gaan gebruiken dat ze dronken waren!

A

Anonymous

Gast
Waterpijp zei:
Ik kan je vertellen en dan ben ik eerlijk... dat ik besst aggresief kan zijn... maar dat voornamelijk met woorden.. Mindere eigenschap en niet altijd even makkelijk om dat onder controle te houden.

Met drugs op en dan bedoel ik wiet / alcohol / paddo's.. dan heb ik echt GEEN behoefte aan agressie.

Heb een keer zinloos geweld meegemaakt met een dronken dude, ik gooide voor de grap een bier doppie op 'm, hij sliep! staat ineens op rent naar me toe en voor ik het wist ( ik was faaaar away :wink: ) voelde ik iets hards op me achter hoofd... alcohol was het....

Vanaf hier volg ik het niet meer.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Baukereg zei:
Agressie komt nooit van de drugs, maar uit de persoonlijk van de dude die het gebruikt. Drugs versterken je persoonlijkheid, dus dat kan ook agressie zijn.
Ok laat ik de vraag dan anders stellen....
Van welke drugs kunnen je negatieve eigenschappen sneller naar boven laten komen?
Ik weet bijv van X doe ik geen vlieg kwaad

Waterpijp

Bewuste gebruiker
alcohol alcohol alcohol

en dan gaan ze ook nog zeggen dat ( als ze gevochten hebben ) dat ze niet wisten wat ze deden omdat ze dronken waren... is dat een excuus ? :confused:

en als ik naar mezelf kijk... welke negatieve eigenschappen? geen aggresief gedrag in ieder geval... als ik drugs gebruik, dan gebruik ik dat om te chille! niet om te vechten :confused:

A

Anonymous

Gast
Alcohol inderdaad, en sos wil je nog wel eens overmoedig maken, maar niet per se gewelddadig.

Lana

Wijs gebruiker
Is echt persoonsgebonden volgens mij.
Bij het gebruik van drugs komen alleen dingen vanuit jezelf naar boven geborreld. Iets wat er niet in zit komt er ook niet uit.

Het versterkt wel, toch zeker de middelen waardoor je scherper wordt en grenzen vervagen. Pep / alcolhol / coke.

Lijkt me stug dat men agressief wordt van een jointje. Dat weer niet.
Ik denk dat je wat dat betreft beter een café vol blowers kan hebben dan eentje vol zuipers. :smoke: :grin:

cunt

Wijs gebruiker
in mijn omgeving maak ik het vooral mee bij pep en alcohol ..
bij coke absoluut niet agressief .. nog nooit bij iemand opgemerkt ook.. maar is zoals eerder gezegd nogal persoons gebonden.

HDA

Bewuste gebruiker
Ik volg wat Lana zegt... de grenzen vervagen, en waar jij normaal gezien een sociale meegaand persoon bent, kun je onder invloed van drugs (en ook alcohol) behoorlijk over de rooie gaan. Meer bepaald, een ergere reactie hebben dan dat je van jezelf (nuchter) zou verwachten...

Persoonlijk : ik heb nog nooit gevochten in mijn leven, niet nuchter, niet dronken, niet stoned of high. Ik heb wel al van die gedachten gehad toen ik dronken achter het stuur zat van : "Wat zou er gebeuren mocht ik nu mijn stuur in een ruk naar links draaien ?" :flushed:
Conclusie : ik drink geen alcohol meer als ik met de wagen ben ! :grin:

En coke en XTC gebruik ik al niet meer, zodus...

JewCookie

Wijs gebruiker
Mac... zei:
alcohol (kan) en al helemaal icm pep of sos

nja ik ben dan niet aggressief aangelegd, maar met alleen alcohol, alleen pep, of die combie word ik nog steeds niet snel agressief.. eigenlijk vrijwel nooit.. mja zal aan mij liggen.. :sunglasses:

A

Anonymous

Gast
Ik denk dat alcohol niet per se aggresief maakt, maar omdat je inschattingsvermogen verdwenen is, denk je dat je iedereen aan kan.

spacekonijn

Badass junkie
word nooit agressief van drugs ... maar af en toe beetje battle'n voor de gein wel onder de alcohol dan kan ik er wel flink in opgaan maar das niet echt agressie

BacingsPen

Badass junkie
Uit ervaring weet ik dat je agressief kan worden van: Alcohol, Ephedra, cafeine en weed...

En buiten alcohol is het wel een vereiste dat je al in een agressieve stemming bent voor je gaat gebruiken, of dat je erg onrechtvaardig behandeld wordt wanneer je onder invloed bent...

Maar in principe denk ik niet dat het specifiek aan het middel ligt... Als je agressief wordt onder invloed van een bep. drugs. (bij alcohol weer ik het zo net nog niet...) dan kan het heel goed zijn dat dit is omdat er door die drugs bep. gevoelens naar boven komen die normaal gesproken (onbewust) onderdrukt...

Dat ik agressief werd van Ephedra of wiet heb eigenlijk al heel lang niet meer gehad... De eerste keren dat ik ephedra gebruikte moest ik me aan het einde van de dag wel beheersen, maar nu heb ik eigenlijk altijd dat ik er juist super rustig door wordt?! :confused:

Naja, anyway, ik denk dat het vooral heel erg persoonsafhankelijk is of je agressief wordt van bep. drugs of niet. Het is namelijk bijv. niet zo dat mensen nadat ze beginnen met drugs ineens meer crimineel actief zijn ofzo... (Ja, of er is sprake van verslaving, maar zelfs dan valt dat relatief nog mee!)

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Heb wel eens geweten van een iemand die zwaar ADHD heeft..:
hij had iets geslikt en hij kwam totalyyhh crazyh
hij begon met alles te smijten, te roepen en te slaan naar onschuldige schepsels. begon te springen te stampen en te dansen en wat er uit em kwam was alleen maar wartaal.
maja, hij vond het ook extreeem opwindend, dat hij iets ongewoons, illegaals, ... deed.

was er zelf niet bij, heb dit ook maar gehoord van een getuige :grin:

Dags

Bewuste gebruiker
Ben 1 keertje een beetje aggresief geworden van alcohol, amar van drugs nooit, kan me ook echt geen vechtpartij in een coffeeshop voorstelle ofzo :stoned:

JewCookie

Wijs gebruiker
Dags zei:
Ben 1 keertje een beetje aggresief geworden van alcohol, amar van drugs nooit, kan me ook echt geen vechtpartij in een coffeeshop voorstelle ofzo :stoned:

hmm daar worden de drugs waar sommige mensen nou eenmaal agressief van worden ook niet verkocht..

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
heb nooit last met agressie maar ik ken mensen (vooral met alcohol dan)
doet me denken aan een tijdje geleden :grin:
hele goeie vriendin van mij, was stomdronken & stoned.
we zeggen iets en ze verstaat het niet, zei vraagt: wablieft?
wij zeggen: laat maar.
zei zegt: ik zei WABLIEF???
en wij: woooow, ni agressief beginnen doen hé
en zei smijt daar haaf fles kapot: IK?? AGRESSIEF? KBENIK WEL NI AGRESSIEF !!! wa scheelter me jou opeens!! ...
wij ons doodlachen.
en zei is dan maar weggelopen uit boosheid.

caatje

Badass junkie
Trip Unit zei:
Ik hoor vaak verhalen om mij heen van niet gebruikers dat drugs
vaak zou zorgen voor agressie op bijv feestjes enzo....
Ik zelf ben het er niet mee eens,maar ik weet wel dat er drugs zijn
die je overmoedig maken zoals coke,maar agressief of vervelend?

Van welke drugs word je nou echt opgefokt vraag ik me af

ik denk dat dat opgefokte vooral aan de persoon zelf ligt. Dat er niet een bepaalde drug voor verantwoordelijk is. Of mss ook wel aan de omgeving waar je je in bevind en met de mensen waar je mee omgaat. Als ik met heethoofden ben onder invloed van alcohol of drugs zal ik me sneller aan passen aan hun dan aan de vreemde die rustig zijn. Maar andersom ook. Dus eigenlijk drukke mensen , maakt drukke mensen en rustige mensen, maakt rustige mensen zoiets. Denk ik

Jeller

Badass junkie
kvind dat de alcoholagressie nog goed meevalt.. ik ken weinig mensen die er echt agressief van worden.. Ikzelf ben er nog maar 1 kee recht agressief van geworden en dat was omdat zo wat domme gasten waar ik nog problemen eb mee ghad vroeger ne maat van mij ambeteerden en sloegen..
das eerder persoongebonden en een beetje aan de drugs, gelijk da sommigen vna xtc ook agressief worden.. maar kdenk meest van coke+alcohol eigenlijk

trouwnes van weed kan ik ook wel agressief worden hoor, als mij iets irriteert ofzo.. maar uiteindelijk zijn het externe factoren die je agressief maken nooit de drugs zelf

Obyt

Experimenterende gebruiker
Ik heb soms wel eens zin om te vechten of gewoon een voos persoon is een ferme slag in het gezicht te geven, maar dat heb ik ook als ik nuchter ben, gewoon even al je frustatie en ongenoegen in 1 of 2 slagen bundelen kan gewoon enorm opluchtend zijn en geeft je echt een adrenaline stoot en een gevoel van euforie vind ik. Maar ja, moet je natuurlijk niet tegen de verkeerde mensen uitpakken en best nog gewoon op een boksbal.

flash kieke

Wijs gebruiker
Tijdens de effecten van alcohol,xtc,pep,..wordt ik niet agressief, ik wordt meestal agressief als ik in een afkick zit(bij pep niet).
En de dag na dat ik xtc,pep of coke heb gebruikt ben ik meestal ook agressief.

Nog iets:Is niet bij iedereen zo,meestal bij beginnende drug-gebruikers-->
Als iemand voor zijn eerste keer een pilletje of zo gaat gebruiken,en hij vraagt aan jou hoe je je dan gaat voelen als hij het gebruikt, en als jij dan zegt dat je er super agressief van wordt.
Dan gaat hij ook heel agressief beginnen te doen.(de meeste mensen toch denk ik)

Heb het al een paar keer bij vrienden gedaan voor te testen, en grappig genoeg werden ze ook agressief van hun eerste pilletje of dergelijke.

BacingsPen

Badass junkie
Ik heb nog geen paddo's gehoord? Na het eten van 4 verschillende soorten werd ik toch behoorlijk opgewonden... Ik werd boos, woedend, over wat er gebeurde op de wereld, en niemand die geloofde dat er iets aan te doen was...

Die avond was ik gigantisch anti-materialistisch... Ik heb mijn brommer omgeschopt, ps2 bijna stuk gegooid, en de tv was ook flink de klos :grin:

De muur onder de chocolade, het was een gekkenhuis...

Gelukkig was ik in het bezit van Cannabis, en na het roken van een paar joints kwam ik heerlijk tot rust...

Het 'vreemde' van alles vond ik dat ik gigantisch veel bewegingen heb gemaakt onder het 'slopen', en de bewegingen leken veel soepeler te gaan dan normaal, terwijl mijn zicht toch behoorlijk vervormd zou moeten zijn, dat zou moeten zorgen voor -disorientatie?-

Mr.jiho

Wijs gebruiker
^zulke dingen zou ik niet willen meemaken hoor, ik denk dat je op die manier niet goed bezig bent, jezelf zo ver drijven dat je dingen begint kapot te maken :openmouth: :rolleyes:

BacingsPen

Badass junkie
Mr.jiho zei:
^zulke dingen zou ik niet willen meemaken hoor, ik denk dat je op die manier niet goed bezig bent, jezelf zo ver drijven dat je dingen begint kapot te maken :openmouth: :rolleyes:

Het was ook niet de bedoeling, maar het gevoel dat ik toen had, dat er nog iets veel ergers bestaat dan pijn&dood... En het idee dat we zo gehecht zijn aan materiaal, en dat we ons zelfs zorgen kunnen maken over het kapot gaan van luxe producten, dat maakte me echt helemaal gek! Zoveel pijn voelde ik, zoveel verdriet...
En dat terwijl we die zorgen over onze auto, televisie en dvd speler zouden kunnen inruilen voor eten, drinken en medicijnen voor de mensen/dieren die onrecht wordt aangedaan op deze wereld...

Het was voor mij op dat moment onmogelijk om vrolijk verder te trippen en te genieten van al die ''luxe'' om me heen... Want ookal space je hem nog zo hard, beseffen dat luxe je geluk niet maakt, besef je met de volle 100%

Tsja, en dan nog het meest frustrerende van alles... Eenmaal uit de trip, en zonder wiet(was op...), kom je erachter dat zelfs in een welvarend land als Nederland niets op rolletjes loopt...
Problemen moeten er blijkbaar zijn, zonder problemen is het leven onmogelijk... Mensen moeten met elkaar botsen, mensen moeten tegen zichzelf opbotsen (goede en slechte kant) zonder kwaad zou er ook geen goed zijn...

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik begrijp je volledig, op paddestoelen heb ik ook al zulke gedachten gehad, en die zijn juist goed, dat is 1 van de redenen waarom ik paddestoelen gebruik, maar je moet die gedachten kunnen/leren/proberen controleren, overgaan tot daden op paddestoelen is not good, kan zijn dat je er dan later spijt van krijgt (bijvoorbeeld je tv die kapot is gemaakt)
:)

Gozur

Newbie
heb soms de neiging aggressief te worden na een paar biertjes
maar hangt veel af van de omgeving situatie enzovoorts
tot nu toe heb ik me wel altijd kunnen beheersen vooral omdat ik niet al te groot ben en waarss zo de grond ingestompt word :P

boels

Belezen gebruiker
op de benzo's hebbe de flikke me al 3 x moete kome hale

van bier worek opgefokt, mor van sterke dranke worek superhappy

na drie dagen wakker te zijn op de pep en c en dan afkick beginne te krijge, worek ok wel :angry: :smilingimp:

en 1ne keer (op menne verjaardag touwens) voorgehad da kik een reeks x binne had en in 1 of ander cafe beland waar nen hoop vrij knappe jonge vrouwkes shotjes tequila verkochte voor een of ander doel, en ikke natuurlijk tusse die vrouwkes shotjes ont binne kappe,twas toch menne verjaardag,had iets van een anderhalve fles op en toen haddek de neiging om heel da cafe af te breken,me veel moeite en al hebbe een paar mate me toch buitegekregen, nog een pilleke binne geslage en alles was wer in orde

:beer:

Bovenaan