• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

    Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer AL-LAD

vlieg

Newbie
Eerste keer AL-LAD

Met wie? T, een vriend van mij
Waar? In mijn studio + even gaan wandelen
Wat? We namen elk een zegel AL-LAD, ik weet de precieze dosis niet. We kregen twee zegeltjes waarvan de ene slechts de helft van de grootte van de andere was, ik nam de grootste.

Context: Ik heb redelijk wat ervaring met drugs, ik had tot dan toe weed, xtc (en mdma), ketamine, 2C-B, speed, cocaïne en truffels gedaan. Deze trip was niet gepland. Na een lange schooldag (tot 20u) sms'te ik T wat hij nog van plan was vanavond. Hij zat te chillen bij een vriend van ons die wel eens wat liggen heeft. Ik besliste daar ook te gaan chillen en plots begonnen we te praten over trippen. T en ik kregen een AL-LAD trip aangeboden en uit nieuwsgierigheid beslisten we er gewoon voor te gaan.

21:00 T en ik legden de zegel onder onze tong, wachtten even tot hij opgelost was, beslisten nog snel een jointje te roken en we zouden dan te voet naar mijn studio vertrekken. De wandeling duurt ongeveer een half uur dus we dachten dat we wel safe zouden moeten zijn. Mooi niet dus.

21u30 We waren nog steeds aan het wandelen naar mijn studio, omdat T onderweg tot 4 maal toe vrienden tegenkwam die zin hadden om een praatje te slaan. Ik werd redelijk paranoia omdat ik al snel de eerste effecten begon te voelen. De gebouwen rondom mij leken zich rond de straat te buigen en alle kleuren werden erg intens. Ik werd erg onrustig en wou zo snel mogelijk op mijn studio zijn, ik kon zo echt niet in het openbaar zijn.

21u45 Aangekomen op mijn studio. Ik trok onmiddellijk iets comfortabels aan, zette een muziekje op en T en ik beslisten gewoon wat op onze bedden te chillen. Ik was erg overweldigd door de visuals en de beangstigende ervaring daarvoor in het openbaar. Ik heb helaas geen herinneringen aan wat gebeurde achter dat ik in mijn bed ging gaan liggen. Volgens T waren we stil voor wat een redelijk lange tijd leek. Ik was waarschijnlijk out.

22u30 (?) De muziek die we aan het luisteren waren was dub, we hadden wat Panda Dub opgezet en lieten YouTube de rest doen. Toen het liedje "Who Am I" van Panda Dub op kwam, schrokken T en ik erg hard. Het hele liedje duurt 7 minuten, en na 6 minuten komt er plots een hysterische vrouwenstem in voor. T en ik wisten niet wat ons overkwam, we keken tegelijkertijd naar elkaar omdat we dachten dat die stem in onze hoofden afspeelde. We beslisten samen om direct wat gelukkige muziek op te zetten (Bob Marley) en dat veranderde onze mood direct. We voelden ons gelukkiger, maar toen werden de visuals heel erg overweldigend. Toen ik naar T keek zag ik alle kleuren op en rondom hem en zijn gezicht bewoog alsof ik hem onder water zag. Soms viel zijn ene oog naar de onderkant van zijn gezicht.

23u T en ik bleven wat chillen en praten over onze gedachten. We hadden beide diepe gedachten en we voelden een sterke connectie met elkaar en de wereld. We zagen de mensen niet meer als aparte individuen, maar als één grote parasiet die de aarde bevolkt. Soms was dit een erg grappig gedacht. We dachten na over studies, werk, en andere maatschappelijk normale dingen, en vonden dit allemaal
hilarisch. Wat is het nut van dit alles? Niets doet er eigenlijk toe als je kijkt op de schaal van het universum.

+- 00u30 We beslisten dat we misschien wel klaar waren voor een wandeling in de stad. Ik had het gevoel dat de visuals erg waren verminderd en dat het dus wel oké zou zijn. Het beeld van ons moet echt hilarisch geweest zijn, twee vreemde types die wat verwonderd door de stad liepen. We genoten van alles rondom ons en liepen wat random rond. Ook kwam ik op het einde van de wandeling een vriendin van T tegen die we eerder die avond hadden gezien, toen ik zo paranoia werd. Ze vroeg of ik me ondertussen al wat beter voelde en ik was erg blij dat ik haar kon geruststellen, en dat ik me oké voelde.

2u30 T kreeg wat last van zijn darmen dus we beslisten terug huiswaarts te keren. We hadden erg diepe gesprekken gehad waarbij we vlak voor we thuiskwamen een grote conclusie uit haalden. We zagen dit als de perfecte afsluit van onze avond en beslisten nog een joint te roken en te slapen. Achteraf bekeken was dit erg dom.
De joint was op en we maakten ons klaar om te slapen. Maar toen begon het zware trippen pas echt. De visuals kwamen terug, nog erger dan tevoren, en ik werd echt angstig. Ik zag mezelf zitten als een miserabel hoopje in mijn bed en dacht dat ik nooit nog normaal ging zijn. T had helemaal geen comeback, behalve dat zijn gedachten nog erg diep en spiritueel waren. Hij zag echter wel hoe erg alles voor mij werd. Ik zag de energie door alles stromen, T zijn gezicht begon nog vager te worden als tevoren, en ik zag constant een vrouw met een kattengezicht voor mij. De visuals met open ogen waren erg overweldigend en ik wou dat het allemaal stopte. Ik had ferm genoeg van het trippen en voelde me echt miserabel. Toen ik mijn ogen sloot zag ik mezelf in mijn bed zitten met mijn hoofd in mijn armen, die op mijn knieën leunden. Ik zag dit beeld duizenden keren na elkaar, eindigend in een diepe put. Als je je wil voorstellen hoe dit eruit zag kan je eens twee spiegels tegenover elkaar zetten en kijken naar de eindeloze weerspiegeling. Ook zag ik allerlei vormen in allerlei kleuren, en de meest random beelden die allemaal naar het middelpunt (de diepe put) vloeiden. De put absorbeerde alles als het ware. Ik zag mensen, maar ook Facebook-advertenties en Tinder-pagina's (echt vreemd, geen idee waar dit van komt) En tijdens dit alles zag ik nog steeds de kattendame voor mij.

Uiteindelijk duurde dit alles nog tot 6-7u 's ochtends. Ik heb erg diep gezeten tijdens mijn trip, maar heb er toch geen spijt van. Ik heb erg diepe gedachten gehad waaruit ik veel heb geleerd. Een ervan is: Niet te hard judgen op dat mensen judgen, want dan doe je precies hetzelfde.

Sorry als dit report wat vaag lijkt, dit is namelijk mijn eerste trip report. Ik vond dat ik er een over moest schrijven omdat dit voor mij de meest intense ervaring was die ik ooit heb gehad. Als je nog vragen hebt over de trip mag je die zeker stellen. Ik denk niet dat ik ooit nog (een vorm van) LSD ga doen, het was me iets te heftig en één keer was genoeg. Maar als je toevallig nog tips hebt over hoe ik het allemaal aangenamer kan maken, zodat ik me er toch nog eens aan zou kunnen wagen, ga je gang!

Much love,
Vlieg
 

stoel

Newbie
dag vlieg

Ik vind dit een heel mooi rapport, bedankt voor het delen van je ervaring!
<3

groeten
stoel
 

MeejheM

Badass junkie
Ik heb werkelijk geen idee in hoeverre Al-Lad te vergelijken is met LSD. Ik zou zeker niet LSD uitbannen uit mijn leven omdat iets soortgelijks niet goed bevallen is. LSD is echt magisch, en iedereen zou het volgens mij een keer geprobeerd moeten hebben.

Ideaal zou je al wat ervaring met psychedelica hebben zoals 2cb maar ook mescaline. Wanneer je ongeveer weet wat er allemaal te verwachten is valt een trip minder zwaar volgens mij, en kun je er meer van genieten. LSD is vaak minder emotioneel dan andere psychedelica.

Ik weet niet hoe heftig je ervaring was, en ik heb zelf geen ervaring met Al-Lad. Ik zou psychedelica zeker niet helemaal afschrijven na 1 ervaring. zeker LSD niet, dat is best handelbaar vergeleken met giftige planten.
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Maar als je toevallig nog tips hebt over hoe ik het allemaal aangenamer kan maken, zodat ik me er toch nog eens aan zou kunnen wagen, ga je gang!
Slechte voorbereiding geeft een slechte trip.
Je weet niet hoe sterk de blotters zijn, je neemt het impulsief na een lange vermoeiende dag, je neemt het 's avonds maar je hoopt die nacht nog te slapen, als je 10seconden had genomen om AL-LAD te googlen had je geweten dat het je minimaal 12uur wakker gaat houden. Als je beter weet wat je te wachten staat worden de effecten al snel een stuk dragelijker, nu neem je drugs aan van een random en gooit het zonder vragen naar binnen. Rustig vast plekje voor je eerste 'fatsoenlijke' trip is ook wel prettig.

Het nemen van 2 duidelijk verschillende blotters geeft meestal ook erg ongelijke ervaringen wat meestal niet zo gezellig is. AL-LAD is ook zeer activerend, als je meerdere uren niets te doen hebt ('s nachts) wordt het al snel minder leuk, ik zelf was 15klm gaan wandelen op een zonnige dag.

Psychedelica zijn geen automatische feel good drugs, je moet er zelf ook de juiste situatie voor creëren maar indien met beleid toegepast kunnen deze zeker even leuk als niet leuker zijn dan de meeste andere drugs.

Volgende keer lekker uitslapen en overdag uitproberen, een beetje informatie opzoeken van tevoren scheelt een hoop, een leuke locatie er voor met wat bezigheid is ook een grote plus. Juiste dosering is sowieso altijd belangrijk maar met psychedelica nog veel belangrijker, voor mensen met weinig ervaring kan het anders al snel overweldigend worden wat vrijwel altijd gepaard gaat met paniek en angst.

Zelf kreeg ik destijds bij mijn eerste kennismaking met MXE (Ketamine gelijkend middel) een overdosis voor geschoteld door een vriend wat vervolgens er toe leidde dat ik het middel vervloekte en met een stok nog niet aan raakte. Ondertussen is het 1 van mijn favoriete middelen omdat ik gewoon weet dat ik het de eerste keer verkeerde heb toegepast.

Mijn eerste ervaring met AL-LAD (225µg) was vrij magisch, volgens mij moet het ook wel anders kunnen. Ik hoop voor je dat een eventuele volgende ervaring een meer positieve voor je mag wezen, begin eerst met een lagere dosering zou ik zeggen en kijk hoe dat uit pakt, je kunt altijd nog bij doseren.
 

vlieg

Newbie
Bedankt voor je reactie,

Je hebt gelijk, ik had me beter moeten voorbereiden en niet ad random gewoon binnenspelen. De reden waarom ik dit toch deed is omdat de persoon van wie ik had me had verteld dat het vergelijkbaar is met LSD, maar slechts +- 6 uren werkt. Ik dacht dat dit een goeie voorbereiding zou zijn op later LSD proberen, maar had me hier dus aan mispakt. Volgende keer zal ik dus zeker meer bronnen checken dan gewoon wat die dude me erover vertelde!

Nu heb ik wel nog een vraag. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog in staat was om ook maar iéts te doen tijdens mijn trip, behalve denken en het 'over me heen laten gaan'. De wandeling die we maakten was wel fijn, maar op dat moment waren we ook niet zo heel hard meer aan het trippen. Waar hou je je dan vooral mee bezig?
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jammer dat het geen fijne ervaring was, maar zoals Jmths ook al zei klinkt het wel als een typisch geval van een slechte voorbereiding en ook niet de beste set en setting.

Mocht je weer een keer gaan trippen, zorg dan dat je uitgerust bent en er op tijd aan begint. Kijk dus ook even hoe lang het duurt, want LSD analogen pas later in de avond nemen is gegarandeerd die nacht niet slapen. Zorg er ook gewoon voor dat je het inneemt op de plek waar je wilt trippen, nu moesten jullie nog een stuk lopen en wordt je in het openbaar (onvertrouwde omgeving) overvallen door de snelle inslag. Zorg verder dat je alles wat je mogelijk nodig gaat hebben tijdens de trip, denk aan eten, drinken, muziek, etc. alvast zoveel mogelijk klaar legt. Nog eten bereiden terwijl je aan het trippen bent is niet heel handig bijvoorbeeld.

Qua bezigheden, persoonlijk geloof ik er niet zo in dat je echt iets te doen moet hebben of van te voren moet plannen voor het trippen. Gewoon lekker binnen beginnen met alles voor de hand en dan gewoon zien waar je op dat moment zin of behoefte naar hebt. TV kijken of gamen deed ik vroeger met trippen nog wel eens, kan leuk zijn om je te vermaken. Zet dit zoveel mogelijk klaar, en zoek wel feel good films of series uit. Zet elektronica ook zoveel mogelijk klaar, want je computer of console kan in enen heel ingewikkeld worden. Tegenwoordig vind ik tv kijken of gamen eigenlijk zonde van mijn trip, maargoed het is wel een manier om je vermaken als je daar behoefte aan hebt. Wil je naar buiten ga je lekker een rondje lopen bijvoorbeeld, wel alleen als je denkt dat het verantwoord is natuurlijk. En neem in dat geval een rugtas met wat eten en drinken mee voor het geval het allemaal wat langer duurt. Neem dan ook een mobiel mee zodat je navigatie kunt aanzetten als je verdwaald bent. Is mij al meerdere keren gebeurd en dan is het fijn als je google maps kunt aanzetten. Overigens nog best een uitdaging om tijdens het trippen thuis te komen ermee aangezien het in enen niet meer heel intuitief is, maar uiteindelijk heeft het me wel elke keer weer thuis gebracht.
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De reden waarom ik dit toch deed is omdat de persoon van wie ik had me had verteld dat het vergelijkbaar is met LSD, maar slechts +- 6 uren werkt.
Ik kreeg eveneens AL-LAD aangesmeerd als LSD door een vriend nota bene die ik al zo'n 2jaar vrij regelmatig zie, ik weet ook met zekerheid dat hij wist dat het AL-LAD was. Er stond miniscuaal op de achterkant van het papier van 1 van de blotters "AL-LAD'.
Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd waarom mensen drugs geven/verkopen en hierbij vervolgens verkeerde informatie vermelden.
Nu heb ik wel nog een vraag. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog in staat was om ook maar iéts te doen tijdens mijn trip, behalve denken en het 'over me heen laten gaan'.
Je moet gewoon geen hoge doseringen psychedelica naar binnen gooien wanneer je beperkte ervaring hiermee hebt. Probeer de volgende keer eerst eens 150µg of zelfs 100µg, mocht dat bevallen kun je zelf nog eventueel bij doseren.
Lysergamides pieken vrij hard op het begin na inname, mocht het overweldigend wezen moet je in je achterhoofd houden dat het tijdelijk is en het over niet al te lange tijd weer voorbij gaat al voelt het op dat moment niet altijd zo.

Waar hou je je dan vooral mee bezig?
Zelf kan ik (tijdens 'hard' trippen in ieder geval) beeldenschermen moeilijk uit staan omdat alles heen en weer lijkt te springen op het scherm (dissociatieven zijn een ander verhaal maar dat terzijde). Maar ik heb zeker verhalen van anderen voorbij horen komen die het geweldig vinden om te gamen onder invloed (van lysergamides).
Meestal zodra de trip op komt blijf ik simpelweg in huis en wacht ik totdat de piek een beetje voorbij is, tijdens het pieken zul je toch niet in staat zijn om veel te ondernemen en zijn de visuals alleen al op zich meestal meer dan genoeg vermaak.
Zodra ik het gevoel heb dat de piek een beetje voorbij is en de effecten zich gestabiliseerd hebben ga ik meestal naar buiten, ik vind het altijd wel fijn om vrienden op te zoeken maar vaak ga ik ook simpelweg een stukje wandelen langs de schelde of een stukje natuur, een beetje afhankelijk van hoe rustig ik het wil hebben.
Toen ik laatst 225µg AL-LAD nam heb ik me rond de piek hillarisch genoeg voornamelijk bezig gehouden met tuinieren in mijn tuintje en dat was echt geweldig, haha.
Ik denk dat je je moet afvragen wat je normaal gesproken leuk lijkt om te doen in je vrije tijd, dezelfde dingen ga je tijdens een tripje waarschijnlijk ook erg leuk vinden.

AL-LAD duurt niet heel veel korter dan LSD en wat ook wel relevant is is dat AL-LAD volgens online rapportjes een iets sterkere response curve lijkt te hebben, zo wordt deze al snel chaotischer/intenser op hogere gelijke doseringen vergeleken met LSD. 150µg geeft naar mijn ervaring milde visuals en je kunt onder die dosering zelfs als beginner naar mijn weten prima functioneren, ik krijg van jou rapportje de indruk dat de dosering hoger heeft gelegen dan 150µg (al valt uiteraard onmogelijk te weten hoeveel dit geweest zal wezen). Bij hogere doseringen zullen de effecten ook aanzienlijk langer aanhouden/nasleepen. Wellicht relevante informatie.
 
Bovenaan