Het redden van een ziel

StalkinU

Newbie
Al hoewel ik het er mee eens ben dat deze titel niet echt gebruikelijk is, is dit wel waarvoor ik hier ben.

Dus een korte toelichting.

Jaren geleden heb ik een meid leren kennen, een meid waar ik veel potentieel in zag maar waarvan ik wist dat deze nog veel problemen tegemoet zou komen. Helaas was ik in die tijd teveel met mezelf bezig om haar van zichzelf en anderen te beschermen.

Sinds kort ga ik weer met haar om. Ik kreeg te horen dat ze een nieuw hoofdstuk in haar leven wou beginnen zonder drugs. Alhoewel ik zelf veel ervaring heb met gebruikers overtreft zij mij op alle fronten. En ik ben bang dat ik de kennis mis om haar te begeleiden in haar nieuwe leven.

Haar nuchterheid is nog zeer pril, en ze komt uit een verslaving van heroïne(bruin), iets waar ik zelf geen ervaring mee heb in welke vorm dan ook. Het is dan ook belangrijk voor mij om van (ex)gebruikers te horen wat dit precies met je doet. Uit gesprekken met haar begrijp ik dat dit iets zou zijn waar ze de rest van der leven onder zou moeten lijden. Persoonlijk geloof ik hier niet in. Tuurlijk is het zo dat als je leven niet mee wil werken je constant naar een gemakkelijke uitweg op zoek bent. Maar momenteel ben ik er niet van overtuigd dat heroïne ook daadwerkelijk dit levenslange effect heeft.

Daarom wil ik ook graag weten hoe ik de effecten van deze drug kan herkennen. En het gebruik ervan. Zoals de geur, eventuele randapparatuur de verschillen in gedrag tussen heroïne en methadon en de uiterlijke effecten van deze drug.

Ik ben namelijk bang dat ik zonder deze kennis niet geschikt ben om haar uit dit neerwaartse spiraal te halen. Want ik denk dat alle ex gebruikers het met me eens zijn dat een terug val in een klein hoekje schuilt.

Helaas kan ik niet toelaten dat dit in haar geval gebeurt. Ze heeft teveel in haar mars en het zou niet alleen haar leven zijn dat op spel staat. Ik wil daarom ook alvast iedereen bedanken die zich de moeite neemt dit te lezen en hierop te reageren. Uw hulp weer zeer gewaardeerd.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je haar echt wil helpen zou ik eerst wat meer gaan lezen en leren over verslaving. Ten eerste moet ik dit even zeggen je zegt ik geloof er niet in dat verslaving iets is wat haar hele leven haar blijft achtervolgen. Daar zit je helemaal naast vooral omdat ze heroine verslaafd is geweest. Het is iets wat je hele leven bij je blijft en waar je ook je hele leven last van kan hebben. Ik ben zelf ook heroine verslaafd geweest en sta nu op methadon. Waarschijnlijk kom ik hier nooit meer vanaf maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg.

Heroine is een bruin poeder en soms kan het ook wit zijn. Over het algemeen ken ik heroine als een redelijk muffige drugs. Ben zelf eerlijk gezegd niet zo goed erin om te omschrijven. Als ik het zo lees ben ik bang dat je je niet realiseert dat iemand met een verslaving helpen een redelijk uitputtende taak is. Je moet voor je grenzen stellen en ook zeggen van hier en niet verder. Iemand met verslaving zal liegen of die gebruikt of niet liegen is gewoonte voor veel verslaafden. Heb zelf nog steeds moeite om niet liegen over iets of het te verzwijgen terwijl het niet uitmaakt tegenwoordig maar het zit er nog van vroeger. Ik heb nu op het moment moeite om uit mijn woorden te komen ik wil een andere keer nog wel meer erover kwijt. Heb je concrete vragen stel ze ik zal ze proberen te beantwoorden als ik er antwoord op weet. Nu is het niet echt mijn moment dus later meer... Succes ermee en weet waar je aan begint want ik heb het idee dat je dat nu nog niet echt weet! Verslaafd is iemand nooit alleen..

StalkinU

Newbie
Ja kijk ik heb ervaring met coke speed xtc wiet. Maar dit is compleet nieuw voor mij. Ze beweerd 4 maanden clean te zijn al heb ik hier mijn twijfels over. De kerel waarvan ik dacht dat hij haar leverde bleek uiteindelijk ook te dealen in het goedje. Gelukkig wilt ze hem al niet meer over de vloer. Al is het wel een probleem dat ze de telefoon nummers van alle leveranciers uit der hoofd weet.

Waar ik op het moment vooral nieuwsgierig naar ben is het effect van methadon en heroïne op het gedrag en de verschillen daartussen.

Ook vind ik het fijn dat je haar standpunt bevestigd over het feit dat dit je hele leven bij je blijft. Dat is voor mij echt een teken dat ik meer informatie moet vergaren. Zelf kan ik me hier niet veel bij voorstellen. De drang zelf ken ik. Maar bij voorgaande genoemde drugs is dit iets waar je van kunt herstellen. En afhankelijk van je omgeven ook redelijk snel.

Het liegen ken ik ook maar al te goed. Tegenwoordig is het vooral schaamte maar ook ik wil een andere weg inslaan met mijn leven en ik ben dan ook al redelijk op weg. Het is natuurlijk ook niet iets dat iedereen hoeft te weten.

Dus wat ik graag nog van meerdere wil horen,
1De geur als je het rookt. Omdat ik vermoed dat ze in mijn bijzijn gebruikt heeft.
2Spullen die gebruikt kunnen worden om het te spuiten.
en het belangrijkste
3De invloed van heroïne op het gedrag
4De invloed van methadon op het gedrag
5 In welke opzichten dit je hele leven blijft achtervolgen

Ik wil je wel alvast bedanken voor je reactie, het betekent veel voor mij dat je bereid bent je nek uit te steken voor een wild vreemde. En hiermee heb je ook mijn respect verdiend. Ik hoop spoedig meer informatie van je te vergaren, en het beste en heel veel sterkte toegewenst.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het ruikt een beetje visachtig dat zeiden ze altijd tegen mij. Een vieze muffe visachtige geur, een bruine tand komt ook regelmatig voor bij roken. Je kent wel mensen die veel roken die een teer op hun tand krijgen van heroine kan dat ook maar dat wrijf je er in het begin vanaf. Dus bruine strepen op de mouwen van truien had ik zelf constant toen ik dope rookte. Spuiten heb ik geen verstand van ja weet wel wat je nodig hebt een lepel, een zuur meestal gebruiken mensen citroensap of zo gele flesjes concentraat. Water kan ook volgens mij maar daar weet ik dus niets vanaf. Als iemand veel heroine rookt kan deze gaan knikkebollen het lijkt net of iemand dan in slaap dommelt maar methadon kan dit ook veroorzaken. Heroine is een piek middel waar snel achter elkaar moet gebruiken snuiven roken of shotten slikken heeft weinig effect volgens mij. Als ze het niet snuift moet ze het dus klaarmaken en folie en lepels gebruiken dus het valt dan meer op. Methadon raak je aan gewend de echte roes gaat weg en in mijn geval kan ik weer functioneren. Ik gebruik nu sinds mei dit jaar geen hard drugs meer behalve mijn methadon en heb alles weer stabiel blow wel dagelijks maar het hele verslavingspatroon van ik moet hebben is doorbroken. Het gaat steeds beter mensen zien ook dat ik verander ik let veel maar dan veel meer op mijn gezondheid. Probeer constant er beter op te worden dat zijn te positieve effecten van methadon op mij geen behoefte aan heroine en ook geen zucht. Geen leugens meer om drugs of geld alles wordt besproken. Zodra ik ga gebruiken ga ik liegen stelen bedriegen.. Wordt asociaal en ben veel moeilijker in te schatten. Als ik heb gebruikt praat ik alleen maar over dat ik me laat opnemen en ga afkicken en ik geloof mezelf. Ga ik dan ga ik daar gewoon verder met mijn blowen en gedoe dus heb het zelf moeten doen. Geen methadon dan ga ik weer gebruiken 100% zeker dat weet ik zelf ook ken mezelf maar al te goed. Helaas gebruiken veel methadon clienten gewoon heroine en liegen over hun gebruik. Dit maakt dat er veel slechte en niet correcte informatie circuleert over methadon. Als je methadon in een hoge dosering gaat het op de opiaat receptoren zitten waardoor heroine niet meer werkt. Cravings kunnen helemaal weggaan en de rust in het leven kan beter als ooit tevoren terugkeren. Alleen wat ik zeg veel methadon gebruikers liegen en gebruiken gewoon bij of ze liegen er niet eens meer over.. Iedereen is verschillend hoop dat je hier meer aan hebt maar ik ga pitten.. Laterzz

Bovenaan