Het roken van (nieuwe) stofjes.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Om eerlijk te zijn weet ik niet goed of dit in “drugs” of in “research chemicals” thuishoort..

Het gaat over beide, maar in dit geval een rc.

Hoe zit het met substanties roken/dampen. Kan dit altijd zomaar? Heeft het iets met zouten/basen of zoiets te maken?

Ik wil al een tijdje een heftige psychedelica proberen (heftig als in DMT, DPT etc), maar kan nergens aan DMT komen. Daarom viel mijn oog op DPT, en soortgelijke tryptamines, maar hier is niet super veel over te vinden, maar wel dat het voor mij duidelijk is dat ik het wil roken. Ik wil namelijk niet dit heftige effect uren voelen.. maar de 20 minuten (op 100mg) leken mij meer geschikt.

Kan je dit soort stoffen altijd roken, of bijvoorbeeld alleen dit soort stoffen. Waar moet ik op letten bij het kopen?
Daarnaast heb ik gehoort dat een direkte vlam niet werkt bij DMT, dus moet je het meer “verdampen” in zo’n speciaal pijpje. Dit geld ook voor dit soort middelen (als ze uberhaupt rookbaar zijn) neem ik aan?

Heeft er hier iemand ervaring met dit stofje? Shulgin is er best positief over, op de bodyload na.
 

Bee

Belezen gebruiker
Ieder middel heeft zijn eigen smeltpunt, dat moet je dus even opzoeken. Wbt DMT moeilijk aan te komen, het zit in heel veel planten :)
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Je kan niet alles zo maar roken, sommige stoffen zijn niet actief wanneer gerookt of worden dan een stuk giftiger.

Stoffen die zowel gerookt als gesnoven en geslikt kunnen worden hebben over het algemeen een heftiger werking wanneer gerookt en je hebt er meestal ook minder voor nodig als wanneer je het slikt of snuift. Maar de werkingsduur is vaak ook een stuk korter dan wanneer je het slikt of snuift. Let wel, dit is niet altijd het geval.

Toevallig gaat dit op voor de door jou genoemde DPT.

Op Psychonautwiki staan per drug meestal de dosering en de werkinsgduur alsmede op welke wijze je het moet innemen, zo ook bij DPT.
En dan zie je dat als je DPT rookt een zware dosering 100mg is en de werkingsduur 30-90 minuten is. Als je DPT slikt is een zware dosering 350mg en werkt de stof een stuk langer, 2 tot 4 uur.

https://psychonautwiki.org/wiki/DPT

Voor alle stoffen geldt, eerst onderzoek er naar doen voor je het koopt/gebruikt.

DMT zit inderdaad in heel veel planten bijvoorbeeld in Banisteros Caapi, ingredient van Ayahuasca en verkrijgbaar in elke smartshop. De DMT kan je daar uit extraheren, maar ik kan niet zeggen hoe, want dan riskeer ik een ban.
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
Je kan niet alles zo maar roken, sommige stoffen zijn niet actief wanneer gerookt of worden dan een stuk giftiger.

Stoffen die zowel gerookt als gesnoven en geslikt kunnen worden hebben over het algemeen een heftiger werking wanneer gerookt en je hebt er meestal ook minder voor nodig als wanneer je het slikt of snuift. Maar de werkingsduur is vaak ook een stuk korter dan wanneer je het slikt of snuift. Let wel, dit is niet altijd het geval.

Toevallig gaat dit op voor de door jou genoemde DPT.

Op Psychonautwiki staan per drug meestal de dosering en de werkinsgduur alsmede op welke wijze je het moet innemen, zo ook bij DPT.
En dan zie je dat als je DPT rookt een zware dosering 100mg is en de werkingsduur 30-90 minuten is. Als je DPT slikt is een zware dosering 350mg en werkt de stof een stuk langer, 2 tot 4 uur.

https://psychonautwiki.org/wiki/DPT

Voor alle stoffen geldt, eerst onderzoek er naar doen voor je het koopt/gebruikt.

DMT zit inderdaad in heel veel planten bijvoorbeeld in Banisteros Caapi, ingredient van Ayahuasca en verkrijgbaar in elke smartshop. De DMT kan je daar uit extraheren, maar ik kan niet zeggen hoe, want dan riskeer ik een ban.
Heel erg bedankt voor de reactie. Ik wist al dat je DPT kon roken, zo was dat al aangegeven in Pikhal. Maar ik wist niet of elke vorm die je besteld al gelijk rookbaar is. (Denk dat ik in war ben gebracht door coke/crack). 100mg is niet de dosis waar ik mee begin, maar dat stond in Pikhal met de duur 20 min. Psychonaut is mijn grote vriend, daar kan ik elke dag echt uren op zitten.

Binnenkort waarschijnlijk report.

Dat DMT te bestellen is wist ik ook, maar het extraheren vind ik voor nu teveel gedoe, en daarnaast ook best duur en tijdrovend.

Groetjes.
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Vrije basisvorm verdampt meestal wat beter dan HCL, HCL kun je verwijderen door het te mengen met bakpoeder en zeer licht te verhitten. Maar het hangt ook zeer sterk af van het middel zelf hoe goed deze verdampt.

DMT en DPT verdampt al vanaf 45 graden wat vrij laag is, valt trouwens wel mee hoe duur en tijdrovend maar mag hier niet besproken worden natuurlijk.
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
Vrije basisvorm verdampt meestal wat beter dan HCL, HCL kun je verwijderen door het te mengen met bakpoeder en zeer licht te verhitten. Maar het hangt ook zeer sterk af van het middel zelf hoe goed deze verdampt.

DMT en DPT verdampt al vanaf 45 graden wat vrij laag is, valt trouwens wel mee hoe duur en tijdrovend maar mag hier niet besproken worden natuurlijk.
Op de site, die ik niet mag noemen, staat HCI, en niet HCL.. is dat iets anders? Is deze niet verdampbaar? Moet ik deze eerst met bakpoeder verwarmen of is het ready to go? Denk dat mijn moeder wel een beetje raar opkijkt als ik met een pannetje drugs sta te kokkerellen, ookal weet ze van mijn gebruik. Dat het niet optimaal verbrand is geen ramp, het is iets waar ik wel wat meer geld voor over heb. Het is niet iets wat ik veel vaker ga doen, maar een keertje wil proberen.

Bedankt voor de reactie trouwens!
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
staat HCI, en niet HCL
HCl is HCL met kleine letter L, allebei hydrochloride.

Afhankelijk van de substantie verdampt HCL goed of slecht. Cocaïne is een bekend voorbeeld waarbij de HCL vorm slecht verdampt. A-PVP en Methamfetamine verdampen wel goed in HCL vorm. Sterk afhankelijk van de substantie waar het aan vast zit dus. HCL kenmerkt zich meestal doordat het oogt als zout gelijkende kristallen.

Als je veel substanties met een amfetamine basisskelet van zijn HCL toevoeging ontdoet zal het in een olie gelijkende substantie veranderen. A-PVP en Methamfetamine verdampen in vrije basis (ontdaan van HCL) waarschijnlijk nog beter maar zijn in hun olie gelijkende vrije basisvorm dus wel lastiger hanteerbaar.

DMT en DPT zouden fatsoenlijk moeten verdampen als je maar voldoende hitte toepast.
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
HCl is HCL met kleine letter L, allebei hydrochloride.

Afhankelijk van de substantie verdampt HCL goed of slecht. Cocaïne is een bekend voorbeeld waarbij de HCL vorm slecht verdampt. A-PVP en Methamfetamine verdampen wel goed in HCL vorm. Sterk afhankelijk van de substantie waar het aan vast zit dus. HCL kenmerkt zich meestal doordat het oogt als zout gelijkende kristallen.

Als je veel substanties met een amfetamine basisskelet van zijn HCL toevoeging ontdoet zal het in een olie gelijkende substantie veranderen. A-PVP en Methamfetamine verdampen in vrije basis (ontdaan van HCL) waarschijnlijk nog beter maar zijn in hun olie gelijkende vrije basisvorm dus wel lastiger hanteerbaar.

DMT en DPT zouden fatsoenlijk moeten verdampen als je maar voldoende hitte toepast.
Oh dat vind ik juist handig, ik heb niet zo’n DMT pijpje. DMT hoeft maar 40 graden nodig geloof ik..

Bedankt voor je reactie.
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
In verband met extractie proces (waar ik inhoudelijk niet op in mag gaan) dacht ik dat het 45 graden was. Maar in de praktijk om te vapen heb je wel iets meer hitte nodig dan 40-45 graden.

Cheers.
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
In verband met extractie proces (waar ik inhoudelijk niet op in mag gaan) dacht ik dat het 45 graden was. Maar in de praktijk om te vapen heb je wel iets meer hitte nodig dan 40-45 graden.

Cheers.
Topiee! Kan dit in een tabakjointje of een jointje? Ben erg ervaren met wiet, al weet ik niet of het handig is direct te combineren. Heb een precies weegschaaltje dus de hoeveelheid komt wel goed, alleen de manier van nemen is het probleem haha.
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Tryptamines in combinatie met tabak kom je waarschijnlijk nog wel mee weg. Tryptamines in combinatie met Cannabis kan echter een vrij extreem synergetisch effect hebben. Ik ben er vrij zeker van dat het vapen/roken van DPT of DMT op zichzelf al een aardig mindblown effect geeft.

Persoonlijk vind ik Cannabis in combinatie met psychedelica erg onprettig. Er zijn echter ook mensen, meestal mensen die doorgaans regelmatig een jointje roken, die wel heel erg fan zijn van de combinatie. Maar direct combineren is een sterke afrader in ieder geval. :P

Het probleem met het verwerken van DPT/DMT in een peuk/jointje is ook dat een zeer aanzienlijk deel letterlijk in rook op gaat. Als je echter een grote berg hebt liggen en verlies van product is geen ramp kun je het op die manier doen gok ik.

Een sidenote hierbij wel echter, kijk uit dat je je peuk/joint niet laat vallen nadat je een flinke haal neemt en kijk uit dat je niet op staat tijdens het trippen want op dat moment kun je heel lelijk ten val komen. Klinkt misschien wat droog maar dat zijn echt dingen waar je beter rekening mee houdt.
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tryptamines in combinatie met tabak kom je waarschijnlijk nog wel mee weg. Tryptamines in combinatie met Cannabis kan echter een vrij extreem synergetisch effect hebben. Ik ben er vrij zeker van dat het vapen/roken van DPT of DMT op zichzelf al een aardig mindblown effect geeft.

Persoonlijk vind ik Cannabis in combinatie met psychedelica erg onprettig. Er zijn echter ook mensen, meestal mensen die doorgaans regelmatig een jointje roken, die wel heel erg fan zijn van de combinatie. Maar direct combineren is een sterke afrader in ieder geval. :P

Het probleem met het verwerken van DPT/DMT in een peuk/jointje is ook dat een zeer aanzienlijk deel letterlijk in rook op gaat. Als je echter een grote berg hebt liggen en verlies van product is geen ramp kun je het op die manier doen gok ik.

Een sidenote hierbij wel echter, kijk uit dat je je peuk/joint niet laat vallen nadat je een flinke haal neemt en kijk uit dat je niet op staat tijdens het trippen want op dat moment kun je heel lelijk ten val komen. Klinkt misschien wat droog maar dat zijn echt dingen waar je beter rekening mee houdt.
Ik heb er geen ervaring mee maar DMT zou toch haast niet werken in een joint of peuk? Buiten dat het meeste letterlijk in rook op gaat is de tolerantie heel snel heel hoog. Zou bij wijze van de zesde hijs met DMT nog wel nut hebben daardoor? Met changa zou ik er nog wel in geloven omdat daar meestal MAO remmers aan toegevoegd zitten. Al zijn daar ook weer de meningen over verdeeld, of die MAO remmers überhaupt wel nut hebben als je ze rookt. Kost me even te veel moeite om een aanzienlijke hoeveelheid DMT te extracteren om dit uit te proberen eigenlijk. Beetje zonde....
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
Tryptamines in combinatie met tabak kom je waarschijnlijk nog wel mee weg. Tryptamines in combinatie met Cannabis kan echter een vrij extreem synergetisch effect hebben. Ik ben er vrij zeker van dat het vapen/roken van DPT of DMT op zichzelf al een aardig mindblown effect geeft.

Persoonlijk vind ik Cannabis in combinatie met psychedelica erg onprettig. Er zijn echter ook mensen, meestal mensen die doorgaans regelmatig een jointje roken, die wel heel erg fan zijn van de combinatie. Maar direct combineren is een sterke afrader in ieder geval. :P

Het probleem met het verwerken van DPT/DMT in een peuk/jointje is ook dat een zeer aanzienlijk deel letterlijk in rook op gaat. Als je echter een grote berg hebt liggen en verlies van product is geen ramp kun je het op die manier doen gok ik.

Een sidenote hierbij wel echter, kijk uit dat je je peuk/joint niet laat vallen nadat je een flinke haal neemt en kijk uit dat je niet op staat tijdens het trippen want op dat moment kun je heel lelijk ten val komen. Klinkt misschien wat droog maar dat zijn echt dingen waar je beter rekening mee houdt.
Hmmm oke, het verloren raken van werkzame stof heb ik vrede mee...

Verder zal ik het de eerste keer indedaad niet met wiet combineren.. maar ik ben wel die persoon die 10 joints oprookt tijdens een 2C-B trip. LSD heb ik echt grammen op weggerookt en dat vond ik een leuk effect, wel iets moeilijker. Ik ben nog nooit bad gegaan op wiet en denk dat dat de reden is dat het altijd goed gaat.. ben ook nog nooit bad gegaan op een trip middel, hoewel ik dat afklop en echt wel weet dat ik dat ook echt niet wil!

Of het goed werkt of niet, kom ik wel achter. Het geld is het probleem niet, noch het verlies van de stof. Ik weet hoe heftig het kan zijn en zal absoluut het zittend doen:P..

Bedankt voor alle info!
 

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
hoewel ik dat afklop en echt wel weet dat ik dat ook echt niet wil!
Ja, kijk maar uit dat je niet in een van die cliché figuren zoals ik verandert. Het moment dat je jezelf zogezegd sterker ziet dan kun je wel eens lelijk geklopt worden. :tongueout:

Ik krijg wel eens mee dat mensen vaak een jointje roken voor het slapen gaan om de gedachten een beetje tot rust te brengen. Wanneer ik cannabis combineer met psychedelica doet dit de gedachtestorm enkel toenemen. Ik vraag mij af of hier het verschil ligt, we zullen het wellicht nooit exact weten.

Veel plezier alvast in ieder geval, laat nog maar eens iets weten. DPT is een vrij uniek stofje waar je niet zoveel over hoort en de omschrijvingen van ook niet altijd even gelijkgestemd zijn. Er zal wel een reden zijn waarom er een 'erkende' cult bestaat rondom het gebruik van DPT aka 'The Light'. :')
 

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb er geen ervaring mee maar DMT zou toch haast niet werken in een joint of peuk? Buiten dat het meeste letterlijk in rook op gaat is de tolerantie heel snel heel hoog. Zou bij wijze van de zesde hijs met DMT nog wel nut hebben daardoor? Met changa zou ik er nog wel in geloven omdat daar meestal MAO remmers aan toegevoegd zitten. Al zijn daar ook weer de meningen over verdeeld, of die MAO remmers überhaupt wel nut hebben als je ze rookt. Kost me even te veel moeite om een aanzienlijke hoeveelheid DMT te extracteren om dit uit te proberen eigenlijk. Beetje zonde....
Random idee... stel dat je een goede hoeveelheid MAO-remmers oraal neemt, en daarna pure DMT rookt: zou je dan een doorbraakervaring kunnen krijgen die een half uur duurt? :thinking:
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Random idee... stel dat je een goede hoeveelheid MAO-remmers oraal neemt, en daarna pure DMT rookt: zou je dan een doorbraakervaring kunnen krijgen die een half uur duurt? :thinking:
Leuke random idee... Ik dacht dat mao's alleen in de maag hun werking deden en daarom DMT oraal niet werkt als je geen mao-remmer hebt genomen. Maar wanneer je DMT rookt en het dus niet in je maag komt, lijk het mij niet uit te maken. Maar geen verkeerde gedachte verder want ik kan er net zo goed volledig naast zitten :)
 
Bovenaan