Is alcohol/sigaretten drugs?

poeh, das een moeilijke hoor, ik geloof wel dat alcohol officieel een drug is maar 100% zekere weten doe k het niet, sigaretten geloof ik niet

Qua effecten en verslaving zijn alcohol en sigaretten allebei hard drugs! Alleen omdat ze maatschappelijk aanvaard en niet weg te denken of te verbieden zijn, zijn ze legaal.

Alcohol=De hardste harddrugs die je je maar kunte bedenken. Sigaretten is de meest verslavende legale drugs op de wereld.

verslaving aan koffie, thee, benzo's, werkaholic, alcohol is de smerigste hard-drug waar je aan verslaafd kunt worden, gemiddeld doet een mens 15 jaar over om chronische alcoholist te worden, siaretten binnen een week :smoke:

Roken en alcohol vind ik wel in de catergorie harddrugs passen ja.
Ze zijn beide verslavend als je het een langere tijd doet word je wel degelijk lichamelijk en geestelijk afhankelijk.

Naar mijn mening is een stof of product een drug als het gebruikt wordt als een drug. Dus, als je alcohol drinkt om dronken te worden is het wel degelijk een drug maar als je één biertje drinkt omdat je het zo lekker vindt gebruik je het niet als een drug. Sigaretten is natuurlijk pas een drug als je eraan verslaafd bent omdat je dan rookt omdat je, je dan pas lekker kan voelen. Wanneer je nog niet begonnen bent met roken gebruik je de nicotine niet om je lekkerder te voelen, dan is roken gewoon hartstikke stoer :D!

Een stof is een drug wanneer deze lichamelijk of geestelijk verslavend is en er bij inname een bewustzijnsverandering plaatsvindt. Ja ook van nicotine en caffeïne zelfs ga je je anders voelen. Dat deze twee verslavend zijn hoef ik je vast niet te vertellen. Alcohol is inderdaad wel een hele smerige harddrug, alleen deze is door de maatschappij geaccepteerd. Ben het alleen niet eens met dat alcohol de hardste harddrug is. Een alcohollist zal niet zo snel in de goot belanden dan mensen die verslaafd zijn aan heroïne of crack. Bovendien kun je onder invloed van alcohol beter functioneren dan onder invloed van hero of crack. Tenzij je jezelf helemaal lam zuipt, maar dat doen alcohollisten zelden.

Nou, volgens mij doen alcoholisten dat juist heel vaak als ze de kans krijgen! Kwam eens een aantal alcoholisten op straat tegen 's avonds... We hadden nog bijna een hele fles vodka over die we niet meer hoefden... dus kregen zij hem. 2 van de 3 heeft er zoveel mogelijk van gedronken en die konden daarna niet meer lopen! De ene zei daarna dat hij zich nog wel kon bedwingen van helemaal lam zijn.

Uitzonderingen altijd daargelaten. Dat heb je ook met drugs. De meeste gaan best verstandig met drugs om, maar toch belanden er mensen in het ziekenhuis of zjn ze aan het od-en.

*Lovesomeone* zei:
Ik moet een werkstuk maken over drugs. Maar moet ik daar alcahol en sigaretten ook in verwerken? is het officeel een drug?
feitelijk is alles waar je verslaafd aan kan raken een drug maar persoonlijk vind ik van niet.
smoke weed untill you die fuck all the rest weed is what really matters

spacekonijn zei:
alcohol de allerhardste harddrugs whaha overdreven hoor
Wat denk je dan?
Kijk je maar eens goed rond, er zijn wel veel alcoholisten.
Velen kunnen niet van alcoholische dranken afblijven.
Probeer je eens maar minimaal 1 week lang zuipen op gemiddeld 6 bier p/dag. Na eind van week merk je en voel je als "gebroken" man zonder alcohol te benuttigen.

Juist, de drang wordt velemalen groter om alcohol zien krijgen.
Veel verslavender dan overige drugs.

nicotine is ook gewoon een drugs want ik las net dat het je dopamine verhoogd, dus het zorgt enigszins ook voor een gelukzalig gevoel ( alleen heel weinig waarschijnlijk want k merk nooit dat k gelukkiger word van een peukje )en nicotine verhoogd je adrenaline en maakt je ontspannen doordat dele in je hersenen langzamer werke.

Sigaretten zijn weldegelijk drugs, net zo ingeburgerd als alcohol.

Sja ik rook zelf ook, en begon omdat het high-achtige gevoel wel chill was, en omdat het best stoer leek.
Na een paar weken kon ik niet meer zonder, het is een drug die mijn persoonlijkheid niet verandert(en daarom zo onschuldig lijkt!), die alleen maar schadelijke lichamelijke effecten heeft.
En nu rook ik het om me 'Ok' te voelen.

Je hebt er nix aan, ik zeg tegen alle pubertjes dat ze niet moeten roken, zo gaat dat echt raar. 5 jaar geleden zeiden ook mensen dat ik op die tijd al moest stoppen met roken. Ik stug doorroken...

heidrun zei:
ben het eens met spacingBen.
alcohol is de allerhardste harddrug
ik ben het deels met je eens ben ne heidrun, alcohol vidn ik ook een beter "harddrug" maar tripmiddelen zijn ook wle goeie harddrugs vind ik..

alhoewel alcohol niet per se hard drugs is hé, je kan het ook als soft drugs gebruiken he

Alcohol vind ik ook een meer-meer-meer drug. Iemand met me eens?

BobG zei:
Alcohol vind ik ook een meer-meer-meer drug. Iemand met me eens?

jip, als k aangeschote of zat ben wil k altijd meer, omdat ik weet niet waarom, maar als k gezope ben ben k altijd bang dat het effect snel weg is en drm wil k meer en meer en meer

Ik ga vaak stappen met het voornemen niets of niet te veel te drinken, maar ik heb me er nog niet één keer aan kunnen houden. Zodra ik een paar biertjes op heb zijn mn grenzen wat dat betreft weg en zuip ik me zo weer helemaal lam.

Één keer mocht ik zelfs niet drinken omdat ik op dat moment medicijnen had waardoor ik niet mocht drinken. Zelfs toen ben ik dronken geeindigd.

Jeller zei:
heidrun zei:
ben het eens met spacingBen.
alcohol is de allerhardste harddrug
ik ben het deels met je eens ben ne heidrun, alcohol vidn ik ook een beter "harddrug" maar tripmiddelen zijn ook wle goeie harddrugs vind ik..

alhoewel alcohol niet per se hard drugs is hé, je kan het ook als soft drugs gebruiken he
ow ik dacht dat je zei allerbeste harddrugs, nou met allerhardste harddrugs ben ik totaaal niet eens.. ik denk zelfs dat de meeste heroïnejunks dit als een persoonlike belediging zouden opnemen

alcohol is iig een drugs, sjesus gister was weer raak. Heb me flink misdragen, stress met iedereen enzo, pff wie zich brand moet maar weer op de blaren zitten. Ach ja... :oops:

ben het eens over dat als je begint te drinken je ook niet weet wanneer je moet ophouden en dat heb je met de meeste drugs niet als je verstandig bent

daarom vind ik alcohol ook een harddrug en het maakt net zoals veel ander drugs ook veel kapot en daarnaast ben je ook heel anders dan dat je normaal bent

sigaretten vind ik niet echt een drugs want het stimuleerd niet volgens mij of het is onderbewust en verslaafd eraan ben ik ook niet want ik kan makkelijk een maand zonder, maar heb er liever wel altijd een in me bek alleen omdat het zo lekker is :love:

peuken stimuleren toch wel degelijk... maar niet dat je er veel van merkt dat heb je pas als je veel rookt... net zoals met caffeine wat eigelijk ook een drug is dat stimuleert ook

Terug
Bovenaan