Klink per direct uit Tweede Kamer

Lauu

Badass junkie
Demissionair minister Ab Klink van Volksgezondheid, Welzijn en Sport stapt per direct op uit de Tweede Kamer. Hij heeft dit laten weten aan Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. Klink zegt wel 'met overtuiging' lid te blijven van het CDA.

"Na alle gebeurtenissen van de afgelopen week is er voor mij een onwerkbare situatie binnen de CDA-fractie ontstaan. De basis voor samenwerking - vertrouwen - is aangetast. Daardoor kan ik niet meer met voldoende overtuigingskracht binnen de fractie opereren. En dat gaat ten koste van mijn geloofwaardigheid", zo laat Klink weten.

Tripper

Wijs gebruiker
Dat is een klink in de kabel..

weyoun22

Bewuste gebruiker
muahaha, een collega van me heeft op Klink gestemd, terwijl hij net zo'n dagelijkse smoker en weekendjunk is als ik.

Hier zal hij het einde niet van horen. :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
En net toen je dacht "Klink doet eindelijk voor eens wat goed" door tegen wilders in te gaan.
Vraag me af of Hitler met het blonde haar hem heeft geïntimideerd.

deadlock

Badass junkie
Flameon zei:
Prima dat die onruststoker vertrekt :)
Meh, ja en nee. Kamerleden worden in Nederland zonder last gekozen. Je kiest een persoon en geen partij en daarom zou hij moeten kunnen zeggen wat hij wil.

Wackie

Belezen gebruiker
Dat vind ik 1 van de grote gebreken in onze democratie.

Dat partijen een standpunt innemen en de hele partij daarnaar dient te stemmen. Op die manier worden die mensen hun eigen ethische afwegingen buiten spel gezet.

Zo lijkt het me niet meer dan waarschijnlijk dat er een gezond aantal CDA'ers ethische bezwaren had of op zijn minst vraagtekens had bij de motivatie waarom toen we besloten amerika te steunen met hun aanval op Irak. Maar balkenende had even gesproken met Gondoliza Rice en toen stemde het hele CDA ervoor, gewoon omdat het zo werkt in de praktijk van onze politiek.

En ook nu, denk je dat er echt maar 3 CDAers zijn die tegen samenwerking met wilders zijn ?
Ik denk dat het er veel meer zijn, maar de meesten doen braaf wat er van ze verwacht wordt, en dat is de partij volgen.

Bovenaan