Moeder doodt haar vijf kinderen

Frisko

Badass junkie
Bij een afschuwelijk gezinsdrama in Nijvel, Waals-Brabant, heeft een moeder gisteren haar vijf kinderen met een mes gedood. Geneviève Lhermitte (43) probeerde daarna zelfmoord te plegen. Gisteravond laat was ze buiten levensgevaar.

De vrouw was in behandeling voor een zware depressie. De hulpdiensten werden woensdagmiddag naar de avenue Générale Jacques in Nijvel gestuurd nadat Lhermitte om 14.45 u. zelf de 100-centrale had gebeld. In de woning vonden de hulpdiensten de vrouw, badend in het bloed. Ze werd ter plekke gereanimeerd en in kritieke toestand afgevoerd.

Boven, in de kamers, volgde nog een gruwelijke ontdekking. Yasmin (14), Nora (11), Myriam (9), Mina (7) en Mehdi (3) waren met messteken omgebracht. Mogelijk werden ze eerst verdoofd.

De vader van het gezin, Bouchaib Mokaden, werd gisteravond op de hoogte gebracht van het drama. Hij stond op het punt in Zaventem het vliegtuig te nemen naar zijn thuisland Algerije.

‘Verwittig de politie’, stond op een briefje aan de voordeur. Maar omdat niemand de noodkreet las, belde Geneviève Lhermitte (43) woensdagmiddag zelf naar de hulpdiensten. Een kwartier later vonden ambulanciers haar, meer dood dan levend. Maar de gruwelijkste ontdekking deden ze in de slaapkamers, waar de vijf kinderen lagen, tussen 3 en 14 jaar lagen. Doodgestoken met een mes.

Familie, vriendinnen, buren... niemand begrijpt wat er in Genevièves hoofd is omgegaan. Enkele vriendinnen stelden zich gisteravond voor de woning luidop de vraag of ze wel genoeg hadden gedaan, of ze niet blind waren gebleven voor de signalen die de vrouw de jongste weken had uitgezonden. “Ze was zwaar depressief, dat wisten we. Ze was in behandeling bij een psychiater. Maar dat het zo slecht met haar ging, dat wist niemand,” zegt Marie-Jo.

Ook bij hartsvriendin Cathérine (3:sunglasses: heerst ongeloof. “Geneviève was altijd bij haar kinderen, wilde altijd het beste voor hen. Haar echtgenoot was zelden bij haar. Afgelopen zomer vertoefde ze een maand met de kinderen aan zee. Haar man is niet één dag bij haar geweest. Niets deed vermoeden dat ze zulke daden zou plegen. Na de geboorte van Mehdi, de jongste, sukkelde ze met een kleine depressie. Ze nam antidepressiva. Toen Mehdi onlangs naar de kleuterschool ging, is ze daarmee gestopt. Het ging goed met haar. Volgens mij was ze de perfecte moeder. Natuurlijk droeg ze een zware last, een gezin met vijf kinderen alleen beredderen is niet niks. Maar ik kan niet geloven dat zij het gedaan heeft. Ik hou me voor dat alles in scène is gezet, dat iemand anders de kinderen vermoord heeft.”

Nijvelse buurt in shock

Het gezinsdrama in Nijvel is het derde in één week tijd in Wallonië. Daarmee blijkt opnieuw dat een drama andere mensen tot navolging kan aanzetten. Vorige week donderdag vermoordde een man in Leernes (Henegouwen) zijn echtgenote en zijn dochter van veertien. Hij verwondde ook zijn zoon van twaalf. Fabrice L. stak zijn vrouw, Nathalie B., dood in het holst van de nacht, klaarblijkelijk na een ruzie. Hij sloeg daarna zijn kinderen Amélie en Timothy met een hamer en een pook, maar ze konden vluchten. Ook deze man, die zelf snijwonden vertoonde in de buikstreek, belde na de feiten naar iemand in de buurt om te zeggen “dat hij een dwaasheid had begaan”.

Nog in de provincie Henegouwen, in Antoing, heeft afgelopen maandag de 34-jarige Sandra Spriet zichzelf en haar driejarige zoontje gedood door haar auto in brand te steken. Het zoontje, Antoine, zat op de achterbank. Uit de resultaten van de autopsie blijkt intussen dat het driejarig kind levend is verbrand. In het huis van Sandra Spriet vonden de speurders een afscheidsbrief.

“Ze wilde altijd het beste voor haar kinderen”

Procureur Bernard Goethals sluit niet uit dat de kinderen in hun slaap werden verrast. Verder onderzoek moet uitwijzen of de kinderen vooraf werden verdoofd door hun moeder, voor ze in hun slaapkamer werden gedood. Geneviève had de feiten duidelijk goed voorbereid en had de dag voordien al een brief geschreven naar haar beste vriendin om afscheid te nemen. Die vrouw verwittigde de politie, maar het was al te laat.

Na de vijfvoudige moord probeerde de moeder zelfmoord te plegen met hetzelfde mes waarmee ze eerst haar kinderen had doodgestoken. Artsen konden haar reanimeren. Ze onderging gisteravond een spoedoperatie en zou intussen buiten levensgevaar zijn.

“Geneviève moet echt wel radeloos geweest zijn”

De rue Général Jacques, net buiten het centrum van Nijvel, is een van de mooiere buurten van de stad. “Die mensen leefden wel nogal op zichzelf. De kinderen liepen er altijd netjes bij en waren enorm vriendelijk en beleefd,” zegt de zwaar aangeslagen buurman Christian André.

“Geneviève leed wel enorm onder het vertrek van haar man. Onlangs vertelde ze me dat hij al enkele maanden in Algerije woonde, zijn geboorteland. Ze had het er niet makkelijk mee. En toch: kwam je haar tegen in de winkel, was ze altijd even vriendelijk. Niemand begrijpt het. Vooral niet de manier waarop. Doodgestoken met een mes. Ze moet echt wel radeloos geweest zijn,” aldus Marc Dedobbeleer, een andere buur.

“Bouchaid Mokadem was de tweede man van Geneviève en de vader van Mehdi, de jongste,” zegt vriendin Marie-Jo. “Het ging al langer slecht tussen het koppel. Onlangs is hij nog eens thuis geweest. Het heeft er toen bovenarms opgezeten. Hij wilde zijn zoontje meenemen naar Algerije. Maar haar kinderen waren haar heilig. Zoiets zou Geneviève nooit hebben laten gebeuren. Misschien heeft ze gedacht ‘nog liever allemaal sterven dan één van de kinderen te moeten afgeven’,” zegt een andere vriendin.

Mokadem werd woensdagnamiddag op de hoogte gebracht van het drama. Hij was in de luchthaven van Zaventem en stond op het punt om naar Algerije terug te vliegen. In Nijvel gonsde het van de geruchten dat hij er misschien zelf iets mee te maken had en alles in scène had gezet. Maar het parket blijft er voorlopig bij dat de vrouw de enige verdachte is.

Rond tien uur gisteravond werden de lichamen van Yasmine (14), Nora (11), Myriam (9), Mina (7) en Mahdi (3) weggebracht.

ja wadde,die gek heeft gewoon met een mes haar 5 kinderen de keel overgesneden,hoe gek moet je hier voor zijn???? :rolleyes: :(

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wow...hoe gestoord moet een mens zijn om tot zo'n daad over te gaan!
Ik ben benieuwd hoe lang ze krijgt, zal wel gemikt worden op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.

Arme kids... :(

azgaza

Badass junkie
Jammer voor haar dat ze zelf niet overleden is; als ze dood zou zijn hoefde ze niet met de wetenschap te leven dat ze haar vijf kinderen heeft vermoord. Ze zal nog wel een tijdje in de gaten gehuden worden dus dan is dan een straf voor het leven.
Toch onbegrijpeljk, ik kan me écht niet voorstellen wát er dan in haar hoofd afgespeeld heeft, en hoe ze tot zo'n daad komt, haar eigen genen, dat waarvoor de liefde et sterkst moet zijn; afslachten op vrij barbaarse wijze.

Ongelovelijk toch wel.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Het is zeker ongelooflijk wat daar gebeurt is. Zij zal inderdaad altijd met de wetenschap moeten leven dat haar kinderen door haar dood zijn.

Aan de andere kant ook weer niet. De last van vijf kinderen (voornamelijk) alleen opvoeden is heel zwaar.

Ga maar lang genoeg op een donkere weg en je komt vanzelf op dit punt. Het rare is dat de omgeving het vaak wel weet, maar het niet door heeft. Zo iemand zegt af en toe wel iets waaruit je het kan opmaken dat het toch niet goed gaat met die persoon en dat dit soort situaties zich kunnen voordoen. Het enige probleem is tegenwoordig dat mensen niet meer echt luisteren. Ze horen maar de helft. En dat geldt zowel voor vrienden/familie als hulpverleners.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Play_bunny zei:
Het is zeker ongelooflijk wat daar gebeurt is. Zij zal inderdaad altijd met de wetenschap moeten leven dat haar kinderen door haar dood zijn.

Aan de andere kant ook weer niet. De last van vijf kinderen (voornamelijk) alleen opvoeden is heel zwaar.

Ga maar lang genoeg op een donkere weg en je komt vanzelf op dit punt. Het rare is dat de omgeving het vaak wel weet, maar het niet door heeft. Zo iemand zegt af en toe wel iets waaruit je het kan opmaken dat het toch niet goed gaat met die persoon en dat dit soort situaties zich kunnen voordoen. Het enige probleem is tegenwoordig dat mensen niet meer echt luisteren. Ze horen maar de helft. En dat geldt zowel voor vrienden/familie als hulpverleners.

Als de schreeuw om hulp niet luid genoeg is, word ie niet gehoord.
Moeilijk of niet, een volwassen persoon word geacht te kunnen nadenken over situaties en deze te relativeren. Je kunt zelf aangeven bij instanties hoe erg je in de put zit, je kan zelf altijd een weg naar buiten zoeken, moord en doodslag is nooit een optie.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit

Frisko

Badass junkie
yellowmoon zei:
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit
geen criminaliteit???
hoe depri ge ook zijt,5 van u kinderen vermoorden met een mes,letterlijk steken en blijven steken,sommige van hun hun keel oversnijden????
dan zit er toch echt wel een schroef los zu...

depri of nie,iets koelbloedig heeft ze in haar,kan nie anders,....
we spreken hier over maar liefst 5!!!! KINDEREN hé :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

flashkop

Bewuste gebruiker
Wss had ze iets gepakt?
Als je depri bent ok, jezelf van kant maken maar dan iedereen met je meenemen...

Imke

Badass junkie
Frisko zei:
yellowmoon zei:
geen criminaliteit???
hoe depri ge ook zijt,5 van u kinderen vermoorden met een mes,letterlijk steken en blijven steken,sommige van hun hun keel oversnijden????

we spreken hier over maar liefst 5!!!! KINDEREN hé :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Depressie is een ziekte, geen misdaad, in de gevangenis zal ze niet beter worden. Ik betwijfel eigenlijk als ze helemaal beter gaat worden, waar dan ook.. ze hadden haar gewoon moeten laten sterven, wat ze zelf wou, nu word het alleen maar erger.

Frisko

Badass junkie
Saivy zei:
Frisko zei:
yellowmoon zei:
geen criminaliteit???

Depressie is een ziekte, geen misdaad, in de gevangenis zal ze niet beter worden. Ik betwijfel eigenlijk als ze helemaal beter gaat worden, waar dan ook.. ze hadden haar gewoon moeten laten sterven, wat ze zelf wou, nu word het alleen maar erger.
zo iemand verdient het nie beter te worden!!! op de brandstapel dermee!!
als het er 1 was geweest kon ik er nog inkomen(was niet minder erg) maar we spreken over 5 van u kinderen... :rolleyes:

Imke

Badass junkie
Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik vind het vreselijk wat er gebeurt is. Maar ik denk ook dat die vrouw gewoon niet helder meer kon nadenken en daardoor een wanhoopsdaad deed. Ik denk niet dat ze al lang de intentie had om haar kinderen te doden of dat ze 1 of andere psychopate is. Ze zat gewoon erg diep in de put, en opeens kan dat teveel worden en dan denkt men niet meer na, en waarschijnlijk was ze ook onder invloed van 1 of andere drug.

flashkop

Bewuste gebruiker
Je hebt idd gelijk saivy, in zo'n situaties denk je echt niet meer na en kan je dit ook niet meern, ik vind dat het wets-syteem hiervoor zelf moet worden aangepast: neem nou iemand vermoord jou meisje/jonge en familie en vrienden, je hebt op dat moment zelf een geweer vast en je staat nog geen 5 meter van hem, wat doe je, juist d8 ik ook...
En dan als je zo iets zou doen ga je uiteindelijk zelf de bak in...

Maar, je EIGEN !!!!5!!!! kinderen een voor een vermoorden gaat er echt wel heeel ver over, ik denk dat ik in zo'n toestand zelf zo iets niet kan...

Frisko

Badass junkie
flashkop zei:
Je hebt idd gelijk saivy, in zo'n situaties denk je echt niet meer na en kan je dit ook niet meern, ik vind dat het wets-syteem hiervoor zelf moet worden aangepast: neem nou iemand vermoord jou meisje/jonge en familie en vrienden, je hebt op dat moment zelf een geweer vast en je staat nog geen 5 meter van hem, wat doe je, juist d8 ik ook...
En dan als je zo iets zou doen ga je uiteindelijk zelf de bak in...

Maar, je EIGEN !!!!5!!!! kinderen een voor een vermoorden gaat er echt wel heeel ver over, ik denk dat ik in zo'n toestand zelf zo iets niet kan...
idd we spreken hier over 5 kinderen,dan mag je zo labiel zijn als wat,kan niet dat die nie wist met wa ze bezig was...
en op wa een gruwelijke manier dan ook nog!!! :rolleyes: :(

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoe dan ook blijft het een triest verhaal. Die kinderen waren onschuldig, niemand heeft het recht hun wat aan te doen, ook geen labiele moeder.

jasper

Wijs gebruiker
ik vind het vreselijk

maar ik vind net zoals saivy dat ze niet naar de gevanbgenis moet maar naar een inrichting waar ze haar kunnen helpen.
ik vind je reactie een beetje te frisko

heb jij nog nooit iemand geslagen omdat je zo woedend was maar een halve dag nadien er zoveel spijt van hebt
dit is net zoiets alleen vele graden erger en als je depressief bent kom je sneller in zo een bui zou ik denken

dit zijn nu eenmaal dingen die we zelf neit kunnen vatten enkel als we zelf eens depressief zijn geweest of zijn

Play_bunny

Wijs gebruiker
Woede en wanhoop kan inderdaad veel met je doen.
En die kreet om hulp waar ik het eerder over had, die kan ook heel klein zijn. Het zijn alleen geen dingen waar de meeste mensen over nadenken. Iemand die spreekt over zelfmoord en dingen die daarmee samenhangen, die zijn het ook vaak van plan. Dan kun je niets doen, maar dan kun je als buitenstaander of hulpverlener ook ingrijpen. En dat doen de meesten dus niet omdat ze dat niet zien als een kreet om hulp. "Ze doet het toch niet" wordt er dan gezegd. Totdat het wel gebeurd, dan kijkt men ineens raar op.

En wat barry al zegt: totdat jezelf die wanhoop en depressieve gevoelens hebt ervaren, weet je totaal niet wat er door een mens heen gaat op dat moment. Lang genoeg in dat cirkeltje en je knapt een keer.

zommes

Badass junkie
Het is inderdaad wel apart dat zo iemand de kinderen dan zo noodzakelijk mee moet nemen naar het hiernamaals. Waarschijnlijk omdat ze als moeder er vanuit ging dat er geen goed leven voor de kinderen meer was als zij zelf er niet meer zou zijn en aangezien ze het zelf allemaal niet meer zag zitten...

Andere reden zou die vent kunnen zijn, misschien heeft hij wel gedwongen.

Er moet toch ergens een grond achter die behoefte hebben gezet ipv alleen maar pure waanzin?

silverfish

Bewuste gebruiker
''zo iemand verdient het nie beter te worden!!! op de brandstapel dermee!! ''

Precies hetzelfde zei mijn schoonvader laatst over drugsgebruikers...
Het is heel afschuwelijk wat ze heeft gedaan. Die vrouw was erg ziek maar we leven niet meer in de Middeleeuwen gelukkig. Brandstapels lossen dan oook niets op lijkt me...

Dit soort dingen gebeurt helaas veel te vaak tegenwoordig maar soms is het leven ook gewoon zwaar klote en voor mensen met een hele zware depressie kan het ronduit een hel zijn, een beangstigend iets.
Je weet maar nooit hoe jij zelf je leven over 20 jaar ervaart.... Misschien was ze wel zo ver heen dat ze haar kinderen eenzelfde lot wilde besparen? Hoe onterecht dat ook is. Weten wij veel wat ze allemaal doormaakte? In de pers wordt ook een hoop geluld, je komt toch nooit achter de werkelijke achtergrond.

DjTrips

Bewuste gebruiker
iemand al gedacht dat ze messchien wilde zelfmoord plegen, maar dan blijven haar kinderen achter, en met dat haar "man" naar algerije ging, waar zouden de kinderen belanden ? allemaal opgesplitst in een weeshuis ? de moeder dacht dat zonder haar de kinderen geen leven meer zouden hebben, want anders als gewoon de moeder zelfmoord pleegt hoor je altijd, oh dat kreng, en haar kinderen staan daar nu moederzielsalleen, en zo dacht ze om eerst voor haar kinderen te zorgen en dan haarzelf (aangezien je dood niet veel meer kan doen) zo zal zij wss geredeneerd hebben. enja het is erg, maar nu weet ze tenminste wat er allemaal gebeurt is in haar kinderen hun leven, als ze eerst had zelfgedood wie weet wat er van de kinderen zou komen.

triestig verhaal...

JewCookie

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Play_bunny zei:

Als de schreeuw om hulp niet luid genoeg is, word ie niet gehoord.
Moeilijk of niet, een volwassen persoon word geacht te kunnen nadenken over situaties en deze te relativeren. Je kunt zelf aangeven bij instanties hoe erg je in de put zit, je kan zelf altijd een weg naar buiten zoeken, moord en doodslag is nooit een optie.

Tijdens een zware depressie kunnen deze toch een optie worden. Het is een totaal andere manier van denken en bewustzijn, niet met een normaal verstand te vergelijken.

Solidius

Badass junkie
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.

jasper

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.

wat is dat koel zeg.
is gewoon kinderachtig als je zoiets zegt

dingo

Belezen gebruiker
barry zei:
Solidius zei:

wat is dat koel zeg.

Nee. Ik vind van niet. Tuurlijk moet het niet zo gezegd worden maar ik vind wel dat als men in depressie zit, men hulp moet gaan zoeken. Er zijn verschillende manieren van hulp, van medicatie tot een psychiater. Ik vind het heel jammer dat het zo moest aflopen voor die kinderen.

davie

Wijs gebruiker
Ik denk ook wel dat ze er al een langere tijd over nadacht. Net als DjTrips zegt dat ze misschien zelfmoord wilde plegen en haar kinderen niet achter konden blijven. Je vermoord niet 5 van je kinderen zomaar.

In Nederland zijn er 410.000 mensen die er over nadenken om zelfmoord te plegen, 94.000 doen een poging en 1.900 slagen ook in hun poging. Depressie is in Nederland iig volkziekte nr. 1 en kan iemand aanzetten tot gekke dingen.

Ook de media speelt een rol. Doordat zij elke keer beelden of artikelen publiceren zetten mensen elkaar aan tot dit soort dingen. Het zal nog veel vaker voor gaan komen jammer genoeg.

Dus als er iemand in je omgeving is die het moeilijk heeft zorg ervoor dat je diegene steunt of helpt. Misschien kunnen zulke drama's dan worden voorkomen anders zou ik het niet weten. Vaak is de omgeving op de hoogte van ruzie's of de situatie maar niemand doet er iets aan of tonen geen begrip.

jasper

Wijs gebruiker
idd
en dingo wat jij zegt van hulp zoeken. sommige mensen hebben er het geld niet voor en ik denk als je echt depressief bent je ook niet ffe gaat denken
he ik ben depressief laat ik ffe naar de dokter wat pillen gaan halen zodat ik er weer bovenop kom.
hoogstens denk je dan he laat ik pillen gaan halen en een overdosis pakken

wat er in haar gedachten omging weten we niet maar ze had het toen al zeer moeilijk en ze gaat het nu duizenden keren moeilijker hebben.

en dan nog een vraag.
el retro of dingo kennen jullie iemand die zwaar depressief is? zoniet dan weet je totaal niet over wat je het hebt

jasper

Wijs gebruiker
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:

wat is dat koel zeg.

Als je het goedkeurt of neutraliseert kun je naast die vrouw gaan zitten :wave:

ik heb toch nooit gezegt dat ik het goedkeur :confused:

ach hier kunnen we nog dagen over discussieren dus ik hou erover op :)

zommes

Badass junkie
Wel jammer dat je meteen ophoudt, want je had wel gelijk. Haat en nijd tegen die vrouw zal alleen maar voor meer ellende zorgen. Bovendien is het inderdaad ook gewoon kinderachtig.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Wat barry en zommes ook zegt: Het heeft geen zin om die vrouw te veroordelen. Tenzij je ooit zwaar depressief bent geweest, weet je totaal niet wat er door een mens heen gaat op dat moment. En het argument: "het zijn je bloedeigen kinderen" slaat dan ook nergens op. Juist omdat het je bloedeigen kinderen zijn en je het allerbeste voor hen wilt, is dat in zo een situatie juist logisch. Of je dat nu goedkeurt dat iemand dat doet of niet. Op zo een moment is er voor sommige mensen geen andere uitweg dan de dood omdat ze geen andere weg meer zien en die ze ook niet wordt aangereikt.
Er zullen echter helaas altijd mensen blijven, die beweren dat je op zo een moment nog helder kan denken (wat dus absoluut niet zo is). Ja, dan kun je op je kop gaan staan en drie keer de aarde rondrennen, maar die mensen overtuig je toch niet. Jammer wel eigenlijk, maar het is niet anders.

JewCookie

Wijs gebruiker
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:

wat is dat koel zeg.

Alles heeft een motivatie, inleven / accepteren hiervan is de 2de stap. Begrijpen van keuze's ongeacht je persoonlijke visie hierop is van groot belang als je een goed oordeel wil vormen. Helemaal in grote zaken zoals deze..

dingo

Belezen gebruiker
zommes zei:
Wel jammer dat je meteen ophoudt, want je had wel gelijk. Haat en nijd tegen die vrouw zal alleen maar voor meer ellende zorgen. Bovendien is het inderdaad ook gewoon kinderachtig.

Tuurlijk is het kinderachtig om die vrouw te haten, maar het kon gestopt worden. Haar vrienden wisten alles en er was zelfs een briefje op de voordeur geplakt waarop er stond: 'appeler la police, bel de politie. Heel erg jammer dus.

Frisko

Badass junkie
01/03 Moeder riep kindjes één voor één bij zich
Geneviève Lhermitte, de 40-jarige moeder die haar vijf kinderen woensdag doodstak in Nijvel, is na haar verhoor in het ziekenhuis aangehouden door de onderzoeksrechter.
Uit het onderzoek hebben de speurders de chronologie van de gruwelijke feiten kunnen achterhalen. Wat de moeder tot de moorden heeft gedreven, blijft vooralsnog onbekend.

"Rond 13.00 uur heeft de vrouw een brief bezorgd bij een vriendin die in de buurt woont. Daarin schreef de vrouw dat ze in een uitzichtloze situatie zat", legt de procureur des konings van Nijvel, Bernard Goethals, uit. In de brief kondigde de vrouw ook een drama aan, zonder evenwel details te geven.

De vrouw liet haar kinderen woensdagmiddag televisie kijken om hen dan één voor één bij zich te roepen in een andere kamer. Daar zou ze hen één voor één de keel hebben overgesneden met een slagersmes, waarna ze ze in hun bedjes legde.
Enkel de oudste, Yasmine, die in 1992 werd geboren, zou weerstand hebben geboden. Dat blijkt uit de verschillende steekwonden op haar lichaam. De vrouw stak tot slot zichzelf het mes in de hartstreek om zo zelfmoord te plegen.
Toch verwittigde ze zelf nog de hulpdiensten en schreef ze de boodschap "Appeler la police" op de voordeur. Alles zou zijn gebeurd tussen 13.00 en 14.30 uur.

Geneviève Lhermitte, die woensdagavond werd geopereerd, heeft de speurders slechts magere aanduidingen kunnen geven in een wat het parket als een "warrige uiteenzetting" beschouwt. Het onderzoek toont alvast aan dat de vrouw zich geïsoleerd voelde in haar familie.
Bovendien werd ze al behandeld voor psychologische problemen.

De kinderen groeiden op in een gemengd Marokaans-Belgisch huwelijk en de vrouw, een onderwijzeres, had zich tot de Islam bekeerd.

Haar echtgenoot en vader van de vijf kinderen, Bouchaïb Moqadem, was niet thuis toen het drama gebeurde. De man werkte voor een arts die hen de woning verhuurde. Hij was eind januari samen met zijn moeder, die voor de eindejaarsfeesten naar België was gekomen, naar Marokko gereisd. Gisteren/woensdagvond kwam hij op Zaventem aan. Hij werd er meteen opgevangen.
De onderzoeksrechter zal een psychiater aanstellen om de vrouw te onderzoeken

ja wadde :rolleyes:

Solidius

Badass junkie
JewCookie zei:
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:

wat is dat koel zeg.

Alles heeft een motivatie, inleven / accepteren hiervan is de 2de stap. Begrijpen van keuze's ongeacht je persoonlijke visie hierop is van groot belang als je een goed oordeel wil vormen. Helemaal in grote zaken zoals deze..

Inleven bij iemand die stuk voor stuk de kelen van haar eigen kinderen doorsnijdt met een slagersmes? Sorry hoor, maar volgens mij moet je ze dan zelf ook niet helemaal op een rijtje meer hebben, om zo diep te zinken. Of dat monster nou ziek is of niet zal me verder een worst wezen. Ik laat liever de feiten spreken in plaats van de toedracht, en blijf van mening dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen.

jasper

Wijs gebruiker
Solidius zei:
JewCookie zei:
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:

wat is dat koel zeg.

Inleven bij iemand die stuk voor stuk de kelen van haar eigen kinderen doorsnijdt met een slagersmes? Sorry hoor, maar volgens mij moet je ze dan zelf ook niet helemaal op een rijtje meer hebben, om zo diep te zinken. Of dat monster nou ziek is of niet zal me verder een worst wezen. Ik laat liever de feiten spreken in plaats van de toedracht, en blijf van mening dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen.

je zegt nou zelf ook dat ze "ziek" in haar hoofd is dus dat ze niet meer logisch kon nadenken.
als je zo een uitspraken doet van dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen (wat ze zeer zekr zal doen wanneer ze alles beseft wat ze gedaan heeft. en ik denk dat nu voor haar de dood de verlossing zal zijn)
dan ben je heel bekrompen persoontje.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.

Bovenaan