Moeder doodt haar vijf kinderen

jasper

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.

idd ze hebben zelfs meer kans om depressief te geraken.

Solidius

Badass junkie
Play_bunny zei:
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.

Nooit geweten dat Barry zoveel overeenkomsten met Geneviève Lhermitte vertoonde

barry zei:

Waar baseer je dat op? :)

Play_bunny

Wijs gebruiker
Dat is echt zo. Vaak zijn die mensen ontzettend perfectionistisch en hebben soms weinig tot geen aansluiting bij leeftijdsgenoten (als je jonger bent) of bij mensen in het algemeen.
En daarnaast heb je natuurlijk de gewonen redenen waarom iedereen depressief kan geraken.

Solidius

Badass junkie
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.

jasper

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.

heb ik ooit meer of minder gezegd?
ik zei gemakkelijker. deze mensen denken veel meer na over het leven + het feit dat ze niet begrepen worden doordat ze een veel andere kijk hebben en dat vele mensen niet begrijpen wat voor hun zo simpel is.

ik zal een voorbeeldje geven.
een kennis van me is hoogbegaafd en moet hierdoor naar de psycholoog doordat 1) hij zijn broer zo hard pest, doordat hij zo gefrustreerd geraakt
2) doordat hij depri is, op het middelbaar had hij maar weinig vrienden doordat vele hem niet begrepen. nu heeft hij vele vrienden en is zeer bekend in de muziekindustrie maar toch blijft hij van die depressieve momenten krijgen.

en solidius ik vraag me af of jij wel iemand kent die depressief is. waarschijnlijk niet anders zou je er niet zo luchtig over spreken.
maar dan nog jouw uitspraken zijn uitspraken die kleine kindertjes van het 4de jaar maken.

davie

Wijs gebruiker
Depressief zijn is geen excuus om iemand de keel door de snijden, maar een oorzaak.

Niemand zal tegenspreken dat dit absoluut niet kan, maar wat de meeste hier proberen duidelijk te maken is dat depressie kan eindigen in de aktie die moreel niet te verantwoorden is.

Solidius

Badass junkie
barry zei:
Solidius zei:

barry zei:

Korte termijn geheugen? :rolleyes:

barry zei:
een kennis van me is hoogbegaafd en moet hierdoor naar de psycholoog doordat 1) hij zijn broer zo hard pest, doordat hij zo gefrustreerd geraakt
2) doordat hij depri is, op het middelbaar had hij maar weinig vrienden doordat vele hem niet begrepen. nu heeft hij vele vrienden en is zeer bekend in de muziekindustrie maar toch blijft hij van die depressieve momenten krijgen.

Wat een hartverscheurend verhaal, helaas betwijfel ik ten zeerste of het waar is :(

barry zei:
maar dan nog jouw uitspraken zijn uitspraken die kleine kindertjes van het 4de jaar maken.

Jouw signature en avatar idem dito :mrgreen:

jasper

Wijs gebruiker
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:

barry zei:

Korte termijn geheugen? :rolleyes:

barry zei:

Wat een hartverscheurend verhaal, helaas betwijfel ik ten zeerste of het waar is :(

barry zei:

Jouw signature en avatar idem dito :mrgreen:

1) meer kans om depressief te geraken = gemakkelijker depressief geraken
dit is niet gelijk aan meer depressief geraken

2) verhaal is waar, maar ik begrijp dat jouw brein dit niet kan vatten. Het is ook niet bedoeld voor kleine kindertjes

3) acht, ik vindt het wel lachen :mrgreen: maar je ontkent dus niet dat het een kinderachtig uitspraak is die je hebt gedaan?

El Retro

Wijs gebruiker
Het allemaal wel goed zijn dat als je depressief bent je zoiets doet. Maar ik vind de manier waarop gewoon heel koel. Het is bij mij de manier waarop dat het helemaal onbegrijpelijk maakt.

Play_bunny

Wijs gebruiker
De manier waarop ben ik wel met je eens, is onbegrijpelijk. Er zijn ook andere manieren waarop dat kan, misschien zelfs wel makkelijkere manieren.
Aan de andere kant, op deze manier wist ze iig zeker dat haar kinderen het niet zouden redden, en zij had waarschijnlijk gehoopt dat dat bij haar ook zo zou zijn.
Er is voor beide kanten wat te zeggen, volgens mij.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Jammer voor haar dat ze zelf niet overleden is; als ze dood zou zijn hoefde ze niet met de wetenschap te leven dat ze haar vijf kinderen heeft vermoord. Ze zal nog wel een tijdje in de gaten gehuden worden dus dan is dan een straf voor het leven.
Toch onbegrijpeljk, ik kan me écht niet voorstellen wát er dan in haar hoofd afgespeeld heeft, en hoe ze tot zo'n daad komt, haar eigen genen, dat waarvoor de liefde et sterkst moet zijn; afslachten op vrij barbaarse wijze.

Ongelovelijk toch wel.

inderdaad.. Maar wat ik dan ook niet snap is waarom ze dan in GODSNAAM die vrouw weer gaan reanimeren :confused: ja, die zal het vast wel heel fijn vinden om verder te leven :rolleyes:

jasper

Wijs gebruiker
Radeon915 zei:
azgaza zei:
Jammer voor haar dat ze zelf niet overleden is; als ze dood zou zijn hoefde ze niet met de wetenschap te leven dat ze haar vijf kinderen heeft vermoord. Ze zal nog wel een tijdje in de gaten gehuden worden dus dan is dan een straf voor het leven.
Toch onbegrijpeljk, ik kan me écht niet voorstellen wát er dan in haar hoofd afgespeeld heeft, en hoe ze tot zo'n daad komt, haar eigen genen, dat waarvoor de liefde et sterkst moet zijn; afslachten op vrij barbaarse wijze.

Ongelovelijk toch wel.

inderdaad.. Maar wat ik dan ook niet snap is waarom ze dan in GODSNAAM die vrouw weer gaan reanimeren :confused: ja, die zal het vast wel heel fijn vinden om verder te leven :rolleyes:

waarom houden ze mensen in leven die voor de rest van hun leven als een plant moeten leven? Waarom houden ze mensen in leven die voor de rest van hun leven lam zijn of gedeeltelijk lam zijn waardoor ze hun huis niet meer uitkunnen en hierdoor hun leven een hel wordt. waarom houden ze mensen in leven die enkel nog kunnen leven door compleet verdoofd te worden door pijnstillers omdat anders hun pijn te zwaar is.

wie zijn wij om een leven te beeindigen als het gered kan worden

azgaza

Badass junkie
Radeon915 zei:
azgaza zei:

Ongelovelijk toch wel.

Ja dat bedoel ik dus ook; ze had beter gewoon dood kunnen gaan. Maar wat helemaal pech zou zijn is als ze nu zó goed in de gaten wordt gehouden en zodanig gewond is; dat ze geen zelfmoord kan plegen. Want dan zit ze vast in een leven met een vreselijke voorgeschiedenis, dat ze zo te zien aan haar acties niet meer wilde. Tragisch.

JewCookie

Wijs gebruiker
Met zo iets op je geweten lijkt het me sterk dat je het leven weer waardig gaat achtten.

Toch raar, zoveel ervaring en dan gaat het die laatste keer mis..

Bovenaan