Politie + Blowen in auto = :@

3970

Wijs gebruiker
Flip Trip zei:
Daarnaast is het nog niet mogelijk om te achterhalen hoe zeer je onder de invloed bent van wiet en het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen bestraft worden voor het rijden onder invloed van wiet terwijl je gister een joint hebt gerookt.

Dat klopt, dat is ook niet de bedoeling, maar dat is m.i. wel te bepalen door een bloed- en/of urinetest, die volgt na een positieve speekseltest.

Flip Trip zei:
Ik blijf er dus bij dat een wiet roker zelf moet bepalen wanneer hij niet meer kan rijden.

Tjonge jonge, wat een verstand zeg...dus iemand die (mogelijk te veel) onder invloed is van een drug, moet zelf bepalen of hij/zij nog kan rijden??? Ga toch weg, onbenul....

endor

Badass junkie
Ik schat dat een kwart van de flikken in belgie die weed in beslag nemen , het zelf opsmoren.

Technofanaat

Experimenterende gebruiker
Ik word er een stuk voorzichtiger van,
voor m'n gevoel is het niet onveilig om stoned te rijden

Gevoel zegt soms rare dingen,
maar uit meerdere onafhankelijke onderzoeken is gebleken dat het VEILIGER is om stoned te rijden dan niet stoned.

Reactietijd gaat achteruit - voorzichtiger rijden = veiliger rijden

De mensen die hier lopen te schreeuwen: stel dat je nou een kind dood rijd, dit en dat; je hoeft toch niet 24 uur per dat te blowen, enzovoorts enzovoorts.

Elk risico is in principe onnodig, je kunt het best thuis blijven en de deur op slot doen, zo ben je voor niemand een risico, stel nou dat je iemand doodrijd, dat vergeef je jezelf nooit!!

Beetje flauw maar je snapt mn punt.

Technofanaat

ExceptionalInsight zei:
Technofanaat zei:
Reactietijd gaat achteruit - voorzichtiger rijden = veiliger rijden
Nee. Voorzichtiger rijden = te bewust ermee bezig zijn waardoor aandacht van anderen dingen wordt afgeleid = Onveiliger rijden.
Meerdere onafhankelijke onderzoeken toonde aan dat het niet zo is. Ik zou graag hebben dat de nederlandse overheid hier een goed onderzoek naar doet. Nogal vreemd om te verbieden een bepaald middel te gebruiken tijdens het autorijden terwijl er geen goed nederlands onderzoek naar gedaan is.

Dubz

Bewuste gebruiker
Ben blij dat je in Belgie woont, en niet in Nederland gepakt wordt.
Twee weken rij-ontzegging is een lachertje in vergelijking met de hel die je hier moet doorstaan als je gepakt wordt met een jointje/wiet achter het stuur.
Ik ken zo al een handje vol mensen in m'n directe omgeving die gepakt zijn met een joint, of alleen maar een zakje wiet, en daardoor een brief thuis kregen.

In die brief (afkomstig van het CBR, Centraal Bureau Rijvaardigheid) staat dat je een rijgeschiktheidstest moet komen doen. Dit houdt in, bloed en urine test, plus een gesprek met een psycholoog in dienst van het CBR. Is de test positief, dan ben je sowieso de sjaak en ben je je rijbewijs minimaal een jaar kwijt. Na dat jaar moet je opnieuw gekeurd worden door middel van dezelde procedure. Afgezien van de urine/bloedtest kan de psycholoog ook gewoon beslissen dat je niet rijgeschikt bent, afgaande op de antwoorden die jij geeft op zijn vragen. Dan ben je je rijbewijs ook kwijt (tijdsduur is afhankelijk van het oordeel van de psycholoog), en moet je ook weer geherkeurd worden.
Het leuke is dat je tegen een uitspraak van het CBR niets kan beginnen, en dat je de hele rambam zelf mag betalen. Dit loopt in de honderden euro's per afgenomen test. Daarbij komt dus nog een leuke boete acheraf.

Zo is een collega al anderhalf jaar zijn rijbewijs kwijt omdat hij blowde in de auto, twee keer gezakt voor de test, eerste keer urine positief, tweede keer vond de psycholoog hem nog niet 'rijgeschikt' genoeg.
Een andere jongen, een van m'n beste vrienden, is z'n rijbewijs pas ook kwijt geraakt omdat hij een zakje wiet in de auto had liggen, en de auto volgens de politie naar wiet rook. Hij beweerde niets gerookt te hebben (wat ook zo was) en vroeg of hij mee mocht voor een urine/bloed test om dat te bewijzen. Dit mocht niet, en hij kreeg later dus zo'n mooie CBR uitnodiging. Urine en bloedtest niks in gevonden, maar de psycholoog had zijn verhaal zo verdraaid dat hij z'n rijbewijs ongeldig werdt verklaard voor één jaar, en daarna een herkeuring. Advocaat en al op de zaak gezet, mocht niet baten, psycholoog had het laatste woord om dat deze 'er geen baat bij zou hebben de uitkomsten van het gesprek te manipuleren'.
En dan heb ik het nog maar over twee gevallen, ..

Wat betreft het rijden onder invloed, ik denk dat dit ten eerste verschilt per persoon, en ten tweede hoevaak je blowt (oftewel, hoe beinvloed je wordt door de joint). In m'n vriendengroep blowen veel gasten dagelijks een stuk of drie vier joints, en die rijden ook gewoon. Dit al een jaar of vijf elke dag. Nog géén een ongeluk gezien of gehad, en ook geen gevaarlijke situaties die te wijten zijn aan het onder invloed zijn. Zelf heb ik ook jaren stoned rondgereden, en kan ook niet zeggen dat dit gevaarlijker is als nuchter.
Maar als je bijvoorbeeld één keer in de week blowed, en dan gaat rijden is het een heel ander verhaal. Heb het zelf ook gehad, was een paar maanden gestopt, weer een keer naar de shop gereden, joint gekocht, en aangestoken in de auto. Toen ik hem helemaal op had gerookt begon ik te stoppen voor groene stoplichten, liet m'n auto afslaan bij het optrekken, en dacht ik dat ik 80 reed terwijl ik 30 ging. Het scheelt dus nogal hoé erg je onder invloed bent.

Mensen die al jaren langs dagelijks blowen en rijden zijn denk ik geen groter gevaar voor het verkeer als nuchtere mensen. Maar dat is mijn mening, gebaseerd op mijn ervaringen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Technofanaat zei:
Niks kan jou overtuigen heb ik het idee
Als ik zeg dat ik kan vliegen als ik een banaan in mn kont steek wil jij er toch ook eerst bewijs van voordat je het gelooft of niet?

Technofanaat zei:

A 1983 study by the US National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) used stoned drivers on simulators, and concluded that the only statistically significant effect associated with marijuana use was slower driving.
Dat vind ik niet per definitie veilig.

Sowieso is het een schijtpagina en staat er per alinea steeds hetzelfde zonder concrete onderzoeksresultaten. "Onderzoek heeft uitgewezen dat rijden onder invloed niet significant gevaarlijker is." Maar nergens staat waar dat op gebaseerd is. Ik ben nog niet overtuigd.

Technofanaat

ExceptionalInsight zei:
Technofanaat zei:
Niks kan jou overtuigen heb ik het idee

Technofanaat zei:

Maar nergens staat waar dat op gebaseerd is. Ik ben nog niet overtuigd.
Onderaan de pagina staan links naar de onderzoeken, daar staat waar het op gebaseerd is.
Zal je vast voor zijn: Er zijn ook onderzoeken die het tegendeel bewijzen, de grote vraag is of er niet gebullshit wordt om de overheid maar gelijk te laten hebben.

Technofanaat

ExceptionalInsight zei:
Technofanaat zei:
Zal je vast voor zijn: Er zijn ook onderzoeken die het tegendeel bewijzen
Kijk. En daarom vind ik al dat soort onderzoeken bullshit en ik oordeel ik naar mijn eigen ervaring.
Ofwel, ik kan met zoveel onderzoeken aankomen, je bent toch niet te overtuigen. Fijn dat je me even laat zoeken.
Maar leg uit, welke ervaring heeft jou doen vertellen dat het onveilig is?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Technofanaat zei:
Ofwel, ik kan met zoveel onderzoeken aankomen, je bent toch niet te overtuigen. Fijn dat je me even laat zoeken.
Staat dat in het handboek van die kerk (waar chemical en sittaman ook lid van zijn)? Dat je mensen hun woorden zo moet verdraaien dat ze klinken zoals jij wilt dat ze klinken?

Je begrijpt toch zelf ook wel dat wanneer je een drug gebruikt die je reactievermogen beïnvloedt, het minder veilig is om een voertuig te besturen? Ik heb daar niet 1 specifiek voorbeeld voor nodig, dat is gewoon een logische redenering.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
3970 zei:
Flip Trip zei:
Daarnaast is het nog niet mogelijk om te achterhalen hoe zeer je onder de invloed bent van wiet en het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen bestraft worden voor het rijden onder invloed van wiet terwijl je gister een joint hebt gerookt.

Dat klopt, dat is ook niet de bedoeling, maar dat is m.i. wel te bepalen door een bloed- en/of urinetest, die volgt na een positieve speekseltest.

Maar zo ver ik weet is dat gewoon niet mogelijk, je kunt wel aantonen of iemand wiet heeft gerookt, maar je kunt niet zeggen hoeveel; wanneer en hoe zeer diegene nog onder invloed is.

3970 zei:
Flip Trip zei:
Ik blijf er dus bij dat een wiet roker zelf moet bepalen wanneer hij niet meer kan rijden.

Tjonge jonge, wat een verstand zeg...dus iemand die (mogelijk te veel) onder invloed is van een drug, moet zelf bepalen of hij/zij nog kan rijden??? Ga toch weg, onbenul....

Zie boven. Het is dus of iedereen die aantoonbaar wiet in zijn lichaam heeft mag niet meer rijden of je moet het maar zelf bepalen wanneer je nog kunt rijden.

Iemand die moe is moet toch ook zelf bepalen of hij nog kan rijden.

ExceptionalInsight zei:
Je begrijpt toch zelf ook wel dat wanneer je een drug gebruikt die je reactievermogen beïnvloedt, het minder veilig is om een voertuig te besturen? Ik heb daar niet 1 specifiek voorbeeld voor nodig, dat is gewoon een logische redenering.

Uh, nee. Een drug die je reactievermogen beinvloed kan je reactievermogen ook beter maken.

Maar dat is bij wiet niet het geval, toch kun je niet zeggen dat je alleen door een verminderd reactievermogen zo veel slechter rijd. Er is meer nodig bij het rijden dan alleen reactievermogen.

Seatbelt

Belezen gebruiker
Deze discussie ben ik vies vaak tegengekomen hier.
Als ik het zo bekijk;

De ene helft van de mensen:
Blowen achter het stuur (Of stoned achter het stuur zitten) is dom, onverantwoordelijk en gevaarlijk voor jezelf en de omgeving.

De andere helft:
MIjn Driving-skills worden niet beinvloed door het feit dat ik stoned achter het stuur zit.

Dit is een lastig onderwerp waarop iedereen zijn eigen mening heeft. Het is gewoon verboden om onder invloed van verdovende middelen (alcohol, andere drugs en sommige medicatie) deel te nemen aan het verkeer als bestuurder. Weet jij van jezelf dat je nog uitstekend kan rijen? Dan hoop ik dat je toch een keer een ongeluk (blik- en schrik- schade) krijgt die jou het tegendeel bewijst. Maar rijd jij al jaren achtereen stoned zonder er ook maar enige effect op je besturing te zien. Ik ga je echt niet tegenhouden hoor. En over het reactievermogen, jullie hebben al laten zien dat de onderzoeken tegenstrijdig zijn. Ik ervaar na wiet trouwens wel een verlaagd reactie vermogen;, maar ik kan gelukkig geen auto rijen :grin: Maar als reactievermogen het hele speerpunt is van de Anti-Smoke'n'Drive beweging, zouden domme (slome is miss. beter woord) mensen dan wel mogen rijden? Ik kan genoeg mensen verzinnen die al hun hele leven lang een lager dan gemiddeld reactievermogen hebben. Zullen we deze dan maar hun rijbewijs ontzeggen? Ach jah, mijn mening is oordeel zelf. Dat heb ik net gedaan, weinig nut voor jullie waarschijnlijk maar ik ben tenminste mijn Y kwijt :wink:

L

Lid 6909

Gast
kijk al die miereneukers hier over rijden onder invloed, ik weet zeker dat iedereen die dat typed het zelf ook gedaan heeft.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
^dat denk ik ook.

Hier een artikel dat ik vond:
Marihuana heeft minder ongunstig effect op rijden dan alcohol of vermoeidheid. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van de Transport Research Laboratory (TRL). Het resultaat bevestigt eerdere bevindingen in de Verenigde Staten, Australië en andere landen, dat marihuanagebruik een relatief onbelangrijke rol speelt met betrekking tot verkeersongevallen. NORML-directeur Allen St. Pierre zegt dat de resultaten geen verrassing zijn: "Onderzoek na onderzoek blijkt dat de lichte invloed van marihuana op het reactievermogen in het algemeen binnen de veiligheidsgrens ligt die aanvaard werd voor medicatie en andere legale mogelijk verzwakkende factoren. De bevindingen van dit laatste onderzoek wijken daar niet van af."

In de TRL-studie werd de rijvaardigheid onderzocht bij 15 vrijwilligers die ofwel een hoge dosis, ofwel een lage dosis, ofwel een placebo hadden toegediend gekregen. Allen werden getest met een hightech rijsimulator. De onderzoekers ontdekten dat marihuana blijkbaar een ongunstige invloed had op de accuraatheid van het sturen, maar ontdekten geen invloed van de drug op het reactievermogen of andere noodzakelijke rijvaardigheden. De onderzoekers stelden ook vast dat de proefpersonen zich goed bewust waren van hun afgezwakte rijvaardigheid en zij trachtten dit te compenseren door de moeilijkheidsgraad van de rijtest te verlagen door bijvoorbeeld langzamer te rijden.De auteurs van de studie besloten: "In termen van verkeersveiligheid kan niet geconcludeerd worden dat rijden onder invloed van cannabis geen risico's inhoudt. Nochtans, in vergelijking met alcohol: de ernstige effecten van alcohol op het rijden houden meer risico in, voornamelijk bij zwaarder gebruik van dit laatste."

Vergelijkbaar onderzoek werd eerder al gedaan door TRL en hieruit bleek dat alcohol en slaaptekort een veel ongunstiger effect hadden op de rijvaardigheid, dan marihuana. Studies in andere landen leverden dezelfde resultaten op. Uit een Australisch overzicht van mei 1998 over 2.500 gekwetste automobilisten bleek dat cannabis "geen noemenswaardig effect" had op hun rijvaardigheid. Resultaten die gepubliceerd werden door de U.S. National Highway Traffic Savety Administration in 1992 en 1993 meldden dat de ongunstige effecten van marihuana op het rijden "relatief klein" zijn en concludeerden dat "er geen harde bewijzen waren dat marihuana substantieel bijdraagt tot verkeersongevallen of ongevallen met dodelijke afloop." Het onderzoek werd uitgevoerd door TRL en was besteld door het Britse ministerie van Leefmilieu en Transport.

Met wiet onder invloed rijden is dus minder gevaarlijk dan alcohol. Het verminderde reactievermogen mag dan wel binnen de perken zijn volgens artsen, maar het haalt toch wel degelijk je driving skills omlaag.

Oom Klaas

Badass junkie
gNuxx zei:
kijk al die miereneukers hier over rijden onder invloed, ik weet zeker dat iedereen die dat typed het zelf ook gedaan heeft.

Dat zijn die allemaal op dat vlak onverstandig.
'k Heb nog nooit met iemand in de auto gezeten die onder invloed was,
en nog nooit op m'n brommertje gezeten terwijl ik niet nuchter was.

De mensen die onder invloed rijden zou ik zo graag in de knieschijf willen schieten.
Maar dat is helaas ook illegaal.

Jrr

Newbie
Hebben jullie iets gelijkaardig ook meegemaakt?

Niet met de auto maar, ooit met een maat van Oostende naar Vlissingen geweest, dan trug naar Belgie met 15gr wiet, vlakbij de overzetboot in breskens moeten wachten op de bus, in de verte zagen we een patrouille rijden, maat paniekeert en wandelt naar het hamburgerkot. Ik zag de flikken al parkeren achter het het kot en opeens stonden ze daar. 180€ boete en wiet kwijt. Als ie had blijven zitten was er wss niks gebeurd.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flip Trip zei:
Uh, nee. Een drug die je reactievermogen beinvloed kan je reactievermogen ook beter maken.
Oh ja hoor, pak 'm maar op een verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde natuurlijk wanneer een drug je reactievermogen nadelig beïnvloedt.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Flip Trip zei:
Oh ja hoor, pak 'm maar op een verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde natuurlijk wanneer een drug je reactievermogen nadelig beïnvloedt.

En ipv te reageren op die zinnige dingen die ik zei reageer je alleen hierop, terwijl ik er meteen achteraan zei dat dit bij wiet niet het geval is.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flip Trip zei:
En ipv te reageren op die zinnige dingen die ik zei reageer je alleen hierop, terwijl ik er meteen achteraan zei dat dit bij wiet niet het geval is.
"Er is meer nodig bij het rijden dan alleen reactievermogen." Ja hoor, dat is erg zinnig, dat had verder ook niemand kunnen bedenken. Het gebrek aan concentratie is ook een zwaar wegend nadeel, maar reactievermogen rekende ik daar ook onder. Verder heb je natuurlijk benen nodig voor het gas en de rem, armen om te sturen en te schakelen.. Ja er komt zo veel meer kijken bij autorijden dan alleen concentratie.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Naar mijn idee is een zaken man die al 8 uur in zijn mercedes zit en smorgens om 5 uur over de weg heen slingert met 120kmh gevaarlijker dan een stoner die 80 rijd op de rechter baan.

Ik heb al heel wat gekke dingen gezien op de weg, en auto rijden is gewoon gevaarlijk. Niemand is een perfecte chauffeur en een ongeluk zit in een klein hoekje. Moet je na gaan hoe groter de kans is op brokken als al die brokken piloten ook nog eens onder invloed zijn.

Voor wie onder invloed rijd, gewoon rijbewijs afpakken. En dan kunnen de nuchtere mensen ongestoord verder gaan met elkaar naar de klote rijden met domme acties en slechte rij kunsten.

De auto matrix zou trouwens de oplossing zijn voor dit soort bullcrap. Was een tijdje terug iets over op discovery, best interessant.

3970

Wijs gebruiker
Flip Trip zei:
Maar dat is bij wiet niet het geval, toch kun je niet zeggen dat je alleen door een verminderd reactievermogen zo veel slechter rijd. Er is meer nodig bij het rijden dan alleen reactievermogen.

Niet? Het is toch echt niet moeilijk te begrijpen, als er iets onder je hersenpan zit dat werkt zoals het zou moeten. Ik zal het anders nog eens simpel uitleggen:

Als het reactievermogen verminderd, dan worden je rijvaardigheden slechter.

Natuurlijk, zolang er niets gebeurd tijdens de rit, waarvoor je echt een goed reactievermogen nodig hebt, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als mijn zoon/dochter om één of andere reden op de fiets ineens uit moet wijken, en jij moet met je auto voor hem/haar snel uitwijken/remmen, kan dat verminderde reactievermogen net het verschil maken tussen een toekomst op de fiets of in een rolstoel.(of erger) Of durf je echt te beweren dat dat NIET zo is???

kiekert zei:
blowboter zei:
blowers zijn over het algemeen best relaxt, niet zo'n probleem.
Wouten kunnen zich beter op het alcoholprobleem gaan storten.
Lul niet zo dom achterlijke. Het is al lang bewezen dat thc de reactiesnelheid beïnvloedt, net zoals alcohol dat doet.

Stop eens even met mensen uit te schelden en probeer misschien eens wat minder oppervlakkig en closeminded te zijn.

Chemical

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Technofanaat zei:
Staat dat in het handboek van die kerk (waar chemical en sittaman ook lid van zijn)? Dat je mensen hun woorden zo moet verdraaien dat ze klinken zoals jij wilt dat ze klinken?

:rock: . Het staat er jammer genoeg niet in, aangezien ik in deze discussie jouw mening draag :wink:.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
3970 zei:
Flip Trip zei:

Niet? Het is toch echt niet moeilijk te begrijpen, als er iets onder je hersenpan zit dat werkt zoals het zou moeten. Ik zal het anders nog eens simpel uitleggen:

Als het reactievermogen verminderd, dan worden je rijvaardigheden slechter.

Natuurlijk, zolang er niets gebeurd tijdens de rit, waarvoor je echt een goed reactievermogen nodig hebt, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als mijn zoon/dochter om één of andere reden op de fiets ineens uit moet wijken, en jij moet met je auto voor hem/haar snel uitwijken/remmen, kan dat verminderde reactievermogen net het verschil maken tussen een toekomst op de fiets of in een rolstoel.(of erger) Of durf je echt te beweren dat dat NIET zo is???

Op sommige moment zou dat idd zo kunnen zijn, maar op verreweg de meeste momenten kun je deze situaties al op voorhand verhinderen door aangepaster te gaan rijden. En laat dit nou precies hetgene zijn waardoor wiet niet zo gevaarlijk is in het verkeer als alcohol. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat mijn overzicht/reactievermogen stoned nog altijd beter is dan van menig een nuchter chaufeur. En ik durf dus ook inderdaad te beweren dat er geen significant verschil bestaat als ik nu nuchter rijd of licht stoned. Nuchter zou me dit ook kunnen gebeuren.

Als ik zwaar opgefucked rond rijd dan ben ik een veel groter gevaar op de weg dan wanneer ik lekker high een beetje aan het cruisen ben. Je moet natuurlijk niet stoned wie de tering zijn.

Dat ze gewoon field reaction time test of iets dergelijks invoeren. Ik had eens op discovery van die fighter pilots gezien, die moesten rekensommen doen en in de tussentijd kwamen gekleurde blokken voorbij en moesten ze op het goede moment op de goede kleur duwen. Dat ze gewoon iedereen bij het rijbewijs zo een test laten nemen, lukt het je dan niet dan maar geen rijbewijs en als je het stoned wel lukt dan ben je gewoon nog in staat om te rijden.

Of ze moeten kunnen testen hoe zeer iemand onder invloed is van wiet, maar dat kan nog steeds niet, je kunt alleen aantonen of de persoon wiet heeft gerookt. En zo ver ik weet blijft dat heel lang aantoonbaar. Dus zo lang niet iedereen wil accepteren dat mensen die dagelijks een beetje wiet roken helemaal niet meer mogen rijden, zal het heel lastig worden om mensen die stoned rijden ervoor te bestraffen.

3970

Wijs gebruiker
Oké, dan zijn we uitgepraat denk ik...ik hoop voor je dat je nooit iemand aanrijdt, vooral niet als je stoned bent.Ik ben van mening dat het onverantwoord is, maar dat vind ik ook van alcohol en rijden. Autorijden hoor je nuchter te doen, maar niemand kan jou tegenhouden als je toch besluit te gaan rijden onder invloed. Helaas.

Technofanaat

3970 zei:
Oké, dan zijn we uitgepraat denk ik...ik hoop voor je dat je nooit iemand aanrijdt, vooral niet als je stoned bent.Ik ben van mening dat het onverantwoord is, maar dat vind ik ook van alcohol en rijden. Autorijden hoor je nuchter te doen, maar niemand kan jou tegenhouden als je toch besluit te gaan rijden onder invloed. Helaas.
Jij rijd ook onder invloed hor, onder invloed van gedachten belevenissen emoties, koffie, etc etc.. Kan allemaal gevaarlijk zijn.... of juist niet.

Het klinkt voor de hand liggend dat blowen autorijden gevaarlijker maakt, maar ik stel het zwaar in twijfel. Je gaat veel rustiger rijden en let beter op. Er moet gewoon GOED en DUIDELIJK onderzoek naar gedaan worden en voor dat dat gedaan is geen boetes geven die op NIETS berust zijn.

endor

Badass junkie
Technofanaat zei:
3970 zei:
Jij rijd ook onder invloed hor, onder invloed van gedachten belevenissen emoties, koffie, etc etc.. Kan allemaal gevaarlijk zijn.... of juist niet.

Het klinkt voor de hand liggend dat blowen autorijden gevaarlijker maakt, maar ik stel het zwaar in twijfel. Je gaat veel rustiger rijden en let beter op. Er moet gewoon GOED en DUIDELIJK onderzoek naar gedaan worden en voor dat dat gedaan is geen boetes geven die op NIETS berust zijn.

Je hebt dan natuurlijk ook nog de mannen met hun dikke wagens die stoer doen met 150 te rijden in je zone 30. Meestal zie je dan nog een joint in hun mond.
Ik heb overlaatst nog zo een persoon tegengekomen , ik stak over , ik was bijna aan 't voetpad , en ineens wijkt hij helemaal naar mijn kant uit om mij een beetje op te fokken.
I hate those guys...

SittaMan

Belezen gebruiker
In België 'mag' je als je 18+ bent max. 3 gram op zak meehebben, voor eigen gebruik.
Aangezien jullie niets meer bijhadden vind ik het toch maar raar hoor!

endor

Badass junkie
SittaMan zei:
In België 'mag' je als je 18+ bent max. 3 gram op zak meehebben, voor eigen gebruik.

Ja , maar wie verkoopt hier in belgie in godsnaam kleiner dan 5 gram?
dat is zowat het minimum geworden.

SittaMan

Belezen gebruiker
endor zei:
SittaMan zei:

Ja , maar wie verkoopt hier in belgie in godsnaam kleiner dan 5 gram?
dat is zowat het minimum geworden.
Ooh zo ken ik er wel een paar ;p

Bovenaan