Sms politie

Zeehond

Badass junkie
Past allemaal goed in het plaatje van bangmaken.
Ach ja, ze voeren slechts uit wat politiek besloten is en opgelegd is aan ze.
Bovendien is een groot deel van de politie net zo gestigmatiseerd over het onderwerp drugs als het overgrote deel van onze samenleving.
En in alle eerlijkheid zien zij wel de ellende op straat.
Politie doet veel goede dingen, dus respect voor ze.

Op gebied van drugs trek ik me niets aan van wat ze zeggen. Ik wens ze heel veel succes met hun war on drugs.

Kordie

DF-koning
Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde?
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?
Jou een waarschuwing sturen maar voor de rest niks. Kan helemaal niet uit om er aandacht aan te besteden misschien staan er wel een stuk of 100 contacten in die telefoon.

Kordie

DF-koning
Jou een waarschuwing sturen maar voor de rest niks

oké die telefoon geeft wellicht geen bewijs, tenzij er wat in staat van een bestelling.

Maar als ze je pakken op straat bij de overdracht, of je haalt je pakketje op bij het postnl afhaalpunt ... dan word je als koper denk ik wel gepakt en krijg je een fikse boete?

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
@Kordie Dat ligt aan de hoeveelheid dat je gekocht hebt. Als je kan aannemen dat het voor persoonlijk gebruik is dan pakken ze alleen je drugs af. Maar als je een zak met 50 mdma pillen koopt heb je een heel groot probleem.

Casrus

DF-koning
Bij de blauwe bromsnor(rin) op de 'mogelijke' drugs-gebruikerslijst te staan lijkt me niet zo handig voor het geval ik in mijn leven wél een goede baan zou kunnen krijgen, of iets dergelijks.

Of voor andere dingen.

Vandaar dat ik zelf geen dealer heb.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Bij de blauwe bromsnor(rin) op de 'mogelijke' drugs-gebruikerslijst te staan lijkt me niet zo handig voor het geval ik in mijn leven wél een goede baan zou kunnen krijgen, of iets dergelijks.

Of voor andere dingen.

Vandaar dat ik zelf geen dealer heb.

Zolang je een VOG kan aanvragen maakt het niks uit wat de politie van je weet. Of je moet bij Justitie willen werken.

Casrus

DF-koning
Doe jij alleen RC?

Ook ander spul, maar dat koop ik meestal niet persoonlijk.

Ga naar chemseks-dates met een hoeveelheid RC's/ dan wel andere 'gedoogde' middelen, condooms, poppers, glijmiddelen, erectiemiddelen en 'wat' geld.

Zij mogen vrijelijk van mijn RC's en andere spullen nemen, hebben ze meth of base dan neem ik soms ook wat (en laat geld achter om te helpen kosten te dekken of zodat
tijdens de date mijn gastheer meer kan bestellen).

Een enkele keer bestellen we iets te eten, of wordt er een derde 'bijbesteld' van de app.
Een deel van die heren is ook weer van de pillen en de poeders als je die dan nog eens geld geeft
komen ze vaak na de dealer nog eens terug en geven ze je ook wat.

En soms krijg je het gewoon en soms geef je zelf je spullen gewoon.

Overigens staan de dealers gewoon op mijn dating-app.

Laatst bewerkt:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker

Niks, want ze sturen gewoon een hele lijst aan nummers een sms. De dealer kan jou ook onder een andere naam hebben staan of een locatie.. Ze nemen al helemaal niet de moeite om elk nummer en elke naam op te slaan, daarom sturen ze maar zo’n sms.

Casrus

DF-koning
Kunnen ze helemaal niks mee. Wie weet gebruikt de dealer wel een tweedehands telefoon en stond jou nummer daar nog in, of heb je een keer een verkeerd nummer gebeld etc.

"Ja...erm...heus agent, het was allemaal een 'vergissing'!
Ik weet ook niet wat dat afgehakte hoofd van Peter R. de Vries hier op tafel doet. En die machetes? Zijn die van het Sinaloakartel, zegt u?
Ik begrijp u niet, we hebben hier nog een kartelschaal van handenarbeid op de basisschool, bedoelt u dat soms?"

Pinnacle

Belezen gebruiker
Niks, in iemands telefoon staan is niet illegaal. Tenzij je op heterdaad betrapt wordt tijdens een deal/met te veel op zak, kan er wat gebeuren, maar zelfs dan zelden. De politie gaat doorgaans niet achter de gebruiker aan.

Kordie

DF-koning
Tegenwoordig kun je bij whatsapp de vervaldatum instellen. Als je dit doet bij een dealer is er sowieso niks meer traceerbaar.

SoulAssassins

Badass junkie
Tegenwoordig kun je bij whatsapp de vervaldatum instellen. Als je dit doet bij een dealer is er sowieso niks meer traceerbaar.
Ook die data is terug te halen ,beste is sms want vroeger hadden we geen wifi en sms ging via een satelliet en mu nog steeds zolang ze in de lucht hangen.
SMS zal ook verdwijnen als de laatste satelliet door de dampkring komt.

SoulAssassins

Badass junkie
  1. Probeer eerst het lokale alarmnummer1 te bellen om de hulpdiensten te bereiken. Als je gewone mobiele netwerk niet beschikbaar is, kun je misschien toch bellen.
  2. Als de oproep niet tot stand komt, kun je de hulpdiensten sms'en via satelliet.
  3. Dit is in geval van nood ,er kan ook een verbinding gemaakt worden zonder nood.
  4. De normale SMS dienst dus

Colekkr

Belezen gebruiker
Ook die data is terug te halen ,beste is sms want vroeger hadden we geen wifi en sms ging via een satelliet en mu nog steeds zolang ze in de lucht hangen.
Juist. Eindelijk iemand die het snapt hahaha.

Colekkr

Belezen gebruiker
Juist. Eindelijk iemand die het snapt hahaha
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Bekijk bijlage 61200
Lijkt me ook niet bepaald een bericht vanuit de politie…dit zal zeker nep zijn.

SoulAssassins

Badass junkie
Mijn satelliet telefoon is een blackberry ,ja ze bestaan nog en still kicking ass als je een prive gesprekje wilt hebben via SMS.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Heb ook aantal van die sms'jes gehad.
De volgende dag kreeg ik het nieuwe nummer alweer! Het enige nadeel wat voorkomt is dat de dealer dan z'n klantenkring kwijt is als hij geen backup heeft gemaakt.

Ik snap ook niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken, misschien inderdaad alleen angst zaaien. De problemen die drugs mee brengen weet de gemiddelde gebruiker toch al? Millieu schade is ook een probleem wat niet echt aan de gebruiker ligt. Een "fabrikant" kan nergens z'n afval inleveren, daar is een makkelijke oplossing voor toch?

SoulAssassins

Badass junkie
Ik heb op een hele slinkse manier een rotte appel uit de lijst gehaald van mijn vendor ,zijn whatsapp werd iedere keer geblokkeerd door een rotte appel.
Dat koste hem 3 simkaarten en uiteindelijk heel zijn toestel ,Met blackberry heel zijn contactlijst een sms gestuurd geheel anoniem en wachten op een boze sms en tsjakka ik had hem te pakken .daarna op iphone verder laten gaan op whatsapp zonder de rotte appel haha.
Deze actie koste me wel 6 uur van zijn tijd ,maar ja we moeten elkaar een handje helpen he.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Heb ook aantal van die sms'jes gehad.
De volgende dag kreeg ik het nieuwe nummer alweer! Het enige nadeel wat voorkomt is dat de dealer dan z'n klantenkring kwijt is als hij geen backup heeft gemaakt.

Ik snap ook niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken, misschien inderdaad alleen angst zaaien. De problemen die drugs mee brengen weet de gemiddelde gebruiker toch al? Millieu schade is ook een probleem wat niet echt aan de gebruiker ligt. Een "fabrikant" kan nergens z'n afval inleveren, daar is een makkelijke oplossing voor toch?

Precies.
Werkt ook niet.
Als ontvanger hoef je ook bang te zijn.

Maar aan de hand van een nummer kan de politie denk ik wel je adres achter halen? Alhoewel ze meer zullen jagen op de verkopende partij, en dan ook nog the big ones

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Bekijk bijlage 61200
Beetje late reactie op dit dode topic, maar dit doet de politie op zeker! Dealer wordt gepakt en tel in beslag genomen. Er is zeker een periode geweest ( ik weet niet of ze dat nu nog actief doen) dat ze mensen die per app bestellingen hebben gedaan (waarbij dan ook een bezorgadres wordt genoemd) actief hebben benaderd. Zo stonden ze een keer midden op de dag bij een kennis van mij aan de deur. Stond ie daar met z’n kids binnen te spelen. 🙈 Maar ze geven alleen een waarschuwing en doen er verder niets mee. Wel strafbaar natuurlijk maar met geen waterdicht bewijs (indirect) en omdat het bijna altijd lage hoeveelheden betreft ook niet de moeite waard om te vervolgen of beboeten. Ze doen dit echt alleen om je af te schrikken.

Kordie

DF-koning
Beetje late reactie op dit dode topic, maar dit doet de politie op zeker! Dealer wordt gepakt en tel in beslag genomen. Er is zeker een periode geweest ( ik weet niet of ze dat nu nog actief doen) dat ze mensen die per app bestellingen hebben gedaan (waarbij dan ook een bezorgadres wordt genoemd) actief hebben benaderd. Zo stonden ze een keer midden op de dag bij een kennis van mij aan de deur. Stond ie daar met z’n kids binnen te spelen. 🙈 Maar ze geven alleen een waarschuwing en doen er verder niets mee. Wel strafbaar natuurlijk maar met geen waterdicht bewijs (indirect) en omdat het bijna altijd lage hoeveelheden betreft ook niet de moeite waard om te vervolgen of beboeten. Ze doen dit echt alleen om je af te schrikken.

Nog nooit gehoord.
Maar zou kunnen natuurlijk.
Kost wel veel manskrachten.

De Zandman

DF-koning
@Kordie zegt het al, deze actie kost veel tijd en mankracht.
Het lijkt mij dat men bij de politie eerst maar eens de boeven laat oppakken en vastzetten betreffende inbraken en zo.
Dat lijkt mij veel beter.

Fisherman's friend

Badass junkie
Grappig hoe dat in Nederland werkt bij de politie.
Als je een beetje drugs hebt voor eigen gebruik is er niks aan de hand.
Ze nemen het in beslag, en als je het er niet mee eens bent dan kun je toch naar het bureau gaan om 'je gram te halen'.

Laatst bewerkt:
Bovenaan