Tabak is best sneaky ja. Mijn chillum was kapot, dus ik kon niet uit mn bong roken, toen maar 10 gram polm in hasjjointjes gaan roken verspreid over een kleine week, en vind het toch lekker een joint op de een of andere manier, na de eerste vijf hijsjes zo een lekkere warme golf, veroorzaakt door o.a. de nicotine. Een gewone sigaret zal ik niet meer zo snel opsteken, had op mijn 15e al door dat sigaretten nergens goed voor diende, paar keer flink misselijk van geworden zelfs. Nu alleen als het noodzakelijk is een halve sigaret in een joint.(lees: Wel zin om te smoken maar geen toegang tot puurpijpje of bong), maar ik zeg het eerlijk, die nicotine rushes vind ik best lekker. Doet me herinneren aan fruittabak-waterpijpen vroeger, als je daar grote hijsen van neemt, dan voel je pas de ware aard van nicotine.(extreem ontspannen en relaxed voor een paar minuten)
Verslavend spul dus!
L-123-R zei:
Nice. Leuk om te horen. Hier gaat het ook prima. De nicotine is er nu wel uit geloof ik. Ik denk dat ik na al die mislukte pogingen nu eindelijk een 'gelukte' poging heb ondernomen. Wat zeg ik? Poging? Een poging is gedoemd om te falen. Dat betekent 'Proberen'. Ik ben gestopt, en voel me prima.
Hele goede instelling, maar zo is het wel, je kan de afstandsbediening proberen te pakken; er naar te reiken, of je kan hem pakken. Er op of er onder. Kop of munt.
Leon, ik was jou trouwens een paar maanden geleden nog een uitleg verschuldigd via PM over dat nicotine zelf niet de boosdoener is maar dat er andere stoffen zijn die sigaretten/shag zo verslavend maken. In Amsterdam zeggen we dagelijks wel beter laat dan nooit, naja bij deze dan.
Nicotine zelf is wel de boosdoener, alleen in "fabriekstabak" zitten nog de MAOI's "harman" en "norharman", die er voor zorgen dat er in je brein tijdelijk een verhoogde concentratie mono-amines(Dopamine, (nor)adrenaline etc.) zit. Je hersnen linken dit aan roken, omdat de vergroting van de hoeveelheid mono-amines immers altijd vooraf gaat aan een sigaret/shagje. Dit is ook de reden dat roken zo fijn is als je al high bent van iets anders, of dat nou opiaten, coke, xtc, speed of zelfs alcohol is, en verklaart ook de "gelegenheidsrokers". Je hebt het als je verslaafd bent misschien niet altijd door, maar roken doet wel degelijk dingen in je brein. Je hebt meer "plezier"(dopamine) doordat nicotine indirect dopamine released, maar ook door de MAOI's die de afbraak van dopamine vertragen/op pauze zetten.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, en misschien wel omdat je het "truukje" nu doorhebt dat je er dan mee stopt? Als je een spel 100% hebt uitgespeeld en dus "snapt", dan is er toch ook geen bal meer aan?(uitzonderingen daar gelaten)
Sterkte, Peace,
Paper