Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
r@r@ zei:.. "Kijk allemaal, kijk mezelf: met zonder handen!"![]()

In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte
... R@raarrrrrr![]()
Ninanina zei:... ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!!![]()
Bij mij ook! Lichamelijke afkick (koud, niezen en met name die verschrikkelijke spier- en gewrichtspijn) duurden 3 weken. Slaapproblemen duurden helaas wat langer... (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick met goede tips van anderen!)nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond.
Thanx, Arie. En ook jij: wees trots op jezelf, want weer clean blijven na een terugval die je zelf niet had verwacht is zó ontzettend moeilijk, ik weet er alles van (1x na 3 jaar, 1x na een jaar en vele keren kortere periodesrara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaatennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor
![]()
Aricanary zei:...rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaatennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor..

Ninanina zei:Ra of Ari,
Ben nu 5 dagen 0! Niezen ,spierpijn niet slapen enzo hou ik nog wel vol maar die verschrikkelijke maagkrampen!!
Wanneer gaat dat nu eindelijk weg of wat kan ik daar aandoen! Soms echt zo erg , vooral als ik iets eet, dat ik bijna terug zin heb om 1 mg. te nemen! Maar dat zou dan weer zonde zijn!
Hebben jullie dat ook gehad? Wat doe ik daaraan!!![]()
![]()

Zeker wel hoor, heb het zelf 2x gedaan bij Miroya, nog steeds bij hen onder behandeling (d.w.z. af en toe telefooncontact nu). Ik elk geval heb ik al best eens over hen geschreven én ben ik erg te spreken over hun aanpak/visie.Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
De stichting Miroya (http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook http://www.iboga.nl voor capsules
Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.Vraag hier je arts naar.
Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.
zal worden'en dat het elk dag beter zal gaan).
)
0
Reiziger888 zei:Over gabapentine wordt gebruikt tegen epileptische aanvallen.......
niet doen liever...Ik begon er helemaal van te gloeien TROEP
Nog een paar tips voor na de afkick, SUIKER is een grote boosdoener die een boost geeft aan adrenaline welke vervolgens zorgen voor onrustgevoelens en opgefokte krampen en zenuwboosts in de benen en armen.ook de suikers in drinken en voeding als fris en snoep etc vermijden zoveel mogelijk.
Roken ook, en al helemaal de grote skietsmaker weed!!!!
Neem liever melk,of thee met honing. Kalmerende stoffen als kamille,valeriaan etc. Is licht als je hooked bent,maar wordt werkzaam als je niet meer gebruikt,blowt en drinkt etc.

Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..

r@r@ zei:Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..
Hoi lieve Nina,
Hoe gaat het?
Ik weet uit meerdere keren eigen ervaring dat peptalp niet echt binnenkomt.
Maar ik weet ook dat er toch iets, al is het maar iets, wél binnenkomt én binnenblijft!
Dus ik ga toch weer: meid, je bent zo goed bezig. De mensen zonder kleine kinderen kunnnen lekker lullen; wij weten dat het met kinderen anders, héél anders, onvergelijkbaar, is.
Anderen hebben ook pijn en dat is kut.
Maar wij moeten anderen ook aandacht geven; kunnen ons niet opsluiten en even bijtanken in een mooi t.v. programma, een fijn telefoongesprek of lekker eye-opening music, enkel wanneer wij dat willen.
Dat is zwaar, ik weet het meid, écht!
Weet je, je kan me bellen, check je PM!!!, doe het alsjeblieft!
Liefs, knuffel,
R@![]()
Sarori
Sarori zei:Na lange tijd van afwezigheid toch maar weer eens een levensteken van mij.
Zware tijd gehad, maar ik besta nog. En vooral: nog steeds clean!
Het is mooi om te zien dat dit niet alleen voor mij geldt: R@r@ mag trots zijn dat ze het alweer zo lang volhoudt. Klasse vind ik dat.
Kanarie is ook weer op de goede weg zie ik en Eend houdt stug vol.
Net als jullie vraag ik mij wel af hoe het met Yoro gaat....hij is wel erg plotsklaps verdwenen...
Maar we weten pas iets zeker als hij zich meldt hier. Kijk maar naar mij. Ik hoop dat hij nog eens een levensteken geeft, met goed of minder goed nieuws.
Wat ik hier wel heb geleerd op dit forum is, dat het altijd een struggle zal blijven voor de rest van je leven als je er eenmaal aan bent geraakt. Het is hartverwarmend dat sommigen die verleiding voorgoed kunnen weerstaan. Voor diegenen die net iets minder kracht hebben op de momenten die ertoe doen dienen die verhalen in ieder geval tot steun. Want wat een ander kan, kun je zelf uiteindelijk ook!
Ik zal mij weer eens gaan bijlezen de komende tijd,
Have a nice day you all!
Sarori

speeseend zei:goed bezig kerel!
Hier overigens ook clean. Op hier en daar een Bruine droom na, is Eend zo goed als verlost uit de staart van de Draak.

ik doe mijn best zei:joolie,..de sport school,dat vind ik nu nou niks aan,ieder zijn eigen,maar wat ik wel wil,..tja,als je al zolang dagelijks op zoek gaat naar dope,en je wilt dat veranderen,..ik vind het heel moeilijk,ik wil eigenlijk ook niet meer gebruiken,en dat gaat redelijk,maar ik zet er ook niks voor in de plaats,omdat ik t gewoon niet weet wat ik wel leuk vind,..snap je het een beetje.