Verklaar je muziekstyle

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik heb een vraagje aan de mensen die naar parties gaan,en daar
vervolgens drugs doen.

Ik ben iemand die best vaak naar feestjes gaat,zeker 1x per maand.
Nou heb ik alle muziekstylen wel een beetje gezien en gehoord op een feestje....
Uit alle muziekstylen die ik heb meegemaakt vind ik Techno gewoon de lekkerste muziek die er is als je op Xtc bent.

Ik heb hier een stukje text gequote van Dj Luna waarin hij schrijft waarom hij Techno lekker vind,en daar kan ik me goed in vinden!

Dj Luna zei:
Luna, allereerst: waarom techno, wat heb je er precies mee?
“Ik draai veel verschillende stijlen en doe dat allemaal met net zoveel plezier, maar techno is voor een DJ toch wel de ultieme stijl om te mixen. Je kunt veel experimenteren en je mengpaneel echt als instrument gebruiken omdat de platen vaak lange stukken zonder breaks bevatten. Bij hardstyle ben je daarin toch wat meer beperkt omdat er veel breaks in de platen zitten. Bovendien kan je een mooie opbouw maken in een technoset waarbij je echt naar een climax toewerkt met meerdere platen. Bij hardstyle zit de climax meestal in elke plaat afzonderlijk. In techno zit een bepaalde aanstekelijke drive, je blijft maar gaan!

Die "opbouw naar een qlimax" waar hij het over heeft die vind ik vaak wel terug als je eenmaal op zo'n techno feestje staat,en zeker met de combinatie Xtc vind ik het een ultieme trip!

Naar wat voor party(muziekstyle) ga je?
En probeer eens te verklaren waarom die muziek jou zo aantrekt als je onder invloed bent.

Deranged

Badass junkie
Geniaal, verbluffend, prachtig, schitterend, pure klasse, briljant, verbazingwekkend, ontroerend, zalig, uitgebreid, gevarieerd, diepgaand, zeldzaam, een gave, een zegen.

MetaalKonijn

Badass junkie
Metal hier. Vind metal geniaal door de bruutheid, snelheid & waanzin. Krijg er gewoon een adrenelinekick van.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
zo goed als alle stijlen.
waarom?
omdat ik me niet kan plaatsen in 1 stijl, de stijl die ik op een moment luister is stemmings bepalend.
het belangerijkste in m'n leven zou je het kunnen noemen

Psykaholik

Wijs gebruiker
schranzz en industrial hardcore
waarom- omdat het jaap is als de bass ff weg is iedereen of die fuiven daar staat te schreeuwen, iedereen zijn handen daar in de lucht heeft, om vervolgens het kot terug te laten ontploffen met een loeiharde bass.
en liefst vanal tussen de 160/190 Bpm
en dan ook nog full on / dark psytrance lekkere zweefmuziek en die fuiven zijn gewoon zalig.
zeker als je aan het trippen bent.

HDA

Bewuste gebruiker
punk ! Maar ik ben geen extreme pogo'er. Het is een beetje zoals Metaalkonijn schreef. De bruutheid. Als ik het zweveriger wil : new wave. Als ik het elektronisch wil : EBM (Front 242, VNV Nation, Funker Vogt, Suicide Commando, ...)

Solidius

Badass junkie
Techno / Minimal Techno / Breakbeat / Abstract Breakbeat.

Daarnaast luister ik ook zo nu en dan naar alternatieve muziek en electro.

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Elektronik_dynamite zei:
waarom?
omdat ik me niet kan plaatsen in 1 stijl, de stijl die ik op een moment luister is stemmings bepalend.

Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik snap niet dat iemand zich aan één stijl vastnageld. Ik houd van pop, rock, metal, blues, jazz/fusion, ambient, maar als ik maar één stijl zou hebben waar ik alleen maar naar luister, zou het op het end mijn strot uitkomen. Ik sta open voor alle muziek, en wat muziek voor mij fascinerend maakt kan vanalles zijn: sfeer, effecten, melodie, ritme.

Natuurlijk zijn er wel bepaalde stijlen muziek die mij niets doen. Punk is vaak te eentonig, na een paar nummers heb ik het wel gehoord. In de metalscene zijn er maar weinig bands die 'echt' zijn, of origineel. Met trance/dance/hardstijl etc. heb ik ook niet zoveel, omdat het altijd zo zwaar leunt op de beat van de bass, en er in de electronica-hoek veel originelere dingen gebeuren.

Bal0n

Badass junkie
Ik houd ook van een hoop verschillende dingen, ligt geheel aan de stemming waarin ik ben. Echter kan ik Aprés Ski en hiphop/rap eigenlijk op geen enkel moment waarderen.

En sommige stijlen luister ik dan wel weer vaker dan anderen, zo geven de Beatles en de Grateful Dead een heerlijk gevoel van vrijheid, :)

Deranged

Badass junkie
Deranged zei:
Geniaal, verbluffend, prachtig, schitterend, pure klasse, briljant, verbazingwekkend, ontroerend, zalig, uitgebreid, gevarieerd, diepgaand, zeldzaam, een gave, een zegen.
Oops, had ik toch gelijk. Ik wist gewoon dat er nog wat ontbrak maar kon er maar niet opkomen. Ineens schoot het me weer te binnen, ''hemels'' ontbreekt nog dan is hij compleet.

MetaalKonijn

Badass junkie
Baukereg zei:
In de metalscene zijn er maar weinig bands die 'echt' zijn, of origineel.

Dat heb je verkeerd, er zijn nog genoeg 'underground' bands die 'true' zijn. En qua orginaliteit is d'r ook wel wat te vinden, maar hé, metal is gewoon 1 en al cliche's, dat is juist mooi :mrgreen: . Ook vind ik het gaaf aan metal dat het net als elektronische muziek in veel genres te verdelen is, voor ieder wat wils.

Daarnaast luister ik ook genoeg andere genre's, het ligt gewoon aan de kwaliteit van het nummer/band, jezelf vastspijkeren aan een genre is zoals je zegt een verkeerde zaak.

Jeller

Badass junkie
vooral goa en psytrance, liefst boven de 150 bpm, maar moet zeker niet hoor, khoor ook zeer graag zweverige muziek

drumnbass vind ik ook heel leuk om op uit te gaan maar soms beetje te veel jong volk..

zolang er maar een redelijk tempo inzit is het goed anders val ik zo veel automatisch stil..
gelijk electro vind ik echt supergoe maar om op te danse vind ik da echt te traag

Lana

Wijs gebruiker
Ik hou het meest van techno, tekno, drum ´n bass. Zeker als je lekker vaag bent is het gewoon gaan. Het is gewoon kicken die muziek.
Meestal is mijn gevoel bepalend voor de muziek die ik wil horen. Maar deze muziek kan ik bij elk gevoel toepassen, en dat vind ik wel het mooiste eraan. Als ik blij ben, als ik me kut voel, het is altijd goed.

En buiten de housemuziek ben ik weg van Herman Brood. Die muziek blijft boeien. Die teksten zijn wel zo vet. En als hij dan zingt, hoor je gewoon het zweet van zijn kop afgutsen zeg maar. Die hele vent, ik vind het gewoon een kanjer. Die deed gewoon wat hij wou.

Verder kan ik me wel in meerdere stijlen vinden, maar dat zijn dan gewoon afzonderlijke liedjes die ik mooi vind en niet meteen de hele stroming. Veel dat ik mooi vind, is gebaseerd op herinneringen. Vind ik ze mooi omdat ze een bepaald gevoel oproepen.

Ik kan van die Hollandse meezingers op geen enkel moment waarderen. En r&b en ander gangsta-blingbling-gedoe ook niet.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Elektronik_dynamite zei:
waarom?
Hmjah met ik met je eens ,want ik luister ook niet alleen maar naar 1 style,maar ik heb wel een bepaalde voorkeur wat ik het liefst luister zeg maar.
Zeker als ik aan het trippen ben vind ik niet alle stylen prettig.

Ellesdee zei:
psytrance :hearteyes:

denk dat jij dat ook wel leuk vind trip unit :)
Yea Goa/Psytrance vind ik ook wel lekker eigenlijk.
Ik denk dat dat echte tripmuziek is voor tripdrugs net als Alice :wink:

Ik heb sinds kort een style ontdekt die ik ook wel lekker vind....
Genaamd: Progressive.
Aanrader!

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Bijna alles waar een beetje een base in geknalt is, jump, speed, hardcore hardstyle etc

als ik echt helemaal van de kaart ben TERROR En dan kan hard knallen. :mrgreen: :mrgreen: :grin: :openmouth: maar 1 nummertje ofzo dan is het wel weer genoeg

A

Anonymous

Gast
Ik luister van alles, voornamelijk hiphop en hardcore.
Nee ik luister geen commerciele hiphop, ik ben erg kieskeurig, en vind vaak de beat het meest belangrijk in een nummer.

Daarnaast ben ik dol op happy hardcore, wordt je altijd zo vrolijk van die hoge stemmetjes en gekke beats :)

En hardcore is gewoon mijn stijl :)

Elektronik_dynamite

Badass junkie
Trip Unit zei:
Elektronik_dynamite zei:
waarom?
Hmjah met ik met je eens ,want ik luister ook niet alleen maar naar 1 style,maar ik heb wel een bepaalde voorkeur wat ik het liefst luister zeg maar.
ik vind alles prachtig mits het de goeie flow/beat/vocals heeft.
en dan ook echt alles!

jazz
soul
dnb
goa
progresive
full on
schranz
techno
hardcore
terror
noize
new york hardcore
punk
ska
reggea
hiphop
nederhop
blues
black metal
death metal
grindcore
psychedelic rock
grunge
house
jungle
etc etc.
noem maar op het kan niet gek genoeg

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ruime muziekstijl elektronik
ik heb er eerlijk gezegt ook een wijde
ff wat namen uit jouw muziekstijl pikken:
jazz
soul
dnb
goa
progresive
full on
schranz
techno
hardcore
punk
ska
reggea
hiphop
nederhop
blues
psychedelic rock

en nog vele meer, kan eigenlijk bijna alles apprecieren, maar wil niet zeggen dat ik er graag naar luister

jungle

Ellesdee

Badass junkie
Elektronik_dynamite zei:
Trip Unit zei:
Elektronik_dynamite zei:
waarom?
ik vind alles prachtig mits het de goeie flow/beat/vocals heeft.
en dan ook echt alles!

jazz
soul
dnb
goa
progresive
full on
schranz
techno
hardcore
terror
noize
new york hardcore
punk
ska
reggea
hiphop
nederhop
blues
black metal
death metal
grindcore
psychedelic rock
grunge
house
jungle
etc etc.
noem maar op het kan niet gek genoeg

dan ga ik ook maar ff stijlen jatten waar ik ook naa luister :P

dnb
goa
progresive
full on
techno
hardcore
noize
new york hardcore
punk
ska
reggea
nederhop
black metal
death metal
grindcore
rock
grunge
house
jungle

:mrgreen:

vind death metal nog steeds erg leuk, ga dr alleen minder heen, grindcore is ook super...
mjah bij me vrijwilligerswerk kom ik wel aan mn trekken qua die muziek... :)

Ellesdee

Badass junkie
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:

goa-psytrance :hearteyes:

:grin:

de sfeer, de muziek, de mensen... :hearteyes:
ik begrijp wat je bedoeld
we zouden mss een psytrance/goa clubje moeten oprichten :P
(schranz, jeller geintereseerd? :grin: )

hahaha idd... :P

de goa psychonauts :P ofzo...

Trip Unit zei:
Ellesdee zei:

Yea Goa/Psytrance vind ik ook wel lekker eigenlijk.
Ik denk dat dat echte tripmuziek is voor tripdrugs net als Alice :wink:

Aanrader!

progressive vind ik niet zo... geef my maar full on... die climax... :hearteyes:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:

Aanrader!

progressive vind ik niet zo... geef my maar full on... die climax... :hearteyes:
idd of very dark psytrance :hearteyes:
en laat maar weten als het clubje is opgericht he :mrgreen: :mrgreen:

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
op XTC in breakbeat gewoon geweldig, al die geluidjes je rolt gewoon over de muziek heen geweldig, en punk zeker gewoon omdat je dr vrolijk van wordt dus vooral geen boze punk over politiek maar vrolijke punk over onzin...

Mr.jiho

Wijs gebruiker
schranziewanzie zei:
Ellesdee zei:
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:
Mr.jiho zei:
Ellesdee zei:

Aanrader!

idd of very dark psytrance :hearteyes:
en laat maar weten als het clubje is opgericht he :mrgreen: :mrgreen:
aan u de eer schranz :wink:
@ellesdee stuur me maar pmke alsde dark psy zoekt

yellowmoon

Bewuste gebruiker
ben ik hier enige uit ghetto ik luister r&b rap hiphop en dat soort shit meestal en soms wel metal maar als ik alleen ben dan :grin:

Bovenaan