Verslaving: Hoe red ik me hier uit?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
hallo mensen..
k ben al n tijd op dit forum.. mja sinds mn beginnende pilletje begon t al een verslavende werking op mij t hebben.. Drugs in t algemeen laatmaar zeggen,,
Veel dingen mee gemaakt in het verleden.. moeder verloren Niet zo een lieve vader ect ect,,, nja mezelf t excuus gegeven Vaak & veel drugs t mogen gebruiken, mjaa.. al sluipend.. ben ik voor mezelf begonnen voor mn zelf medicatie speed:confused:... achteraf zo domm van me.. njaa kortom.. ben dr dus heel erg aan verslaaaft , Geef ik zelf toe... Zoveel malen Mezelf voorgehouden Ik ga stoppen, al vanaf t begin... j nogal emotionel gelaait word,,,
k gebruik nu elke dag ongeveer een gram speed, nd drink een flinke hoeveelheid sterke drank, Niet om op te scheppen ofzoiets.. ik werk gewoon elke dag. Nd moet best zwaar lichaamlijk werk verichten dus j voelt em al aankomen, Afhankelijk als d tyfuss. Door toch de oppende werking van speed die je wel blijft houden,, ondanks de Superhoge tollerantie mja,,
ondanks dat.. begin k echt te merken t er met de dag hopelozer uit gaat zien naar mijn inzicht, Nogal fucking depresief.. wat ik al was vanaf t begin.. mjaa nu begin k togh begindende klachten tekrijgen,, nd te denken hoe ga ik mezelf hier uit redden... Zowiso de 100% motivatie om dr zelf achter te staan heb ik denk k nog niet.. omdat die stomme speed & alcohol me togh zo een verlossing van vervelende & pijnlijke emoties geven... k weet niet of je door speed nog een tikketje emotioneler word,, mjaa k he soms momenten, Vaak als ik probeer mn afkick onder t kome... nd t minderen,, nd donkeere Depresieve stemming.. waar k mezelf afvraag wat ik hier doe, N d noem maah op,,,, Nd nja zelf doktertje spelen jezelf dingen toedienen als zelfmedicatie is niet de oplossing,, mja.. toch wel tijdelijk,,, 1 voor 1 gaan Z toch kapot nja of zowiso een heleboel problemen & noem maar op.. voor drugs,? mede drugs gebruikers weten wel wat ik bedoel? toch zie j genoeg mensen die in zo een zelfde gebruikers patroon komen & sommige volgensmij uiteindelijk T loodje leggenop een veels te jonge leeftijd, Zelfs beangstigt mij die ged8te ik snel overleid,,, altans dit gebreurd wel als ik nix onderneem!,, begin echt klachten te krijgen Zoals, Steken bij mn lever, Duizelig Extreme brakheid,,, die gwn niet meer menselijk is,, Letterlijk in mekaar flikkeren, mja,, eige schuld dikke bult denk ik dan maar,,
hoe reel is eigenlijk eeen leven met speed& alcohol? is dr iets bekend hoe oud gemiddeld zo een iemand dan word, of hangt dit gewoon af van hoeveelheid & regelmaat+ dagenlijks leven, Eten drinken sporten ect?
nja.. degene die dit lezen lang verhaall,, wou het toch even kwijt, miss adviezen.. verslavingszorg enz lijkt me eerlijk gezegt niks,,, mja.. miss omda k dr tege op zie dr iemand tussen Mij&Twondermiddeltj komt mja,, eens zou dit toch gebeuren, Vroeg of laat, is dr geen mogenlijkheid hier zelf af te komen? nja.. hoor t wel
alvast bedankt voor jullie begrip
LtrS

cadou

Belezen gebruiker
Neem vakantie, ga naar het buitenland en verander je patroon!
1 gram per dag is best wel ver heen eigenlijk, succes en sterkte.

caatje

Badass junkie
^En als dat niet lukt............dan bel je aan bij verslavingszorg. Geen zin in? Dan moet je heel veel ruggegraat tonen en er zelf vanaf blijven. <--Lukt ook niet? Tja dan moet je gezellig doorgaan en maar afwachten waar het je brengt.

Ik een harde?? Jazeker! Het is iets wat iemand zichzelf aandoet ook al is het erin geslopen en kwam iemand er te laat achter dat de weg terug ineens heel zwaar lijkt. Drugs is iets waar je zoveel over kunt lezen, waar zoveel waarschuwingen over worden gegeven. Het is rot als je jeugd klote of je hele leven een fiasco maar dat is geen excuus. 100.000den hebben het mss nog zwaarder en grijpen niet naar drugs.

Dus maak voor jezelf een balans en kies............

Succes
:wave:

zommes

Badass junkie
Gewoon: Kappen. Vooral met de speed. Die afklck is vrij relatief en sowieso best te sturen.

Je zult je een stuk vrijer voelen en misschien de eerste week wat emotioneler, maar daarna kom je erachter dat je het helemaal niet nodig hebt.

Betere tips dan 'kappen' zijn er niet. Je hebt het zelf in de hand. Dat is het mooie aan het leven.

Titel aangepast, iets minder lomp aub.

domzel

Belezen gebruiker
ik geloof niet in verslavings-zorg.
zeker niet voor speed. dat moet je echt zelf voor mekaar krijgen.

op vakantie gaan, of iig een tijdje weg van je normale omgeving zou idd nog best kunnen werken. als je het niet hebt, dan kan je niks dan geen speed gebruiken. en dan niet na een week opgeven. je gaat je vanzelf beter voelen succes ermee

TeQ

Bewuste gebruiker
Het enige wat werkt is "gewoon" stoppen... Helaas zal het ongetwijfeld pittiger zijn dan het lijkt.

Meld je een week ziek, zodat je een week de tijd hebt om niet futloos te moeten gaan werken. Wanneer je helemaal uitgeput moet gaan werken zal de drang om het weer te doen groter zijn. Gun jezelf daarom een weekje om een beetje op kracht te komen lichamelijk. Geestelijk zal het een stuk langer duren.

Probeer in de eerste week goed gezond te eten, een normaal dag- nachtritme te creëren en je energie voorraad weer op peil te brengen.
Bedenk elk moment dat je je klote voelt, futloos, uitgeput, dat speed er de oorzaak van is en houd jezelf niet vooral niet voor de gek.

Je hebt altijd zonder speed kunnen leven dus je kunt het nu ook. En drink ook de eerst komende tijd geen alcohol.

Veel succes!

Marklar

Belezen gebruiker
Ik ben het eens met alle reacties hier, maar denk dat je los van verslavings zorg ook best gewoon steun aan je omgeving kan vragen. Het is heel moeilijk om voor je probleem uit te komen (dit vind ik al een klein begin hoor) , maar alles in je eentje doen is nog moeilijker. Ik hoop dat je vrienden in je omgeving hebt die je kunt vertrouwen, en gewoon open kaart mee kan spelen. Afkicken van speed zal heel moeilijk gaan als je er ook nog bij werkt denk ik. Mischien is de aankomende vakantie periode (kerst & nieuw jaar) in combinatie van wat vrije dagen wel een goeie opstap om een begin te maken aan je nieuwe toekomst. Als het kan, vraag hulp, hopelijk aan iemand die kan begrijpen waar je doorheen gaat. Ook al is het om alleen maar iemand om tegen aan te lullen als je er echt goed doorheen zit. Heel veel sterkte! Heb vertrouwen

berbe

Bewuste gebruiker
als steun die ik je geeft omda jij ook op mijn topic had gereageert
je tolerantie ligt nog niet echt hoog
en je bent ook nog niet zo verslaafd
je hebt pas echt een probleem als je denkt dat het niet zo is
(wat zeker en vast komt)
1gr per dag is op zich echt weinig
maar dat word ook meer
ik ben nu 3 maandjes bijna al nuchter van de pep
heb het zoals je eerder al kon leze 2 jaar elke dag gedaan$
elke dag gemiddeld 3 tot 5 gr
met in het weekend pieke tot 6 a 7 en een keer 10

ookal geloof je me mss niet als ik zeg ik weet hoe je je voelt
ik ben zelf ook door een denk ik veel hardere hell gemoete
khoop da je er nog niet zo erg van houd als ik want ik ben zeker van plan trug in hert weekend gaann te gebruike
maar stop gewoon vertel het tege je vader (die dat nu wrs toch door heeft ookal zegt hij niets)

je kan van de ene moment op de andere stoppe afbouwe werkt niet weet je zelf ook
de wil moet er zijn of het moet zo zijn als bij mij
zolang ik thuis woon kan ik niet meer gebruike
dan ziet me vader het
gewoon zegge ik dacht ook dat ze me zoude vermoorde enzo en het viel echt reuze me

stop, gewoon tot je weet dat je sterk genoeg bent om het door de week te late
doe ik nu ook
ik ga al maande ni op stap omdat ik weet dat ik dan weer ga gebruike
en als ik nu al gebruik doek het toch weer elke dag
gewoon doen jong laat het er uit kome
helemal uit zieke gewoon

GabberFreak17

Belezen gebruiker
@ berbe naar mijn ondervinding is een gram per dag best veel per dag nd het is hele goede de getest is bij t lab mja zowiso wel rlex da j reageert mja... tis gwn klote allemaal... die periode Vaag worden Nd zo extreem moe zonder speed zijn zoo moeilijk, ook in het huishoudelijk leve gwn in me vrije tijd... zonder speed... altans na 48 uur zonder is t gwn mn lichaam uit.. me alle gevolgen van dien,,,
mja die hopenloze leegte kwa emoties.. & overal wat achter moeten zoeken komt door de speed... al vind ik t zo weard.. tis voor mij net als een dag op gister, terwijl k nu speed & alcohol nodig hep voor dat beetje vrolijkheid wat ik vroeger normaal had mja,
pfff word dr nie veel gemotiveerder op.. aangezien dr zoveel mensen berichten posten op sites nd togh altijd een soort van heimwee hebben naar speed,,, nd nooit meet D ouwe zijn geworde...

mja zowiso bedankt voor jullie reacties..! kmoet gwn snel gaan nadenken wat ik wil,,, voor dat t echjt fout gaat... nd k dan echt verkloot ben... nja
Massosls

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
Je leeft maar 1 keer, straks is het te laat en is GabberFreak17 van onze wereld verdwenen, omdat hij het niet kon laten speed (en alcohol) te gebruiken. Dat zou toch zonde zijn? Je kan nog zoveel meemaken en doen in je leven, tijd zat nog. Je weet wat je te doen staat, elke dag dat je het nu uitstelt maakt het weer moeilijker om uiteindelijk de stap te zetten.

Lana

Wijs gebruiker
Je moet een duidelijk doel hebben om te stoppen.
Mijn doel was destijds: zwangerschap en nu: het zorgen voor mijn kind.
Zonder dat doel, was het niet gelukt.
Jij MOET ook een doel hebben, wil je slagen.

Meld je aan bij verslavingszorg, misschien nemen ze je wel een tijdje op. Dan kun je daar zien, dat je ook kunt leven zonder. Daar moet je sporten, werken, je aan huishoudelijke dienst-schema´s houden. En dat allemaal zonder pep.
Je ziet andere mensen in dezelfde situatie, je kunt erover praten.
Je verliest er niks mee, je wint er alleen maar mee.

En daarna, sterk zijn in je eigen omgeving...

Succes!

berbe

Bewuste gebruiker
GabberFreak17 zei:
@ berbe naar mijn ondervinding is een gram per dag best veel per dag nd het is hele goede de getest is bij t lab mja zowiso wel rlex da j reageert mja... tis gwn klote allemaal... die periode Vaag worden Nd zo extreem moe zonder speed zijn zoo moeilijk, ook in het huishoudelijk leve gwn in me vrije tijd... zonder speed... altans na 48 uur zonder is t gwn mn lichaam uit.. me alle gevolgen van dien,,,
mja die hopenloze leegte kwa emoties.. & overal wat achter moeten zoeken komt door de speed... al vind ik t zo weard.. tis voor mij net als een dag op gister, terwijl k nu speed & alcohol nodig hep voor dat beetje vrolijkheid wat ik vroeger normaal had mja,
pfff word dr nie veel gemotiveerder op.. aangezien dr zoveel mensen berichten posten op sites nd togh altijd een soort van heimwee hebben naar speed,,, nd nooit meet D ouwe zijn geworde...

mja zowiso bedankt voor jullie reacties..! kmoet gwn snel gaan nadenken wat ik wil,,, voor dat t echjt fout gaat... nd k dan echt verkloot ben... nja
Massosls

1 gr is echt ni veel goeie pep of niet
en stoppe kan je altyd
de vraag is wil je dat wel
doe als mij
stop gewoon in een keer
en wacht met op nieuw gebruike tot je sterk genoeg in je schoene staat om het enkel in het weekend te doen

en wat je zei na 48 uur is speed niet uit je lichaam
het is mss wel uit je bloed en urine
ik ben nu 3 maande gestopt en ben nog para achterdochtig waangedachte waan beelden en heel die zooi
na eenmalig gebruik is het er na paar dage zeker uit
maar niet bij langdurig dagelijks hoor
je moet gewoon uit zieke en de troep moet er langzaam uit kome

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Je moet per direct stoppen en meteen professionele hulp zoeken. Hou dit probleem niet voor jezelf, alleen red je het niet om van deze zware verslaving af te komen. Je depressieve gevoelens worden alleen maar versterkt door het speedgebruik, onder invloed vind je het allemaal wel meevallen maar in de comedown lijkt je leven weer een hopeloze teringzooi. Zo geraak je in vicieuze cirkel waarin je speed en drank als middelen gebruikt om je (tijdelijk) weer beter te gaan voelen. Probeer je leven weer op de rails te krijgen en beloon jezelf na een dag hard werken met bijv. een goed boek, een film of bezoek (een) vriend(en) i.p.v. naar de drugs te grijpen.

Wat ik nu zeg is persoonlijk advies, alleen een dokter kan je van je verslaving afhelpen met intensieve begeleiding en evt. medicatie. Schaam je niet om naar de verslavingszorg of in eerste instantie naar je huisarts te stappen. Er zijn veel verslaafden in Nederland, in alle lagen van de samenleving en aan allerlei verschillende middelen en bezigheden.

MissDior

Bewuste gebruiker
Wees streng voor jezelf...
Alleen als je echt zelfdiscipline kunt tonen, kun je zelf van een verslaving af komen. Gaat dit niet zul je waarschijnlijk toch hulp moeten zoeken.
Dat je het zelf inziet is wel een stap in de goede richting..
Nu nog door de zure appel heen bijten.
Succes

matthijs

Badass junkie
berbe zei:
1 gr is echt ni veel goeie pep of niet
en stoppe kan je altyd
de vraag is wil je dat wel
doe als mij
stop gewoon in een keer
en wacht met op nieuw gebruike tot je sterk genoeg in je schoene staat om het enkel in het weekend te doen

Komop....1 gram pep per dag is wél veel. Het is sowieso al erg slecht om elke dag onder invloed te zijn, van wat dan ook. En als het dan ook nog paranoia-maker, speed is, is het nog veel erger.

Bal0n

Badass junkie
Steken in je lever, hoe klinkt dat bij jou zelf in de oren? Ik zou ff een arts op zoeken, en meteen vragen hoe je je verslaving het best aan kunt pakken.

domzel

Belezen gebruiker
steken in je lever komen door je alcoholmisbruik (de combinatie met speed)
probeer daar eens mee te stoppen. heb ook tijden veel te veel gedronken savonds. het afbouwen daarvan was eigenlijk heel erg makkelijk.

en kinderss luister goed naar berbe, hij is de allerstoerste

Shadow Child

Beste Gabbrfreak,

Ik wil niet verkeerd op je overkomen.
Maar je kan van de pep af als je dat echt wilt.
Zolang het je niet lukt, hou dat in dat je het nog steeds niet echt wilt.
zo is het bij mij ook gegaan.
In ieder geval ik hoop dat je een moment krijgt dat je het echt wilt.
I n ieder geval mijn zege heb je, en me PB staat vrij voor je emailen mag ook.

Greetz Daan :wave:

berbe

Bewuste gebruiker
domzel zei:
probeer daar eens mee te stoppen. heb ook tijden veel te veel gedronken savonds. het afbouwen daarvan was eigenlijk heel erg makkelijk.

bedoelde je dat spottend ofzo:confused:

Mindless1985

Badass junkie
berbe zei:
domzel zei:

Zou je denken?

jasper

Wijs gebruiker
Dzy zei:
berbe zei:
domzel zei:

Zou je denken?

vind het een beetje belachelijk wat je zegt domzel
kunnen we dit even goed van jou zeggen
berbe probeert gewoon te helpen

zommes

Badass junkie
Denk inderdaad niet dat Berbe zegt dat 1 gram weinig is om stoer te doen. Maar meer om aan te geven dat het nog veel erger kan.

Domzel jou reactie is pas onzin, je lult alleen maar een beetje over jezelf en voegt daarbij een onnodige opmerking over berbe.

berbe

Bewuste gebruiker
daarom dus dat ik dat dacht
en wat blijkt =>heb ook nog gelijk

drugs is nooit stoer
maar ook niet zielig

gebruik het voor jezelf niet om aan andere te late zien dat je gebruikt

door drugs hoor je er echt niet extra bij ofzo hoor
je bent gewoon een gebruiker zoals iem die sigarette rookt een roker is:d

en ja je hebt altyd van die mense die zelf gebruike om stoer te doen
en dan tege andere gaan zegge hij is de stoerste (onvolwassen noem ik dat )
is niets persoonlijks ofzo
:d
en 1 gram is gewoon nog lang niet super verslaafd
mja ookal is het 1 lijjn per dag
die lijn word je dan ook wel afhankelijk van
en ieder zen tollerantie ligt op een ander niveau als bij een ander eh

Jeller

Badass junkie
1 gram per dag vind ik wel veel, maar tkan idd nog veel erger..

maar ja ook al is het maar 1 lijn speed in de week, ik vind dat ook al te veel..

veel sterkte gabberfreak, het stoppen met speed en alcohol zal uiteindelijk volledig uit jezelf moeten komen hé

domzel

Belezen gebruiker
1 gram op een dag tuurlijk is dat wel veel. hoe kan je nu zeggen dat iemand die dat gebruikt, en die hier vraagt om advies omdat hij behoorlijke problemen heeft met zichzelf, dat je dan 'niet echt verslaafd' bent, dat vind ik onzin.

en het over mezelf lullen was een tip, omdat door te stoppen met die drank je je een stuk beter gaat voelen in ieder geval.
ik kan iemand geen raad geven voor verslavingsproblemen.
Maar zeggen dat iemand niet verslaafd is bij gebruik van 1 gram per dag omdat je zelf wel 4, 5 of 10 gram op een dag gebruikt daar heeft niemand iets aan.

berbe

Bewuste gebruiker
domzel zei:
1 gram op een dag tuurlijk is dat wel veel. hoe kan je nu zeggen dat iemand die dat gebruikt, en die hier vraagt om advies omdat hij behoorlijke problemen heeft met zichzelf, dat je dan 'niet echt verslaafd' bent, dat vind ik onzin.

en het over mezelf lullen was een tip, omdat door te stoppen met die drank je je een stuk beter gaat voelen in ieder geval.
ik kan iemand geen raad geven voor verslavingsproblemen.
Maar zeggen dat iemand niet verslaafd is bij gebruik van 1 gram per dag omdat je zelf wel 4, 5 of 10 gram op een dag gebruikt daar heeft niemand iets aan.

dat laatste weet je uit mijn topic
en dat ik zeg 1 gr is niet veel zeg ik dan ook ni voor te zegge ik kan meer hoor
gewoon ik gebruikte meer
en ik ben nu ook gestopt dus als ik het kan kan hij het ook
en als ie zich dan slecht zou voele kan ie in gedachte neme door wat voor een hell ik gemoete ben
en, dat fleurt hem dan mss ook wel beetje op en geeft em de moed die ie nodig heeft om door te zette

Shadow Child

[quote\]
[/quote]

Kerel ik had je posting op PF gevolgd !
Ik vind het super dat je gekapt bent heb respect voor je, Klasse :wave:

berbe

Bewuste gebruiker
Shadow Child zei:
[quote\]
Kerel ik had je posting op PF gevolgd !
Ik vind het super dat je gekapt bent heb respect voor je, Klasse :wave:[/quote]
nja moet er wel bij zegge dat het niet helemaal voor goed gaat zijn
maar nu voor eve niets meer
en vanaf dak sterk genoeg ben
enkel in het weekend
maar nooooiiittt meer door de week (hoop ik)

Deranged

Badass junkie

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Nja eenmaal zover gekome k vandaag besloot t stoppen,,,Nja tenminste zowiso minderen k was gister helemaal gek geworde... nd totaal emotioneel labiel, Mn stiefvader alles Verteld, die had t al door, mja in ieder geval vandaag mn hele lading alcohol door d goot gespoeld, & mn pasjes buisjes ndzo weg gedondert,altans d speed zelf gwn ergens ver in n kast opgeborge, k denk dat ik t niet pak, mja j voelt hem al aankomen.. k voel me zo elendig en moe.. net zoals d vorige poging tot stoppen bleef k altijd een paar nare vervelende kuren houden na t stoppen met pep.. altijd een heel erg duf en oververmoeid gevoel, Wat niet normaal werd of verbeterde!, Kon niet normaal functioneren als ik nuchter was,
K ben zelf van mening dit nooit meer goedkomt,. altans wil ik t nog wel een 2e x proberen Waarvoor nd voor wie k t doe weet ik nie,, Heb totaal geen Doel in mn leven,
Mja zowiso wel erg opgelucht k mn hele verhaal bij mn stiefpa heb kwijt gekunt, Ben zelf ook van mening Waarom zijn dr zoveel ouwe artiesten Ect Dood gegaan door hun eige aandoen? tis niet voor nix.. Kortom ben gwn bang k voor altijd afhankelijk blijf van die stomme kk speed, Sloofje zijn van middelen s echt zo barbaars, een soort van sloofje Die Hunkert naar zn dosis speed, nja mensen zowiso bedankt voor jullie reacties!

berbe

Bewuste gebruiker
nja ik heb met oud op nieuw nog is pep gerete
en nu kank weer ni wachte tot ik weer elke dag kan gaan
mja ik wil ni meer door de week
gewoon sterk zijn
je kan dit echt wel overwinne je moet het gewoon zelf ook willen

Mac...

Badass junkie
Hmm, nja kan me herinneren dat ik je in het begin ook nog wel eens regelmatig heb gewaarschuwd, mja..
Veel sterkte ermee en hoop voor je dat het gaat lukken!!

Mindless1985

Badass junkie
Voor wie je het doet? Voor jezelf natuurlijk, de enige persoon voor wie je het echt kan doen. Zolang je maar in jezelf gelooft krijg je het echt wel voor elkaar. Ik zou zeker weten die speed weggooien, ik ben er niet verslaafd aan maar ik kan er al nauwelijks afblijven als ik het thuis heb.. Heel veel succes ermee in ieder geval, en ik weet zeker dat je je na een paar weken alweer veel beter gaat voelen :)

JewCookie

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Voor wie je het doet? Voor jezelf natuurlijk, de enige persoon voor wie je het echt kan doen. Zolang je maar in jezelf gelooft krijg je het echt wel voor elkaar. Ik zou zeker weten die speed weggooien, ik ben er niet verslaafd aan maar ik kan er al nauwelijks afblijven als ik het thuis heb.. Heel veel succes ermee in ieder geval, en ik weet zeker dat je je na een paar weken alweer veel beter gaat voelen :)

waarschijnlijk voel je je super vanaf het moment dat je van je oververmoeitheid heen bent.. de eerste dagen hiervan zijn ook vaak zeer moeilijk om van de speed af te blijven, dus pas op.. :P sterkte iig.. :)

Bovenaan