frapannn zei:
1 pil = 10 mg ik moest van mn arst dagelijks
3 x 20 mg pakken dus 3 x 2 pillen
maar kwerd er erg rustig en gevoelloos van maar als ik 5 pillen ofzo nam werd ik heel energiek en ook paranoide
Ik had ook 10mg, en eerst opgebouwd met 4 keer per dag een halfje...
Dus om 8uur - 12uur - 16uur - 20uur, en na 1 week verhoogd 10mg (hele dus)
Dat was nog net ff te weinig, toen 15mg om de 4 uur. Toen had ik teveel last van de rebound zoals ze dat noemen..
Ik merkte dat de piek te hoog (Trillen, chago, geen trek in eten, soms beetje para, gevoel loos), en merkte aan me gedrag en gevoel dat de volgende dosis te laat was eigenlijk.
Nu doe ik om de 3 uur 10mg, 5 keer per dag dus.. Dat werkt perfect..
Binnen kort stap ik over op concerta (53mg Geloof ik).. Kijken hoe dat uitpakt..
Het voordeel daar van is dat je dan alleen sochtends hoeft te nemen..
En ik
moet niks van mn arts, ik doe alles in overleg, hij kan wel zeggen wat ik moet.. Ma ik weet waneer ik me goed voel, waneer ik me goed kan consentreren etc. dat kan hij niet beoordelen van af de buitenkant...
Ik voel zelf de verbeteringen aan, ik voel zelf waneer het te veel is, hij niet... Ik snap dat niet, ik hoor het wel vaker.. Ben ik dan de enige met een goede arts.. :/
20mg in 1 keer vind ik ook best veel eigenlijk, ik heb het wel eens per ongeluk gehad, (gewoon vergeten dat ik al genomen) en ja das gewoon niet zo'n lekker gevoel, en cker niet als je dat over de hele dag hebt.. :/