Vraagje Ritalin

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
Hoi mensen,

Het 100ste topic over Ritalin geloof ik, maar ik had een vraag. Ik gebruik af en toe Ritalin.

Mijn vraag is, gebruikt Ritalin de stof Serotonine in je hersens ook en is het schadelijk dit vaak te gebruiken

jcutter

Badass junkie
Wat is de genomen dosis op een dag?

En 1x in de maand xtc om je gelukkig te voelen? Zo ga je de risico's niet echt uit de weg...
Er zijn meer dingen die je gelukkig maken en niet op een chemische manier :wink:

neti

Badass junkie
Muziek luisteren die je tijdens de xtc hoort kan het ook terug halen, of een donkere chocolade. Tot 60 mg per dag kan weinig kwaad bij Ritalin. Overweeg eens naar de doker te gaan, wellicht heb je ADHD of heb je anti-depresiva nodig.

Doe de test op www.psyq.nl

Santa Maria

Hee,

dosis is meestal 2, soms 3 pilletjes. Het helpt me ook wel met school, ik kan er super goed mee leren.

Santa Maria

O ik heb zeker geen anti-depressiva nodig :wink: Ik ben helemaal niet down / depressief of iets, ik doe er alleen graag af en toe een schepje boven op zegmaar....zoals vaak in t geval met drugs denk ik

neti

Badass junkie
Als je met Ritalin beter kunt leren dan is dr vast meer aan de hand. Overweeg eens er met je huisarts over te praten.

Wacky

Badass junkie
wat doet de ritalin voor je ?
Maakt het de gedachtenstroom in je hoofd rustiger zodat je beter kan concentreren, if geeft het je de energie die je nodig hebt om de dag door te komen ?
En wat is je ervaring met andere dosis dan 3 pillen ?

Santa Maria

Bij een dosis van ongeveer 2 pillen krijg ik een heel gelukkig en blij gevoel, en ik kan me ontzettend goed concentreren op één ding, en als ik daar school voor uitkies lukt dat echt prima. Bij een hogere dosis ( 5/6 pillen over hele avond / nacht gaat mijn moeheidsgevoel helemaal weg, dan gaat het echt richting de XTC.

Wacky

Badass junkie
Ok, geen ADHD dan denk ik :)

Ritalin gebruikt niet diezelfde stof serotonine zoals XTC. Het werkt op je dopamine.

3 van die pillen per dag is wat ze ADHD patienten gemiddeld voorschrijven. (die gaan niet stuiteren van de ritalin) Die moeten dat voor langere tijd nemen. Daaruit zou je kunnen opmaken dat het niet heel erg schadelijk zal zijn. maar gezond is het natuurlijk ook niet, er kunnen ook psychische bijwerken zijn, en je kunt er verslaafd aan raken, het is immers speed.

frapannn

Bewuste gebruiker
1 pil = 10 mg ik moest van mn arst dagelijks
3 x 20 mg pakken dus 3 x 2 pillen
maar kwerd er erg rustig en gevoelloos van maar als ik 5 pillen ofzo nam werd ik heel energiek en ook paranoide

Mike-L S

frapannn zei:
1 pil = 10 mg ik moest van mn arst dagelijks
3 x 20 mg pakken dus 3 x 2 pillen
maar kwerd er erg rustig en gevoelloos van maar als ik 5 pillen ofzo nam werd ik heel energiek en ook paranoide

Ik had ook 10mg, en eerst opgebouwd met 4 keer per dag een halfje...

Dus om 8uur - 12uur - 16uur - 20uur, en na 1 week verhoogd 10mg (hele dus)

Dat was nog net ff te weinig, toen 15mg om de 4 uur. Toen had ik teveel last van de rebound zoals ze dat noemen..
Ik merkte dat de piek te hoog (Trillen, chago, geen trek in eten, soms beetje para, gevoel loos), en merkte aan me gedrag en gevoel dat de volgende dosis te laat was eigenlijk.

Nu doe ik om de 3 uur 10mg, 5 keer per dag dus.. Dat werkt perfect..
Binnen kort stap ik over op concerta (53mg Geloof ik).. Kijken hoe dat uitpakt..
Het voordeel daar van is dat je dan alleen sochtends hoeft te nemen..

En ik moet niks van mn arts, ik doe alles in overleg, hij kan wel zeggen wat ik moet.. Ma ik weet waneer ik me goed voel, waneer ik me goed kan consentreren etc. dat kan hij niet beoordelen van af de buitenkant...
Ik voel zelf de verbeteringen aan, ik voel zelf waneer het te veel is, hij niet... Ik snap dat niet, ik hoor het wel vaker.. Ben ik dan de enige met een goede arts.. :/
20mg in 1 keer vind ik ook best veel eigenlijk, ik heb het wel eens per ongeluk gehad, (gewoon vergeten dat ik al genomen) en ja das gewoon niet zo'n lekker gevoel, en cker niet als je dat over de hele dag hebt.. :/

Bovenaan