Vrees voor Rouvoets schaamhaarpolitie..

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Door MARK VAN DER WERF
DEN HAAG - Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) moet onmiddellijk stoppen met het digitaal vastleggen van ‘privégegevens’ over onder meer schaamhaar, condoomgebruik en rookgedrag van jongeren.

Alle kinderen tot 19 jaar krijgen vanaf 2009 zo’n dossier zodra zij in aanraking komen met de jeugdgezondheidszorg. Rouvoet wil zo voorkomen dat zij ‘buiten beeld raken’.

In een naslagwerk staat gedetailleerd hoe artsen gegevens moeten registreren. Zo zijn er speciale codes voor ‘geen schaamhaar’, ‘lichte of donkere beharing’, of ‘gekrulde beharing’. Dezentjé: ,,Gaat de schaamhaarpolitie dit controleren?’’

Ook staan er voorbeeldvragen in deze ‘basis dataset’ over alcohol, drugs, roken, seks en relaties. Zoals: Hoe is het contact met je ouders, hoe oud was je bij de ‘eerste keer’, hoe vaak heb je geslachtsgemeenschap, of: gebruik je een condoom?

Rouvoet laat weten dat ‘niks gebeurt zonder relevante aanleiding’. Er is dus geen sprake van dat van elke jongere wordt vastgelegd hoe het zit met zijn of haar beharing. ,,Maar als iemand van 16 nog geen schaamhaar heeft, kan het belangrijk zijn dat de GGD daar naar kijkt.’’ Het naslagwerk is nodig als ‘houvast’, zodat hulpverleners alle informatie op dezelfde manier vastleggen.

De VVD eist onderzoek van privacywaakhond CBP naar de ‘krankzinnige Big Brother-taferelen’. Dezentjé wil dat ouders weten wat hun boven het hoofd hangt. ,,Zo’n digitaal dossier sleep je je hele leven met je mee. Het werkt ontzettend stigmatiserend. Wij zeggen: hou er mee op! Rouvoet schiet echt door.’’

Het ministerie onderstreept dat professionals het naslagwerk hebben gemaakt. Het kinddossier kan bovendien niet door Jan en alleman worden bekeken, maar slechts door consultatiebureauartsen en schoolartsen.

De Kamer debatteert vandaag over de kwestie. De PvdA wil ‘niet op de stoel van artsen gaan zitten’, zegt Kamerlid Samira Bouchibti. ,,Ik heb er vertrouwen in dat een arts weet waarom hij om bepaalde informatie vraagt.’’

cropp

Badass junkie
laat me niet lachen man!!!

wie heeft in vredesnaam aan die preutse flapdrol verteld dat er de afgelopen 20 jaar al onthaard word...

daar zal hij echt niet zelf opgekomen zijn

buzzrider

Wijs gebruiker
Ik dacht eerst dat dit een grap was :confused:

Eer ze mijn schaamhaar zouden vastkrijgen mogen ze toch al wat bergen verzetten hoor :openmouth:

caatje

Badass junkie
Wat een zieke man is die Rouvoets toch. Hier halt hij als zwaar gereformeerde vast zijn pleziertje uit. Net als een pedo op de kinderboerderij.....

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Wat nou als je het scheert als 16 jarige? :')

Wat een belachelijk gedoe. Stelletje gristenhonden. Het begint met de dag gekker te worden.

zommes

Badass junkie
Dit is toch juist goed mensen. Met dit soort belachelijke acties verpest Rouvoet HOPELIJK zijn kans om bij de volgende verkiezingen weer kans te maken op zoveel stemmen.

Zo niet, dan heb ik een reden om terrorist te worden. Ook goed.

cropp

Badass junkie
zommes zei:
Dit is toch juist goed mensen. Met dit soort belachelijke acties verpest Rouvoet HOPELIJK zijn kans om bij de volgende verkiezingen weer kans te maken op zoveel stemmen.

Zo niet, dan heb ik een reden om terrorist te worden. Ook goed.

wie helpt me met sparen voor een schaamhaarbom?? heeft hij genoeg om te onderzoeken

TrippyShit

Badass junkie
Wanneer schieten ze die man dood? :rolleyes:
Waarom Pim Fortuyn wel en hem niet? Als niemand het doet zal ik mezelf moeten opofferen..

drain bamage

Badass junkie
TrippyShit zei:
Wanneer schieten ze die man dood? :rolleyes:
Waarom Pim Fortuyn wel en hem niet? Als niemand het doet zal ik mezelf moeten opofferen..

ik weet niet of je met dit soort uitlatingen populair wordt bij mods of bij der polizei/aivd maar ik ben, ondanks het feit dat ik tegen fysiek geweld ben, het wel een beetje met je eens

het verschil tussen pim en dre: pim had een eigen visie, die misschien nog ergens op over ging. De visie van dre is uit de bijbel gehaald en dus per definitie verzonnen/onwaar/lulkoek/bullshit! Hij is een flapdrol, over en uit!

TrippyShit

Badass junkie
Ja ok, daar heb je een punt. Toch wacht ik met smart op de dag..
En het punt dat ik het zelf wel zou doen is bullshit natuurlijk he :P

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik ben absoluut niet van mening dat dit soort onenigheden opgelost moeten worden door het doodschieten van politici;

1. Er komt toch wel weer een nieuwe gek met dezelfde ideeën
2. Er is een politiek draagvlak voor, m.a.w. een deel van de bevolking staat achter deze ideeën.
3. Als politici maar lukraak neergeknald worden dan gaat dat ook gebeuren bij de politicus die jij toevallig wel goede ideeën vindt hebben.
4. Inhoudelijk de standpunten van de 'gehate' politicus aanvallen zal veel beter werken.
5. Schiet iemand neer en het wordt een martelaar. Hij of zij krijgt dan ineens een veel grotere aanhang, kijk naar bv. Theo van Gogh. Eerst een filmmaker van middelmatig kaliber die behoorlijk grof uit de hoek kwam; nu een martelaar voor de vrijheid van meningsuiting.

drain bamage

Badass junkie
TrippyShit zei:
Ja ok, daar heb je een punt. Toch wacht ik met smart op de dag..
En het punt dat ik het zelf wel zou doen is bullshit natuurlijk he :P

waarom zou je het zelf niet willen doen dan, je krijgt in nl toch niet meer dan 3 jaar :P of misschien tbs als je je een beetje raar gedraagt tijdens de zitting, wauw voor de rest van je leven stoned in een witte kamer zitten, vette shit :stoned:

cropp

Badass junkie
Pikachu zei:
Ik ben absoluut niet van mening dat dit soort onenigheden opgelost moeten worden door het doodschieten van politici.

ik denk ook niet dat hier iemand serieuze terroristische ideeen heeft en rouwvoet gaat beschieten hoor

ik besluit om stil te protesteren tegen die monggool door dalik zo een ongelofelijke dikke blunt te draaien dat ie meteen piepend zijn rozenkransje aan stukken trekt

vogel

Bewuste gebruiker
http://argusoog.punt.nl/?id=424395&r=1&tbl_archief=&

Op de 'Stoel van Steinz' zit Hoogleraar Sterrenkunde Vincent Icke. Hij legt een verband tussen de actualiteit en een gebeurtenis uit het culturele verleden. Vanavond gaat hij het hebben over de 'staatsterreur' van Rouvoet en Klink.

In zijn verhaal legt hij uit, met behulp van het verhaal van Gulliver, hoe het volk stukje bij beetje wordt vastgezet door het elektronisch registratie systeem dat zich als een web over hen heen wordt gesponnen. Met een paar draadjes kun je je nog lostrekken en is geen bezwaar, maar vele maken een grote.

Nu ligt de reus Gulliver daar... vastgezet door talloze draadjes en kan zich niet meer losmaken. Het is de lilliputters (ministers) gelukt om langzaam aan de slapende reus klein te krijgen.

Het filmpje laat niet zien wat er gebeurt als Gulliver (het volk) er genoeg van heeft en zich ineens met veel kracht losrukt uit het web...

de computer= het beeld van het beest,, lees maar het laatste hoofdstuk van de bijbel (openbaring) nummer van het beest 666

# openbaring 13
En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
#
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
#
En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
#
Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

http://members.ziggo.nl/henryv/lucid.html

C is derde letter cvan het alfabet is 3 keer 6 = 18
O is 15de letter van het alfabet is 15 keer 6= 90
M is 13de letter van alfabet is 13 keer 6 = 78
P is 16 de letter van het alfabet is 16 keer 6 = 96
U is 21ste letter van alfabet is 21 keer 6 = 126
T is 20ste letter van alfabet is 20 keer 6 = 120
E is 5de letter van alfabet is 5 keer 6 = 30
R 18de letter van alfabet is 18 keer 6 = 108

18+90+78+96+126+120+30+108=666
C,,,O,,,M,,,P,,,U,,,T,,,E,,,R
Complot of Orakel :confused:

shokora

Wijs gebruiker
complottheoriën >_< Zoals ik hier wel vaker dien te vermelden. Beter houdt je, je bezig met dingen die ergens over gaan. De wereld is verneukt genoeg dus dingen zat om je mee bezig te houden. Waarom je tijd besteden aan complottheoriën waar geen 'logisch' bewijs voor is, als er voor je ogen zat verneukte dingen gebeuren in de maatschappij/politiek.

drain bamage

Badass junkie
vogel zei:
http://argusoog.punt.nl/?id=424395&r=1&tbl_archief=&

Op de 'Stoel van Steinz' zit Hoogleraar Sterrenkunde Vincent Icke. Hij legt een verband tussen de actualiteit en een gebeurtenis uit het culturele verleden. Vanavond gaat hij het hebben over de 'staatsterreur' van Rouvoet en Klink.

In zijn verhaal legt hij uit, met behulp van het verhaal van Gulliver, hoe het volk stukje bij beetje wordt vastgezet door het elektronisch registratie systeem dat zich als een web over hen heen wordt gesponnen. Met een paar draadjes kun je je nog lostrekken en is geen bezwaar, maar vele maken een grote.

Nu ligt de reus Gulliver daar... vastgezet door talloze draadjes en kan zich niet meer losmaken. Het is de lilliputters (ministers) gelukt om langzaam aan de slapende reus klein te krijgen.

Het filmpje laat niet zien wat er gebeurt als Gulliver (het volk) er genoeg van heeft en zich ineens met veel kracht losrukt uit het web...

de computer= het beeld van het beest,, lees maar het laatste hoofdstuk van de bijbel (openbaring) nummer van het beest 666

# openbaring 13
En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
#
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
#
En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
#
Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

http://members.ziggo.nl/henryv/lucid.html

ik heb ooit gehoord, ik heb geen referenties of wat dan ook, dat "www" van world wide web in het joods ook 666 is en dat die obelisk die in washington dc, usa, staat 666 meter lang is

ik mis alleen nog de letters NWO :P

jaja

Bewuste gebruiker
Ik vind schaamhaar scheren onchristelijk; God heeft ons die pluk shag niet umsonnst gegeven.

cropp

Badass junkie
shokora zei:
complottheoriën >_< Zoals ik hier wel vaker dien te vermelden. Beter houdt je, je bezig met dingen die ergens over gaan. De wereld is verneukt genoeg dus dingen zat om je mee bezig te houden. Waarom je tijd besteden aan complottheoriën waar geen 'logisch' bewijs voor is, als er voor je ogen zat verneukte dingen gebeuren in de maatschappij/politiek.

bewijs maar eens dat het niet zo is, zo kun je ook denken

vogel

Bewuste gebruiker
ik wil alleen maar hutje bouwe ,, slape,, konijntje dode,, eten,,
verder niks,, geen prikkies ,, geen fluortabletjes ,, geen amalgaam,, geen school,, geen geld, geen computer,, geen supermarkt, geen E-nummers, geen ziekehuizen,, geen politie,
geen overheid,, geen armoede,, geen honger,, geen oorlog

gewoon alleen hutje bouwe ,, slape,, konijntje dode,, ete,,, schaappie scheren, klere make
groente kweke,, vrouw koken,, man , jagen,, familie-gezellig -kampvuur-paddothee drinken

Hans

Wijs gebruiker
vogel zei:
ik wil alleen maar hutje bouwe ,, slape,, konijntje dode,, eten,,
verder niks,, geen prikkies ,, geen fluortabletjes ,, geen amalgaam,, geen school,, geen geld, geen computer,, geen supermarkt, geen E-nummers, geen ziekehuizen,, geen politie,
geen overheid,, geen armoede,, geen honger,, geen oorlog

gewoon alleen hutje bouwe ,, slape,, konijntje dode,, ete,,, schaappie scheren, klere make
groente kweke,, vrouw koken,, man , jagen,, familie-gezellig -kampvuur-paddothee drinken

Vogel ontroerd me.

buzzrider

Wijs gebruiker
drain bamage zei:
zo denk ik er ook over vogel, gewoon jagers-verzamelaars en dus gewoon old-skool overleven ipv. consumeren
Hoewel het aantrekkelijk is om eens weg te zijn van al die technologie enzo denk ik niet dat dat de ideale oplossing is voor iedereen om zijn/haar leven te leiden.
Je kan bijvoorbeeld sterven op de koude grond als je te zwak bent. Geen medicijnen kunnen kopen enzovoort. Klinkt me leuk ja :P
vogel zei:

Ik denk eerder paranoïa.

drain bamage

Badass junkie
buzzrider zei:
drain bamage zei:
zo denk ik er ook over vogel, gewoon jagers-verzamelaars en dus gewoon old-skool overleven ipv. consumeren
En dan sterven op de koude grond als je te zwak bent. Klinkt me leuk ja :P

mietje, we zijn onze eigen vijand geworden :wave: oehoe
en ik zie het probleem, slappe mensen zullen niet overleven of mensen die niet inventief genoeg zijn maar toch hoop ik op een dag weer gewoon wakker te kunnen worden om in mijn eigen hutje(zonder hypotheek) eb baar buiten te gaan om te gaan jagen en m'n eigen eten te fixen
gewoon weer opnieuw beginnen, het wiel opnieuw uitvinden e.d.
lijkt mij wel leuk, lekker 1 met de natuur zijn... actief deelnemen aan het ecosysteem zonder het te ontregelen, een warme douche enz. kunnen me dan wel gestolen worden, die maak ik wel weer als ik eenmaal een waterleiding heb aanglegd :)
lijkt het je niet vet dan om gewoon van de natuur te leven zonder deze kapot te maken?

Pikachu

Wijs gebruiker
Toen de Romeinen het Latijnse alfabet algemeen invoerde in Europa hadden ze vast in gedachte dat ongeveer 2500 jaar later er mensen zouden rondlopen op deze aarde die een theorie wilden ontwikkelen over een 'computer' en een religieus getal dat op dat moment nog helemaal bestond.

Cheeky bastards die Romeinen!

Bovenaan