jezelf niet dwingen om de adem langer in te houden, minder dan 1 minuut is ook goed. Vroeger kwam ik met de eerste admehalings rondes ook maar tot net 1 minuut (nu soms nog steeds), belangrijk is dat je je goed voelt door deze oefeningen, geen spanning of iets proberen af te dwingen. Je zult merken des de meer rondes je doet, des de langer je zonder adem kunt en des de beter de high begint te worden. Zonder adem kunnen is niet het belangrijkste punt, het gaat erom dat je je systeem overvloed met zuurstof.Het lang inhouden is vooral een opgave. Ik struggle altijd na 1 minuut.
Het lang inhouden is vooral een opgave. Ik struggle altijd na 1 minuut.
Je zou eens even verder moeten zoeken, oa op youtube zijn er filmpjes te vinden waar ze wetenschappelijk onderzoek met hem hebben gedaan, maar ook met vrijwilligers die zijn technieken gebruiken.Heb een boek over Wim Hof gelezen en ben zeer skeptisch.
Zijn methode is klaarblijkelijk overal goed voor. Zegt het woord ´placebo effect´ iemand iets?
Maar goed ook.En doe vooral jouw ding, waar jij je goed bij voelt! Niemand dwingt je het te doen 😉

Een soort hippie lijkt me, zijn onderhand bijna uitgestorven of heel marginaal en onopvallend.Wim Hof ging regelmatig in het Vondelpark met z'n anus op een fontein zitten 'om z'n darmen schoon te spoelen'. Totdat ze de fontein hadden vervangen en er veel (VEEL) meer waterdruk op stond en hij zijn darmen helemaal openscheurde, in het ziekenhuis weer dicht genaaid moest worden, en op het randje van de dood heeft gestaan. Het is een aandachttrekker/charlatan/malloot.
Bekijk bijlage 46554
Bekijk bijlage 46555
We zijn het gewoon niet gewend. Als monnik heb je de hele dag tijd voor dat soort ongein.Het maakt het natuurlijk niet minder bijzonder. Dat je je lichaam warm kunt houden d.m.v. je geest zullen de meeste mensen als onmogelijk beschouwen.
Ik snap niet goed wat je bedoeld.We zijn het gewoon niet gewend. Als monnik heb je de hele dag tijd voor dat soort ongein.
Als je de hele dag kunt mediteren kun je denk dingen leren die voor ons -min of meer- werkenden onduidelijk zijn.Ik snap niet goed wat je bedoeld.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van zowel mediteren als van monniken.Als je de hele dag kunt mediteren kun je denk dingen leren die voor ons -min of meer- werkenden onduidelijk zijn.
Net zoals je, wanneer je in de wildernis gaat wonen (de échte, dus niet in Nederland) volgens mij ook allerlei 'Indianen' jachttechnieken kunt leren.
Hangt van de monnik af, denk ik.Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van zowel mediteren als van monniken.
Monikken mediteren niet de hele dag, daar hebben ze juist géén tijd voor.
Moest door een ervaring op Boom festival weer aan dit topic denken.Zijn ademhalings technieken zijn echt simpel maar heel krachtig.
Ik ben zelf nog niet zover gekomen om mijzelf via de ademhalings oefeningen in een dmt trip te krijgen maar met gemak word ik altijd high.
Als jij jachttechnieken of tummo meditatie wilt leren als westerling dan kan dat prima naast je baan.
Heb je het ooit zelf geprobeerd?Wim Hof is een charlatan uit de hoek van de A. Vogel maffia die goud geld verdient met zn kwakzalverij
Volgens mij ben jij de kwakzalver met een ongefundeerde meningWim Hof is een charlatan uit de hoek van de A. Vogel maffia die goud geld verdient met zn kwakzalverij
This acquisition allowed us to determine changes in sympathetic innervation (HED) and glucose consumption (FDG) in muscle and fat tissues in the absence of the WHM. fMRI analyses indicated that the WHM activates primary control centers for descending pain/cold stimuli modulation in the periaqueductal gray (PAG), possibly initiating a stress-induced analgesic response. In addition, the WHM also engages higher-order cortical areas (left anterior and right middle insula) that are uniquely associated with self-reflection, and which facilitate both internal focus and sustained attention in the presence of averse (e.g. cold) external stimuli. However, the activation of brown adipose tissue (BAT) was unremarkable. Finally, forceful respiration results in increased sympathetic innervation and glucose consumption in intercostal muscle, generating heat that dissipates to lung tissue and warms circulating blood in the pulmonary capillaries. Our results provide compelling evidence for the primacy of the brain (CNS) rather than the body (peripheral mechanisms) in mediating the Iceman's responses to cold exposure. They also suggest the compelling possibility that the WHM might allow practitioners to develop higher level of control over key components of the autonomous system, with implications for lifestyle interventions that might ameliorate multiple clinical syndromes.
Conclusions: The combination of cold exposure training and a breathing exercise most potently attenuates the in vivo inflammatory response in healthy young males. Our study demonstrates that the immunomodulatory effects of the intervention can be reproduced in a standardized manner, thereby paving the way for clinical trials.Trial Registration:ClinicalTrials.gov identifiers: NCT02417155 and NCT03240497.
Wim Hof ging regelmatig in het Vondelpark met z'n anus op een fontein zitten 'om z'n darmen schoon te spoelen'. Totdat ze de fontein hadden vervangen en er veel (VEEL) meer waterdruk op stond en hij zijn darmen helemaal openscheurde, in het ziekenhuis weer dicht genaaid moest worden, en op het randje van de dood heeft gestaan. Het is een aandachttrekker/charlatan/malloot.
Bekijk bijlage 46554
Bekijk bijlage 46555
HuisbaasBob weet dat wel, heur!Als u niet weet wat bepaalde woorden betekenen zoals bijv. 'charlatan' kunt u ze beter ook niet gebruiken.
Dit is wel iets wat ik ook ervaar. Tegelijk ook meer energie.Heb die ademhalingsoefening gedaan, voelde een tinteling in mijn handen en armen. Voelde mij na de tijd rustig, ontspannen en mentaal scherp. Wat merken jullie tijdens en na deze oefening?
Blijf dan weg als je alleen negativiteit komt brengen.Wim Hof is een charlatan uit de hoek van de A. Vogel maffia die goud geld verdient met zn kwakzalverij
Zelf niet, maar ken wel iemand die veel ervaring heeft met DMT en zei dat je inderdaad met ademhalingstechnieken iets van DMT achtige effecten kunt bereiken. Hij zei wel dat hij daar wat aangepaste technieken voor gebruikte met een snellere ademhaling.
Heeft ook iemand DMT effecten ervaren door deze oefening te doen?